מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שכח לברך שהחיינו בליל ראשון של חנוכה

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

שכח לברך שהחיינו בליל ראשון של חנוכה

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ג' דצמבר 11, 2018 1:50 am

כידוע בשו"ע מבואר בציור ששכח לברך בליל ראשון, שיברך בליל שני, ויש אריכות בדברי האחרונים ונו"כ השו"ע אי יכולים לברך על עצם היום של חנוכה ואכמל"ב.
אמנם כעת ראיתי דבר חדש שבינתיים לא ראיתי חבר אליו והוא חידוש להגאון בעל חשק שלמה רבי שלמה הכהן מווילנא ז"ל (הובא בשד"ח מערכת חנוכה, אות ט')והוא, כי מי ששכח לברך בליל ראשון יברך שהחיינו בשעת לפני אמירת הלל ביום ראשון דחנוכה ע"ש.

וחוץ ממה שיש להעיר על דבריו מכמה דוכתי, ושהוא נגד סתימת השו"ע ונו"כ וכו', שאלתי הוא האם מישהו יודע לא' מגדולי הפוסקים שסובר כך ?

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: שכח לברך שהחיינו בליל ראשון של חנוכה

הודעהעל ידי נהר שלום » ג' דצמבר 11, 2018 5:08 am

יש לציין שכתב זאת בדרך אפשר.
בחזו"ע חנוכה עמוד קלז הביא כמה פוסקים שכתבו שגם בחנוכה זמן אומרו אפילו בשוק.

אוהב עמו
הודעות: 859
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: שכח לברך שהחיינו בליל ראשון של חנוכה

הודעהעל ידי אוהב עמו » ג' דצמבר 11, 2018 6:08 am

לכאורה מקור הדברים הוא המאירי שהביאו המשנ"ב.
אלא שהמשנ"ב כ' שיברך בשאר הימים בזמן ההדלקה, ורק אם ביום האחרון לא ברך יברך בשוק.

בן אדם
הודעות: 431
הצטרף: ג' ינואר 10, 2017 6:15 pm

Re: שכח לברך שהחיינו בליל ראשון של חנוכה

הודעהעל ידי בן אדם » ג' דצמבר 11, 2018 11:50 am

אוהב עמו כתב:לכאורה מקור הדברים הוא המאירי שהביאו המשנ"ב.
אלא שהמשנ"ב כ' שיברך בשאר הימים בזמן ההדלקה, ורק אם ביום האחרון לא ברך יברך בשוק.

בשערי ציון נשאר בצ"ע לדינא. בדברות משה מקשה על דבריו שבחנוכה לכאורה לכו"ע אינו מברך על עצם היו"ט. אם כי דבריו אינו מוכרחים לכאורה.

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: שכח לברך שהחיינו בליל ראשון של חנוכה

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ג' דצמבר 11, 2018 2:04 pm

בן אדם כתב:
אוהב עמו כתב:לכאורה מקור הדברים הוא המאירי שהביאו המשנ"ב.
אלא שהמשנ"ב כ' שיברך בשאר הימים בזמן ההדלקה, ורק אם ביום האחרון לא ברך יברך בשוק.

בשערי ציון נשאר בצ"ע לדינא. בדברות משה מקשה על דבריו שבחנוכה לכאורה לכו"ע אינו מברך על עצם היו"ט. אם כי דבריו אינו מוכרחים לכאורה.

הםמדיברו על ברכת הזמן על עיצומו של יום, החשק שלמה אומר משהו אחר, שיש לברכו על הלל.


חזור אל “חנוכה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים