עתניאל בן קנז כתב:כי חז"ל (בבבלי) החשיבו רק את נס המנורה, ואת שאר ניסי המלחמה הבליעו לחלוטין (ואכמ"ל לדון בסיבתם). ואת נס המנורה אין מה 'לספר'. זה ברגע אחד, וניכר עם הדלקת המנורה.
עליך עיננו כתב:צודק.אבל גם על פורים נאמר אכתי עבדי אחשורוש אנן ומ"מ מספרים.
עקביה כתב:עתניאל בן קנז כתב:כי חז"ל (בבבלי) החשיבו רק את נס המנורה, ואת שאר ניסי המלחמה הבליעו לחלוטין (ואכמ"ל לדון בסיבתם). ואת נס המנורה אין מה 'לספר'. זה ברגע אחד, וניכר עם הדלקת המנורה.
לענ"ד אין זה כך, וראה כאן http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=24709
אבל אין עניין לספר את ניסי המלחמה שכן בטלה מגילת תענית (ר"ה יח:), כלומר עצם הניצחון במלחמה כבר אבד זכרו כשבטלה מלכות בית חשמונאי, ומ"מ יש עניין גדול להודות ולהלל עליו, שכן הייתה זו הצלת עם ישראל, שהיה עלול להיאבד ולהיטמע בין הגויים אם לא ניצחון זה.
עקביה כתב:עתניאל בן קנז כתב:כי חז"ל (בבבלי) החשיבו רק את נס המנורה, ואת שאר ניסי המלחמה הבליעו לחלוטין (ואכמ"ל לדון בסיבתם). ואת נס המנורה אין מה 'לספר'. זה ברגע אחד, וניכר עם הדלקת המנורה.
לענ"ד אין זה כך, וראה כאן http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=24709
אבל אין עניין לספר את ניסי המלחמה שכן בטלה מגילת תענית (ר"ה יח:), כלומר עצם הניצחון במלחמה כבר אבד זכרו כשבטלה מלכות בית חשמונאי, ומ"מ יש עניין גדול להודות ולהלל עליו, שכן הייתה זו הצלת עם ישראל, שהיה עלול להיאבד ולהיטמע בין הגויים אם לא ניצחון זה.
עזריאל ברגר כתב:והאם לפני שבטלה מגילת תענית כן היו צריכים לספר את הנס?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים