ס''ק כתב:להתפלל במנין הוא הידור- שצריך לילך אחריו שיעור מיל. ולהתפלל קודם ההדלקה הוא ספיקא דדינא, ופשיטא דעדיף. ולא גרע מלהתפלל קודם סוזק"ש שד' הגרי"ש שיתפלל אף ביחיד כדי להספיק ק"ש בברכותיה קודם סוף הזמן שלה- ואף לזמן של מ"א [כידוע דעתו להחמיר].
ועוד יותר, וסברא פשוטה, דאיך יכול כלל להדליק הנר בברכה, ועוד לא בא זמן חובתו. ולפיכך כתב התה"ד, דבכל הענינים התלוים בהנהגת האדם מעת שהוא מתפלל ערבית ומתנהג כלילה, א"י יותר להתנהג כיום לכל דינים התלוים ביום [חוץ מדברים שאינם תלוים בהנהגת גברא דידי', כתינוק לענין מילה וכדו']. ולפיכך אחר קבלת שבת א"א ליתפלל מנחה רק פעמים ערבית. וזה גם שי' הבה"ג דא"א להדליק נר שבת בלי קבלת שבת. וצ"ע.
הודעה מקושקשת, במחילה.
א. שום ספיקא דדינא, השעה"צ מגדיר את זה כ'קצת' תרתי דסתרי, ואומר שלכן אם אפשר לו יקפיד על זה.
ב.על השאלה העצומה הזאת, ועל הסברא הפשוטה הזאת. יש דברים מפורשים בתרה"ד סימן קב הובא בשו"ע סימן תרעט. יעויי"ש.