מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

משה <452> נעתק

פרויקט משותף של חברי מדרש אוצר החכמה, לההדרת חיבור שם הגדולים השלישי של ר'משה מרקוביץ ז"ל
סמל אישי של המשתמש
שם הגדולים השלישי
הודעות: 279
הצטרף: ש' פברואר 11, 2012 6:42 pm

משה <452> נעתק

הודעהעל ידי שם הגדולים השלישי » א' פברואר 22, 2015 3:34 pm

452.jpg
452.jpg (1.16 MiB) נצפה 3908 פעמים

פניני
הודעות: 326
הצטרף: ג' אפריל 17, 2012 11:53 pm

Re: משה <452>

הודעהעל ידי פניני » א' פברואר 22, 2015 5:17 pm

צד ימין בל"נ

שמות בארץ

Re: משה <452>

הודעהעל ידי שמות בארץ » א' פברואר 22, 2015 8:13 pm

חצי צד שמאל :
הוא אליקים מלך יהודה בן יאשיהו המלך בן אמון המלך בן מנשה המלך בן חזקיהו המלך בן אחז המלך בן יותם המלך בן עזריהו המלך בן אמציה המלך בן יואש בן אחזיהו המלך בן יהורם המלך בן יהושפט המלך בן אסא המלך בן אביה המלך בן רחבעם מלך יהודה בן שלמה המלך, מלך יהודה וישראל בן דוד מלך ישראל ע"ה זי"ע, זה סדר יחוסו אשר כתב אחיו הגאון מו"ה אפרים אליעזר צבי חרל"פ הנ"ל על קלף בידו הקדושה, כך מצאתיו כתוב בספרו הוד תהלה שם בהקדמה.
הרב מו"ה משה שמואל פינעס הגאון האמיתי החריף ובקי נפלא ראבד"ק מינסק ור"מ בבהמ"ד הגדול ומ"ד דז"ץ [זבחי צדק] במינסק נח נפשו בשנת תרכ"ב ט"ו סיון בן נ"ד שנה הגאון הזה היה גאון גדול ובקי נפלא שלא הניח כמותו בבקיאותו הנפלאה בכל התלמוד והפוסקים שוקד נמרץ והוגה בתורה כחשכה כאורה, אחי הרבנים הגדולים מוה"ר שלום פינעס מווילנא שנפטר בשנת תרל"ב, ומו"ה אליהו פינעס מעיר מינסק, שהיו בניו של הגאון הגדול מוה"ר יצחק פינעס ראבד"ק מינסק, בן הרב מוה"ר נפתלי הערץ פינעס, נין ונכד להגאון הגדול מוה"ר יעקב פינעס אבד"ק סלוצק דור שמני להגאון הגדול בדורו המקובל איש אלקי מוה"ר נתן שפירא אב"ד ור"מ דק"ק קרקא בעל ספר "מגלה עמוקות" על התורה, ולמעלה בקדוש דור ישרים גזע היחוש לבית פינעס, והגאון מוה"ר משה שמואל פינעס הנ"ל היה תלמיד של הגאון הגדול המקובל מוה"רר מנחם מענדיל מ"מ ור"מ דק"ק מינסק.

ישבעם

Re: משה <452>

הודעהעל ידי ישבעם » א' פברואר 22, 2015 8:41 pm

המשך צד שמאל
הרב מו"ה משה שלמה לעווינסאןהגאון הגדול החו"ב המפורסם שהיה אבד"ק נאשעלסק[ו?] ואח"כ היה אבד"ק פארדאווי ונפטר בעיר נאווו מינסק בשנת תרכ"ג י"א מנחם אב, חבר ספר חשק שלמה על שו"ת [ועיין בחלק שני במערכת הספרים] והבא בשו"ת מהריא"ז ענזיל בסימן כ"ז) וגם נשא ונתן עם הגאון הגדול בדורו מוה"ר דובעריש אשכנזי אבד"ק סלאנים ובא בהסכמה על ספק לקוטי תהלים על סדר אלף בית הנדפס בעיר ווארשא בשנת תרט"ו אחי הגאונים מוה"ר אשר ניסן לעווינסאן אבד"ק בירז בעל ספר "גן נעול" וספר "צפנת פענח" ועוד ספרים ומו"ה יעקב ישכר אבד"ק יאנעווע שהיו בניו של הגאון מו"ה יהודה ליב [מא"ד?] דק"ק יארומפיל חתן הגאון הגדול בדורו מוה"ר מנחם נחום אבד"ק ניישטאדט שירווינדט הנקרא בפי כל "ר' נחום חריף" בהגאון המקובל מו"ה דוד אבד"ק ניישטאדט שירווינדט.
הרב מוה"ר משה יעקב דעמבידע הגאון המובהק החריף העצום אבד"ק קראקא נפטר בשנת תרח"ג כ' מנחם אב בן ארבעה וארבעים שנה [הגאון הזה היה למופת הזמן בחריפותו

הסרפד
הודעות: 865
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 11:40 pm

Re: משה <452>

הודעהעל ידי הסרפד » א' פברואר 22, 2015 8:57 pm

ישבעם כתב:הרב מוה"ר משה יעקב דעמביצער

פניני
הודעות: 326
הצטרף: ג' אפריל 17, 2012 11:53 pm

Re: משה <452>

הודעהעל ידי פניני » ב' פברואר 23, 2015 3:30 am

... [עיין בחלק שני במערכת הספרים] שהיה תלמיד של הרבנים הגדולים הצדיקים החסידים מוהר"ר מרדכי אדמו"ר דק"ק לעכוויטץ ובנו מוה"ר נח אדמו"ר מעיר לעכוויטץ, והוא היה רבו של הרב הגדול מו"ה נח חיים הלוי ראבד"ק קאברין.
הרב מו"ה משה אריה חרל"פ הגאון המפורסם הדרשן הנפלא המדקדוק המפואר שהיה אבד"ק טרעסטונא מחוז ביאלאסטאק פלך הוראדנא נפטר בערך בשנת תר"כ חבר ספר באר שבע על חמש מגילות וספר דברי חפץ על דרושים נחמדים וספר הדקדוק הקטן על שרשי השמות והוראות הפעלים וכל משפטי הנקודות וטעמים וספר רמבון הגהות והערות רבות על ספר תלמוד לשון עברי הנדפס בווילנא בשנת תקכ"ב [עיין בחלק שני במערכת הספרים] והובא בשו"ת בגדי ישא חלק יו"ד סימן א בשנת תקצ"ז ובשו"ת בנין עולם חלק יו"ד תשובה א
אחי הגאון הגדול הצדיק המפורסם מוה"ר אפרים אליעזר צבי חרל"פ שהיה אבד"ק טיקטין ובק"ק רייגראד ובק"ק מעזריטש ביל מחבר ספר הוד תהלה וספר מגדנות אליעזר וספר עטרת צבי ועוד ספרים
שהיו בניו של הרב הג' מו"ה זאב וואלף נעיר ביאלאסטאק בן רבי אברהם בן רבי דוד בן רבי שמשון בן רבי שמעון בן רבי אברהם בן רבי זאב בן רבי שלום בן רבי דוד בן רבי שמעון שאלתיאל בן רבי אליעזר אשר מצא ראש משפחתו והתחיל לחתום חרל"פ בן רבי דוד בן רבי יהודה בן הגאון מו"ה גדליה בעל ספר שלשלת הקבלה ועוד עשרים ספרים עתיקים ונחמדים עוד בכ"י בן רבי יוסף בן רבי דוד בן רבי הושע בן רבי דוד בן רבי שלמה בן רבי דוד בן רבי גדליהו בן רבי שלמה בן רבי יוסף בן רבי יהודה בן רבי יחייא בן רבי יעוש בן רבי חייא אבי חזקיה ר"ג ובעצמו הלך לפולין ועל כן חתימת משפחתו חרל"פ ר"ת חייא ראש לגליל פולין בן רבי דוד בן רבי זכאי בן רבי אברהם בן רבי נתן בן רבי דוד בן רבי חצוב בן רבי אבדימי בן רבי נחמיה בן רבי מגיס בן רבי יעקב בן מר זוטרא בן רב גוריא בן מר זוטרא שהוא בוסתנאי בן רב דוד בן רב חזקיהו בן רב הונא בן רב כהנא בן מר זוטרא בן רב אבא בן רב עוקבא בן רב נחמיה בן רב נתן בן רב הונא בן רב חייא בן רב ענן בן רב שפט בן רב יוחנן בן רב דוד בן רב נחום בן רב עקוב בן רב שלמה בן רב הונא בן רב נתן דצוציתא י"א כי הוא הלל הזקן נשיא ישראל [עיין ספר סדר הדורות] בן רב שלום בן רב חזקיה בן רב שכניה בן רב דוד בן רב שמעיה בן רב שלמה בן רב דוד בן רב ישעיה בן רב חזקיה בן רב חסידה בן רב ברכיה בן רב חנניא בן רב משולם בן זרבבאל בן פדיה בן שאלתיאל בן אסיר בן יהוכון המלך בן יהויקים הוא אליקים מלך יהודה בן יאשיהו המלך בן אמון המלך בן מנשה המלך בן חזקיהו המלך בן אחז המלך בן יותם המלך בן עזריהו המלך בן אמציה המלך בן יואש המלך בן אחזיהו המלך בן יהורם המלך בן יהושפט המלך בן אסא המלך בן אביה המלך בן רחבעם מלך יהודה בן שמלה המלך מלך יהודה וישראל בן דוד מלך ישראל ע"ה זי"ע, זה סדר יוחסן אשר כתב אחיו הגאון מו"ה אפרים אליעזר צבי חרל"פ הנ"ל על קלף בידו הקדושה כך מצאתי כתוב בספרו הוד תהלה שם בהקדמה.

אורח

Re: משה <452> נעתק

הודעהעל ידי אורח » ב' אוקטובר 19, 2015 9:50 pm

כל השושלת הזו אינה נכונה ובידי הוכחות רבות המפריכות את השושלת הזו ואתן כאן דוגמא אחת משפחה זו טוענים שהינם צאצאים לבעל שלשלת הקבלה המובא בשושלת זו ודרכו הינם צאצאים לדוד המלך ומענין מאוד שבעל שלשלת הקבלה בספריו מציין לא פעם אחת ולא פעמיים אלא שלש פעמים באולי אנחנו מזרע בית דוד כלומר לבעל השלשלת הקבלה היה כזו הוא אמינא אולם לא היה בטוח בה כלל וכלל והוא כותב זאת בתור ספק ולצאצאיו משפחת חרל"פ כבר אצלם זה ברור ונהיר ולא רק זאת יש להם שושלת שלמה ואין כאן המקום להאריך בענין זה ויש עוד הרבה ראיות המוכיחות ששושלת זו לא נכונה לא מניה ולא מקצתיה ועל כן עם כל הכבוד למשפחה רבנית זו הם אינם מזרע בית דוד.

שיף
הודעות: 2672
הצטרף: ב' דצמבר 31, 2012 11:21 pm

Re: משה <452> נעתק

הודעהעל ידי שיף » ג' אוקטובר 27, 2015 9:55 am

1. יתכן שאתה צודק.
2. יש הרבה דברים שפעם לא ידעו והיום יודעים.
3. כמעט ואין צד שאינם מזרע דוד לכה"פ מכיוונים אחרים כמו שאר המשפחות.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: משה <452> נעתק

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' אוקטובר 27, 2015 11:05 am

. כמעט ואין צד שאינם מזרע דוד לכה"פ מכיוונים אחרים כמו שאר המשפחות.


מסתבר שכולנו מזרע בית דוד אם נכלול אפשרות שזה דרך בנות.
מצד שני מסתבר שאין הרבה משפחות שהן בן אחר בן מדוד המלך.

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1369
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: משה <452> נעתק

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » ג' אוקטובר 27, 2015 4:24 pm

ספר פרי צדיק לחנוכה - אות א
והנה בגמרא הלשון וכשגברה בית מלכות חשמונאי ונצחום כו', ואז לא היו מלכים רק אחר כך זרע זרעם לקחו להם שם מלוכה. והרמב"ן (פרשת ויחי) כתב שמפני זה נענשו החשמונאים אף שהיו חסידי עליון ונעשה נס כזה על ידם ומכל מקום נענשו שלא נשתייר מזרעם כלל עד שאמרו (קידושין ע ע"ב) כל דאמר מבית חשמונאי מלכא קאתינא עבדא הוא דלא אשתייר מיניהו אלא ההוא רביתא כו', נפלה מאיגרא ומיתה ולא נשתייר מהם אף נקבות. וכתב שעונשם היה משום שעברו על מה שנאמר לא יסור שבט מיהודה וגו', והם לקחו להם מלוכה עיין שם. וזה לא מצינו להם רק אחר כמה דורות ובעת הנס היו רק כהנים ומתתיהו היה כהן גדול ויש להבין למה אמרו בגמרא הלשון וכשגברה בית מלכות חשמונאי. גם כל הענין יפלא שאף שמצינו בירבעם שהיה מלך אף שהיה משבט יוסף הלא היה על פי נביא. אבל כאן הלא היה על פי הסכמת כל ישראל ליתן להם כתר מלכות ואף לינאי מלכא אמרו רב לך כתר מלכות הנח כתר כהונה כו', (כמו שאמרו קידושין סו.) והרי על המלכות הסכימו כל ישראל ואיך עברו על מה שנאמר לא יסור שבט מיהודה וגו'. גם יש להבין למה יהיה עונש חמור כזה בשביל עון זה שגרם שיכלה זרעם כמו שכתב הרמב"ן. אמנם הענין הוא על פי מה שנאמר בזוהר הקדוש (ח"ב נא א) אמר מלכא מכאן ולהלאה קרבא דילי אתמסר בידך זיינין דילי מארי מגיחי קרבא בידך עיין שם. דכל נצוח בא על ידי מדת מלכות דינא דמלכותא. ואף משה רבינו ע"ה היה נקרא מלך כמו שאמרו (זבחים קב.) יבמה מלך וכמו שנאמר ויהי בישורון מלך (כמו שאמרו שמות רבה סו"פ ב), והיינו שהוא היה המנצח לפרעה והוציא את בני ישראל ממצרים והניצוח ממדת מלכות. ומלכותו היה על ידי תורה כמו שאמרו (גיטין סב.) דרבנן אקרו מלכים דכתיב בי מלכים ימלכו. וכן ענין היונים שהיה שגזרו על ביטול התורה והמצות להשכיחם תורתך ואף שנמצאו שהרגו נפשות היה גם כן על קיום התורה כמו שאמרו (ויקרא רבה פ' לב) מה לך יוצא ליסקל על שמלתי את בני וכו', ועיקר גזירות היה בזמן יונים. וכבר אמרנו שהם היו בקליפה זה לעומת זה כנגד קדושת תורה שבעל פה שהיה עיקר התפשטותה על ידי שמעון הצדיק שהיה משיירי אנשי כנסת הגדולה וממנו התחילה שלשלת המשנה. ובימיו היה אלכסנדרוס מוקדון (כמו שאמרו יומא סט.) ואז התחילה חכמת יונית על ידי ארסטו שהיה בקליפה נגד קדושת תורה שבעל פה שגם הם חידשו בגוון חכמה ומוסר מלבם בהנהגת דרך ארץ ועל כן רצו הם לבטל תורה שבעל פה מישראל. שבמתן תורה פסקה זוהמא מישראל כמו שאמרו (שבת קמו.) וגזרו הם הגזירה שנזכרה ריש כתובות תיבעל לטפסר תחילה שרצו להטיל זוהמא שלהם בכל בנות ישראל כמו שאמרו (יבמות קג ע"ב) דקא שדי בה זוהמא כו', ויהיו חס וחלילה על ידי כן כל ולדות ישראל מאותן הזוהמא כמו שנתהוה בזרע חוה על ידי הזוהמא שהטיל בה נחש. רק שהיה אז החשמונאים מזרע אהרן שהיו שורש תורה שבעל פה שהוא מדת מלכות פה תורה שבעל פה קרינן לה ועל ידי כח בחינת מדת מלכות נצחום. ועיקר התעוררת החשמונאים היה על ידי גזרה זו כמו שאמרו (קידושין סו.) שהיו אומרים אמו נשבית במודיעים ובאמת החשמונאים התקנאו אז על זה ומרדו ביונים והצילו בנותיהם והם אמרו שנתחללה באמת. והנה מה שנאמר לא יסור שבט מיהודה ומחוקק מבין רגליו הוא גם כן על דברי תורה וכמו שאמרו (סנהדרין ה.) דהכא שבט והתם מחוקק וכו', ומחוקק מבין רגליו אלו בני בניו של הלל שמלמדין תורה ברבים. והלל בא גם כן מנקבות מיהודה וכמו שכתבו תוספות מירושלמי והוא מה שאמר רבי על ר"ה (פ"ט דכלאים ה"ג) דהוא מן יהודה ואנא מבנימין דהוא מן דכריא ואנא מן נוקבתא. ומנקבות כל שלשלת הכהנים בא משבט יהודה שהרי אשת אהרן היתה אלישבע בת עמינדב אחות נחשון. והיו אז החשמונאים שורש תורה שבעל פה מחוקק מבין רגליו ולכן הוזכר בגמרא וכשגברה בית מלכות חשמונאים ונצחום שהנצוח היה ממדת מלכות וכמו שאמרו בזוהר הקדוש דבידהא אתמסר כל זיני קרבא. והנצוח שלהם בא על ידי שהיה בהם בחינת מדת מלכות, והיינו שהיו שורש מלכות פה תורה שבעל פה רק בינאי שנזרקה בו כו', וביטל כל תורה שבעל פה כמו שאמרו בקידושין שם והוא לקח המלכות רק על ענין שבט ממשלה לכך נענש וכלתה זרעו של ינאי מלכא שהתחילה מלכות הורדוס. ואז התחיל שלשלת הלל ובניו שהתחילה מאה שנה בפני הבית כמו שאמרו (שבת טו.) וסמוך לאותו זמן כלה זרע חשמונאים. (עי' תוס' כתובות ז ע"ב ד"ה הורוה) ודברי הרמב"ן ז"ל בודאי גם כן אמת שבצירוף מה שנתחבר ינאי לצדוקים וכפר בתורה שבעל פה ושוב לא היה מלכות מכח התורה דכתיב בי מלכים ימלוכו כמו שהיה בשעת הנס שהיו החשמונאים שורש תורה שבעל פה בחינת מלכות והיו אז מחוקק שהיו מנוקבתא מיהודה וכמו שאמרנו. וכיון שהוא ינאי כפר בתורה שבעל פה הרי עבר על מה שנאמר לא יסור שבט מיהודה ומחוקק מבין רגליו ונגזר על זרעו שיכלה וכמו שכתב הרמב"ן:


חזור אל “לתעלומה נקרא אור”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים