עמוד 1 מתוך 1

יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ה' מרץ 05, 2015 2:28 pm
על ידי יורה_דעות
מצורף המאמר לעיון הציבור

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ה' מרץ 05, 2015 11:14 pm
על ידי גם זו לטובה
חוש דמיון מפותח.....

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ו' מרץ 06, 2015 8:49 am
על ידי וירטואלי
ולהזכיר את התאוריה של חיים חפץ, ששונאי היהודיים הם הכהנים המאגיים והמן בכללם http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j& ... tIdqFP7ujg

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ה' מרץ 12, 2015 10:57 am
על ידי אפרקסתא דעניא
בורות. הוא כותב שהמונח יהודים החל להיות בשימוש רק אחר שיבת ציון. זה פשוט טעות. בירמיהו כבר מדובר על היהודים היושבים בחצר המטרה, והכוונה כמובן לבני שבט יהודה. כאשר המגילה מדברת על השמדת היהודים היא מתכוונת לבני גלויות יהודה ובנימין, שהרי שאר השבטים כבר אבדו 200 שנה קודם.

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ה' מרץ 12, 2015 7:11 pm
על ידי בברכה המשולשת
אפרקסתא דעניא כתב:בורות. הוא כותב שהמונח יהודים החל להיות בשימוש רק אחר שיבת ציון. זה פשוט טעות. בירמיהו כבר מדובר על היהודים היושבים בחצר המטרה, והכוונה כמובן לבני שבט יהודה. כאשר המגילה מדברת על השמדת היהודים היא מתכוונת לבני גלויות יהודה ובנימין, שהרי שאר השבטים כבר אבדו 200 שנה קודם.


כמדומני שכוונתו לשימוש במונח יהודים לתאר גם את שבטי בנימין ולוי

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ו' אוקטובר 20, 2017 1:26 am
על ידי היא שיחתי
אגב יהוסף יעבץ באידך עניינא איקלע לידי מאמר זה..

הרעיון עצמו על עמלק כתיאור כללי לשבטים נודדים, [כמדומה] כבר נהגה ונכתב על ידי פרופסור יואל אליצור בספרו מקום בפרשה

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ג' פברואר 13, 2018 10:44 pm
על ידי אשר177
כבר בימי חזקיהו המלך מופיע " וַיַּעֲמֹד, רַבְשָׁקֵה, וַיִּקְרָא בְקוֹל-גָּדוֹל, יְהוּדִית; וַיְדַבֵּר וַיֹּאמֶר, שִׁמְעוּ דְּבַר-הַמֶּלֶךְ הַגָּדוֹל מֶלֶךְ אַשּׁוּר. " (מלכים ב יח,כח)

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ד' פברואר 14, 2018 12:55 pm
על ידי יהושעבנמי
אפרקסתא דעניא כתב:בורות. הוא כותב שהמונח יהודים החל להיות בשימוש רק אחר שיבת ציון. זה פשוט טעות. בירמיהו כבר מדובר על היהודים היושבים בחצר המטרה, והכוונה כמובן לבני שבט יהודה. כאשר המגילה מדברת על השמדת היהודים היא מתכוונת לבני גלויות יהודה ובנימין, שהרי שאר השבטים כבר אבדו 200 שנה קודם.

שאר השבטים לא אבדו 200 שנה קודם רק גלו, ולכן קשה לי הרי אחשורוש מלך בכיפה, א"כ למה מדובר רק על היהודים ולא על שאר עשרת השבטים? והראיה שעדיין לא אבדו אז, שהרי הקשה הרמבן בספר הגאולה, למה שאר השבטים לא עלו עם עולי בבל, ואולי המקום שגרו עשרת השבטים היה מחוץ לשבע ועשרים ומאה מדינה.

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ד' פברואר 14, 2018 12:57 pm
על ידי יהושעבנמי
ואם זה נכון יש לעיין האם גם עשרת השבטים מחויבים בקריאת המגילה, שהרי כתוב קימו וקבלו היהודים עליהם ועל זרעם וכו.

Re: יהוסף יעבץ - הנקודה הישראלית במגילת אסתר

פורסם: ד' פברואר 14, 2018 1:19 pm
על ידי מחולת המחנים
השם יהודים ככינוי לבני ישראל החל לאחר גלות עשרת השבטים ע"י סנחריב, וכונו בכך שבט יהודה ובנימין ושבט לוי שהיוו יחד את מלכות יהודה, (יתכן שכבר קודם היה הכינוי יהודי לבן מלכות יהודה, אלא שהכינוי הכולל לכל בני ישראל הוחל רק לאחר גלות עשרת השבטים).
ועיין אבן עזרא וביאור הגר"א אסתר ב, ה, אמנם ברש"י שם לא משמע כן אלא שהכינוי הוחל רק מעת גלות יהודה.