גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
זה בכדי למעט את כאבי המיגרנה ולזרז שבירת הצום
כעין המנהג לדפוק בראשון ואחרון
גימפעל כתב:לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
זה בכדי למעט את כאבי המיגרנה ולזרז שבירת הצום
כעין המנהג לדפוק בראשון ואחרון
המנהג מובא בשם ההתעוררות תשובה.
לעומקו של דבר כתב:זה הובא בתור פירכא לדברי?
גימפעל כתב:לעומקו של דבר כתב:זה הובא בתור פירכא לדברי?
לא הייתי מזלזל ברבנים מדורות קודמים.
הרוצה להחכים כתב:('מדינה' ו'מדינה'
לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
זה בכדי למעט את כאבי המיגרנה ולזרז שבירת הצום
כעין המנהג לדפוק בראשון ואחרון
חכם באשי כתב:לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
זה בכדי למעט את כאבי המיגרנה ולזרז שבירת הצום
כעין המנהג לדפוק בראשון ואחרון
ומה תאמר על הנוהגים כן בירושלים?...
חכם באשי כתב:לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
זה בכדי למעט את כאבי המיגרנה ולזרז שבירת הצום
כעין המנהג לדפוק בראשון ואחרון
ומה תאמר על הנוהגים כן בירושלים?...
סעדיה כתב:בקריאה דיממא?
לעומקו של דבר כתב:סעדיה כתב:בקריאה דיממא?
קריאה דיממא במחוזותינו קלושה ומועטת משתתפים ולכן אין מכים הרבה ולכן נוהגין להכות בכולם
וכבר ראיתי שמעוררים, שהפכו היוצרות וקריאת המגילה בבוקר שהיא עיקר ומדברי קבלה הרבה קורין אותה בשטיבלאך ועכ"פ אין מניין גדול ברוב עם כדין מגילה, ואת הילדים אין מביאין
ורק מגילה בלילה שהוא מדרבנן (והר"ן כמדומה מסתפק שלבני הכפרים אולי ביטלוה בכלל) עושין ברוב עם ורוב דפיקות כיד המלך
גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
י. אברהם כתב:גימפעל כתב:יש מנהג בכמה מקומות להכות רק היכן שכתוב המן עם כינוי או האגגי או הרע או בן המדתא.
היכן נוהגים כן ?
טברייני כתב:אני עובד על מאמר כלשהו
ואני צריך עזרה האם מישהו יודע לומר לי מדוע בחלק מן המקומות במגילה מוזכר המן לבד ובחלק אחר המן בן המדתא.
אשמח לקבל עזרה בענין זה
בתודה מראש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים