כבר הכריע מרן הגריש"א וחיזק את דעת הפוסקים ששום עיר בא"י לא עשו רק בט"ו, משום שאין ידוע אם העיר יושבת על מקומה. ויש בזה אריכות וכתבו בזה.
השאלה עם צריך להחמיר לקרא בלי ברכה בט"ו.
גבעון המוק"ח, היתה כנראה ממזרח לכפר, שם הגבעה חשופה ולא גרים בה כי אם בית אחד או שניים כמדומה, ומ"מ כולה נכרית. וזו מח' מ"ב וחזו"א בסמוכה לכרך שכולו נכרי. והובא מזה באשכול:
viewtopic.php?f=26&t=8605#p344572וכ"ז רק בצירוף דעת החזו"א שגם סמוכות למסופקות קורין בט"ו, לא כהמשנה ברורה.
נבי סמואיל אינו 'רמה'
(ואין כאן המקום), אך מסתבר מאוד שהיא 'מצפה', אלא שאינה מיושבת(המבנה של 'נבי סמואיל' לא חשיב דירה), ובשוליה מיושבת נכרים בלבד. ממילא גם הסמוכות והנראות אליו, דינן כגבעון דלעיל.
להנוהגים כהחזו"א, יש מקום לקרא בט"ו בלא ברכה, ובשאר מצוות: כגון בשכונת הר שמואל, ובשכונת גבעת זאת וגבעון החדשה, וברמות (מצד זה), ובמבשרת ירושלים, ובהר אדר (הנראה לנבי סמואיל). וכמובן מי שיהיה בעלוה"ש דט"ו, ב'נבי סמואיל'.