עמוד 1 מתוך 1

חובת בשר בפורים

פורסם: ב' פברואר 26, 2018 12:50 pm
על ידי מלבב
ברמב"ם כתוב שחובת סעודת פורים לאכול בשר, למה אין מקפידים על זה?

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ב' פברואר 26, 2018 12:52 pm
על ידי דרומי
אולי כי הפוסקים שאחרי הרמבם לא הביאו זאת. ראה נימוקי או"ח - מונקאטש - סימן תרצה. [אבל להעיר שלגבי משלוח מנות מוזכר בשו"ע סי' תרצה ס"ד "בשר"].

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ב' פברואר 26, 2018 12:58 pm
על ידי ליבא לתיובתא
אלו דברי רבינו יהודה הכהן אלכלאץ זלה"ה מפאס, שעדיין בכת"י, בספרו עיר חדשה:

ראיתי לבאר ענין אחד שמזלזלים בו הרבה מבני עמינו בענין שמחת פורים שסומכים על אכילת תרנגולים, ונ"ל פשוט דמי שאינו אוכל בשר בסעודת פורים לא קיים המצוה דכתיב ימי משתה ושמחה, וקי"ל [פסחים קט.] אין שמחה אלא בבשר ושמחת עופות אינה שמחה, וכדתנן בחגיגה [א ד] ישראל יוצאין ידי חובתן בנדרים ונדבות וכו' אבל לא בעופות וכו' ע"ש, ואע"ג דתניא בפסחים [שם] ר' יהודה בן בתירא אומר בזמן שב"ה קיים אין שמחה אלא בבשר ובזמן שאין ב"ה קיים אין שמחה אלא ביין, היינו מדאורייתא אבל מדרבנן אף בזמן שאין ב"ה קיים חייב בבשר, ולפ"ז ניחא מאי דפסק הרמב"ם בהלכות י"ט [ו יח] דאף בזמן הזה מצוה לאכול בשר והוא הפך מברייתא דר"י בן בתירא, וכבר תמה עליו הכ"מ, ולפי מאי דאמרן ניחא. וראיה נמי מההיא דפסק מרן בהלכות מגילה [תרצו ז] דיש מי שאומר דאונן מותר בבשר ויין דלא אתי עשה דיחיד ודחי עשה דרבים דאורייתא ע"ש, ואי אמרת דבזמן הזה אין שמחה בבשר מאי עשה דרבים איכא, אלא מחוורתא כדאמרן. והשתא ניחא דכתיב משתה ושמחה, דאם פירוש שמחה היינו שמחת יין הרי כתיב משתה, אלא ודאי דכשתיקן מרדכי לשמוח תקן להם בשר ויין, והיינו פירוש שמחה, דמדרבנן חייבים לשמוח בבשר אף בזמן הזה ולכן אונן מותר לאכול בשר בסעודת פורים מאחר שהם דברי קבלה דחשיב כדברי תורה אבל בשאר ימים טובים אע"ג שחייב לאכול בשר מדרבנן אם הוא אונן אסור דלא דברי קבלה נינהו כן נ"ל פשוט וברור וק"ל.

בשר בפורים.png
בשר בפורים.png (1.78 MiB) נצפה 6622 פעמים

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ב' פברואר 26, 2018 1:52 pm
על ידי חלמישצור
ראשית 'בשר' בלשונות הרמב"ם כולל לא פעם בשר עוף ובשר בהמה. שנית, מניין שאין מקפידין?

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ב' פברואר 26, 2018 9:12 pm
על ידי ביליצר
כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ג' פברואר 27, 2018 6:48 pm
על ידי מלבב
ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,

בהמשך כתוב יצאו עופות שאין בהם שמחה

בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ג' פברואר 27, 2018 6:49 pm
על ידי מלבב
ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]


מי שיש לו יותר שמחה בעוף (בתנאי שיש לו מסורת ואינו מורכב עם הבלתי נודע) ברור שפטור

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ג' פברואר 27, 2018 6:56 pm
על ידי ביליצר
מלבב כתב:
ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,

בהמשך כתוב יצאו עופות שאין בהם שמחה

בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]



???????????????????????????????????????????????
כבודו יכול להסביר מה רוצה,שואל, ב2 ההודעות אחרונות?

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ג' פברואר 27, 2018 7:02 pm
על ידי מלבב
ביליצר כתב:
מלבב כתב:
ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,

בהמשך כתוב יצאו עופות שאין בהם שמחה

בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]



???????????????????????????????????????????????
כבודו יכול להסביר מה רוצה,שואל, ב2 ההודעות אחרונות?

חשבתי שאתה חכם שמבין ברמז, כי אתה תמיד כותב בקיצור.

מה שאני אומר זה שאתה הבאת ראיה שגם בעוף יש שמחה רק זה גזירת הכתוב שצריך להיות דומה לחגיגה, על זה אמרתי שכתוב מפורש שאין שמחה בעופות ( ובודאי לא בעופות שאין עליהם מסורת וידוע שהרכבו עם הבלתי נודע) אבל אני מסכים שמי שחביב עליו עופות יותר מבשר ( ולא נגעל מחשש תערובת עופות טמאים שיש בעופות המצויים) וודאי יוצא ידי חובה בעופות.

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ג' פברואר 27, 2018 7:22 pm
על ידי ביליצר
מלבב כתב:
ביליצר כתב:כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]


מי שיש לו יותר שמחה בעוף (בתנאי שיש לו מסורת ואינו מורכב עם הבלתי נודע) ברור שפטור


כתבתם כאן דפטור ,ולהלן כתבתם דיוצא ,[הכונה אולי לחלק בין פורים ליום טוב ]
עכ"פ הרי לא כתוב באף מקום דאין שמחה בעופות הלא כן?

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ג' פברואר 27, 2018 9:26 pm
על ידי מלבב
כמו שנשים יוצאים בבגדי צבעונים, וקטנים בקליות ואגוזים ולא חייבים בבשר כמבואר ברמב״ם הלכות יום טוב.
מפורש שם בגמרא חגיגה שאין שמחה בעופות, והכוונה לסתם בני אדם שמעדיפים בשר בהמה, אבל אנשים שחביב עליהם בשר עוף וודאי שיוצאים בבשר עןף

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ג' פברואר 27, 2018 10:07 pm
על ידי ביליצר
מלבב כתב:כמו שנשים יוצאים בבגדי צבעונים, וקטנים בקליות ואגוזים ולא חייבים בבשר כמבואר ברמב״ם הלכות יום טוב.
מפורש שם בגמרא חגיגה שאין שמחה בעופות, והכוונה לסתם בני אדם שמעדיפים בשר בהמה, אבל אנשים שחביב עליהם בשר עוף וודאי שיוצאים בבשר עןף


הגמרא רק אומרת שאין יוצאין בו דאינו דומה לחגיגה,לא שאין שמחה בעופות,עיין שם דף ח

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ד' פברואר 28, 2018 8:34 am
על ידי מלבב
ביליצר כתב:
מלבב כתב:כמו שנשים יוצאים בבגדי צבעונים, וקטנים בקליות ואגוזים ולא חייבים בבשר כמבואר ברמב״ם הלכות יום טוב.
מפורש שם בגמרא חגיגה שאין שמחה בעופות, והכוונה לסתם בני אדם שמעדיפים בשר בהמה, אבל אנשים שחביב עליהם בשר עוף וודאי שיוצאים בבשר עןף


הגמרא רק אומרת שאין יוצאין בו דאינו דומה לחגיגה,לא שאין שמחה בעופות,עיין שם דף ח

בגמרא שלך לא מופיע הקטע הזה בעמוד ב'?
"רב אשי אמר מושמחת נפקא יצאו אלו שאין בהן שמחה"

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ד' פברואר 28, 2018 3:37 pm
על ידי ביליצר
מלבב כתב:
ביליצר כתב:
מלבב כתב:כמו שנשים יוצאים בבגדי צבעונים, וקטנים בקליות ואגוזים ולא חייבים בבשר כמבואר ברמב״ם הלכות יום טוב.
מפורש שם בגמרא חגיגה שאין שמחה בעופות, והכוונה לסתם בני אדם שמעדיפים בשר בהמה, אבל אנשים שחביב עליהם בשר עוף וודאי שיוצאים בבשר עןף


הגמרא רק אומרת שאין יוצאין בו דאינו דומה לחגיגה,לא שאין שמחה בעופות,עיין שם דף ח

בגמרא שלך לא מופיע הקטע הזה בעמוד ב'?
"רב אשי אמר מושמחת נפקא יצאו אלו שאין בהן שמחה"


הרב מלבב הייתי בטוח שזו ראיה שלך ופספסו הרב מפאס כי לא הזכיר את שם המפורש ויתירה מכאן דאי אין זה תלוי כלל בקרבן אלא בשמחה מאי שנא זמן הבית ,ואי משום דכתיב ושמחת בחגך דמשמע דעדיין תלוי בזמן שיש קרבן א"כ למה עדיין יוצא בזמה"ז מדאורייתא ביין ?ועוד דהרב מפאס בא לפרש עפ"ז את דעתו בדעת הרמבם עיי"ש ,וקצת תימה דלא הזכיר כלל את דעת הרמב"ם המפורש בחגיגה ב י ,,אבל אין יוצאין ידי חובתן לא בעופות ולא במנחות שאינן בשר המשמח.
והנה כבודו כתב דדין הוא לזה שאוהב בשר ומתפשר בעוף אבל מי שאינו אוהב אלא עוף יוצא ולא סבר דבטלה דעתו ודין הוא דנמנו וגמרו ובזה בא לתת לי סייעתא ,וצא"ע

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ד' פברואר 28, 2018 5:15 pm
על ידי מלבב
ביליצר כתב:
מלבב כתב:
ביליצר כתב:
הרב מלבב הייתי בטוח שזו ראיה שלך ופספסו הרב מפאס כי לא הזכיר את שם המפורש ויתירה מכאן דאי אין זה תלוי כלל בקרבן אלא בשמחה מאי שנא זמן הבית ,ואי משום דכתיב ושמחת בחגך דמשמע דעדיין תלוי בזמן שיש קרבן א"כ למה עדיין יוצא בזמה"ז מדאורייתא ביין ?ועוד דהרב מפאס בא לפרש עפ"ז את דעתו בדעת הרמבם עיי"ש ,וקצת תימה דלא הזכיר כלל את דעת הרמב"ם המפורש בחגיגה ב י ,,אבל אין יוצאין ידי חובתן לא בעופות ולא במנחות שאינן בשר המשמח.
והנה כבודו כתב דדין הוא לזה שאוהב בשר ומתפשר בעוף אבל מי שאינו אוהב אלא עוף יוצא ולא סבר דבטלה דעתו ודין הוא דנמנו וגמרו ובזה בא לתת לי סייעתא ,וצא"ע

אני מכיר תודה לכבודו שמחשיב אותי לחכימא שדי לו ברמיזא, אבל לצערי לא ממש כך הוא הדבר, ואני צריך שתפרש יותר אם זה לא ממש קשה לך.

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ד' פברואר 28, 2018 8:14 pm
על ידי ביליצר
אני מכיר תודה לכבודו שמחשיב אותי לחכימא שדי לו ברמיזא, אבל לצערי לא ממש כך הוא הדבר, ואני צריך שתפרש יותר אם זה לא ממש קשה לך.[/quote]
אין הדבר תלוי אלא בי,
הייתי בטוח שהראיה שכבודו מביא מרב אשי ,שלך היא, והרב מפאס פיספסו ,אבל לא כן הדבר כנראה וראה והתכוין אף לזה.
שאלתי אם נלך ע"פ דברי רב אשי דאינו תלוי בקרבן אלא בשמחה גרידא ,א"כ מאי שנא זמן הזה מזמן המקדש דזה דרבנן וזה דארייתא ,
והרי זה ברור דעדיין מקיימים שמחה דאורייתא על ידי שתיית יין ומאי שנא בשר,
וקצת תמהתי דלא הביא הרב מפאס את דברי הרמבם המפורשים ,,אבל אין יוצאין ידי חובתן לא בעופות ולא במנחות שאינן בשר המשמח,,
וע"כ צריך לומר דמכיון דדברי רב אשי הם מושמחת בחגך =פרשת קרבן ,השמחה עדיין תלויה בבשר קרבן ,ויין נלמד מהפסוק דיין ישמח לבב אנוש ,וכ"ז משום דקשה לומר שהרמב"ם חולק על דברי רב יהודה דאין בזמן הזה בשר דאורייתא ,וצ"ב וצ"ע
עוד כתבתי דהנה כבודו כתב דדין הוא לזה שאוהב בשר ומתפשר בעוף אבל מי שאינו אוהב אלא עוף יוצא ולא סבר דבטלה דעתו אצל כל אדם ודין הוא כדנמנו וגמרו דדוקא בשר ובזה בא לתת לי סייעתא למה שכתבתי לגבי עוף ,וצא"ע.

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ד' פברואר 28, 2018 9:45 pm
על ידי מלבב
ביליצר כתב:אני מכיר תודה לכבודו שמחשיב אותי לחכימא שדי לו ברמיזא, אבל לצערי לא ממש כך הוא הדבר, ואני צריך שתפרש יותר אם זה לא ממש קשה לך.

אין הדבר תלוי אלא בי,
הייתי בטוח שהראיה שכבודו מביא מרב אשי ,שלך היא, והרב מפאס פיספסו ,אבל לא כן הדבר כנראה וראה והתכוין אף לזה.
שאלתי אם נלך ע"פ דברי רב אשי דאינו תלוי בקרבן אלא בשמחה גרידא ,א"כ מאי שנא זמן הזה מזמן המקדש דזה דרבנן וזה דארייתא ,
והרי זה ברור דעדיין מקיימים שמחה דאורייתא על ידי שתיית יין ומאי שנא בשר,
וקצת תמהתי דלא הביא הרב מפאס את דברי הרמבם המפורשים ,,אבל אין יוצאין ידי חובתן לא בעופות ולא במנחות שאינן בשר המשמח,,
וע"כ צריך לומר דמכיון דדברי רב אשי הם מושמחת בחגך =פרשת קרבן ,השמחה עדיין תלויה בבשר קרבן ,ויין נלמד מהפסוק דיין ישמח לבב אנוש ,וכ"ז משום דקשה לומר שהרמב"ם חולק על דברי רב יהודה דאין בזמן הזה בשר דאורייתא ,וצ"ב וצ"ע
עוד כתבתי דהנה כבודו כתב דדין הוא לזה שאוהב בשר ומתפשר בעוף אבל מי שאינו אוהב אלא עוף יוצא ולא סבר דבטלה דעתו אצל כל אדם ודין הוא כדנמנו וגמרו דדוקא בשר ובזה בא לתת לי סייעתא למה שכתבתי לגבי עוף ,וצא"ע.[/quote]
יש באחרונים שפירשו כך, שהחיוב הוא בבשר שלמים בזמן הבית, ובזמן הזה שאין שלמים אין יוצאים בבשר לבד אלא צריך גם יין, אבל לא שפטורים מבשר, אבל לכאורה עדיין קשה שאם בזמן הבית גם צריך יין אז גם אז אין שמחה אלא ביין, ואם בזמן הבית יוצאים בבשר שלמים ולא צריך יין, אז למה בזמן הזה שעיקר השמחה ביין למה צריך בשר, ואולי יש לומר שעיקר השמחה ביין אבל צריך גם בשר שללא בשר אין השמחה שלם.

אבל איני מסכים למה שכתבתם שאין חיוב כלל בבשר בהמה.

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ד' פברואר 28, 2018 9:47 pm
על ידי ביליצר
מלבב כתב:
ביליצר כתב:אני מכיר תודה לכבודו שמחשיב אותי לחכימא שדי לו ברמיזא, אבל לצערי לא ממש כך הוא הדבר, ואני צריך שתפרש יותר אם זה לא ממש קשה לך.

אין הדבר תלוי אלא בי,
הייתי בטוח שהראיה שכבודו מביא מרב אשי ,שלך היא, והרב מפאס פיספסו ,אבל לא כן הדבר כנראה וראה והתכוין אף לזה.
שאלתי אם נלך ע"פ דברי רב אשי דאינו תלוי בקרבן אלא בשמחה גרידא ,א"כ מאי שנא זמן הזה מזמן המקדש דזה דרבנן וזה דארייתא ,
והרי זה ברור דעדיין מקיימים שמחה דאורייתא על ידי שתיית יין ומאי שנא בשר,
וקצת תמהתי דלא הביא הרב מפאס את דברי הרמבם המפורשים ,,אבל אין יוצאין ידי חובתן לא בעופות ולא במנחות שאינן בשר המשמח,,
וע"כ צריך לומר דמכיון דדברי רב אשי הם מושמחת בחגך =פרשת קרבן ,השמחה עדיין תלויה בבשר קרבן ,ויין נלמד מהפסוק דיין ישמח לבב אנוש ,וכ"ז משום דקשה לומר שהרמב"ם חולק על דברי רב יהודה דאין בזמן הזה בשר דאורייתא ,וצ"ב וצ"ע
עוד כתבתי דהנה כבודו כתב דדין הוא לזה שאוהב בשר ומתפשר בעוף אבל מי שאינו אוהב אלא עוף יוצא ולא סבר דבטלה דעתו אצל כל אדם ודין הוא כדנמנו וגמרו דדוקא בשר ובזה בא לתת לי סייעתא למה שכתבתי לגבי עוף ,וצא"ע.

יש באחרונים שפירשו כך, שהחיוב הוא בבשר שלמים בזמן הבית, ובזמן הזה שאין שלמים אין יוצאים בבשר לבד אלא צריך גם יין, אבל לא שפטורים מבשר, אבל לכאורה עדיין קשה שאם בזמן הבית גם צריך יין אז גם אז אין שמחה אלא ביין, ואם בזמן הבית יוצאים בבשר שלמים ולא צריך יין, אז למה בזמן הזה שעיקר השמחה ביין למה צריך בשר, ואולי יש לומר שעיקר השמחה ביין אבל צריך גם בשר שללא בשר אין השמחה שלם.

אבל איני מסכים למה שכתבתם שאין חיוב כלל בבשר בהמה.[/quote]


אבל איני מסכים למה שכתבתם שאין חיוב כלל בבשר בהמה.


מי אמר שטות זה ?

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ו' מרץ 02, 2018 12:33 pm
על ידי מלבב
זה לא כזה שטות, כמה אחרונים סוברים כן ביניהם המשנה ברורה, וכן משמע קצת ברן וריטבא ריש פרק החליל בסוכה.

ומה היה כוונתך בהודעה זאת?

"כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]"

Re: חובת בשר בפורים

פורסם: ש' מרץ 03, 2018 9:38 pm
על ידי ביליצר
מלבב כתב:זה לא כזה שטות, כמה אחרונים סוברים כן ביניהם המשנה ברורה, וכן משמע קצת ברן וריטבא ריש פרק החליל בסוכה.

ומה היה כוונתך בהודעה זאת?

"כמדומני שהאמרי אמת הביא פעם ראיה דיוצאין סעודת נישואין אף בבשר עוף מהא דכתובות דאין נושאים נשים במוצאי שבת שמא ישחוט בן עוף ,
לגבי הראיה דרב יהודה מפאס מנדרים ונדבות לכאורה הא דאין יוצאין בעופות בזמן המקדש הוא כפי המפרשים שם,, לא בעופות ולא במנחות - דכתיב ושמחת בחגך, אמרה תורה עשה שמחה ממי שחגיגה באה מהן, יצאו עופות ומנחות שאין חגיגה באה מהן,,
בפרט בזמן הזה שיש מי שמשמחו עוף יותר מבשר ,ויש מי שאין לו כלל שמחה בבשר וכסברת רב שלמה זלמן זצ"ל על לצאת חובת שמחה במיץ ענבים,[וזה אכן צ"ע דבשלמא יין הוא המביאו לידי שמחה. אבל אם יצא במיץ ענבים מאי שנא משאר שתיה עריבה]"


לכתחילה צריך בשר כפי שכבר התקדמנו והתפלפלנו והעלינו יחד את הסוגיות המדוברות והשארנו עוד כמה תהיות פתוחים ,