עמוד 1 מתוך 1

ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ד' מרץ 20, 2019 10:28 am
על ידי סטפנסקי
פשט המשא ונתן של מרדכי ואסתר בנושא של ללכת לאחשורוש? איך טענת מרדכי עונה על טענת אסתר ? ודברים מרדכי עצמם לא ברורים למה אם יהיה רווח והצלה ממקום אחר היא תאבד. לא מובן לי אודה לאשר יבארנו

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ד' מרץ 20, 2019 12:36 pm
על ידי דרומי
יש פירוש ברוח חסידית שאומר כך: זה ברור ש'רווח והצלה יעמדו ליהודים ממקום אחר', אלא ש'את ובית אביו תאבדו' את הזכות הזאת. כלומר, ההצלה תבוא מכל מקום, עכשיו יש לך הזדמנות שזה יבוא על ידך

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ד' מרץ 20, 2019 2:28 pm
על ידי החבר
בחסידות מוסבר, שמרדכי הלך בקו המרירות, ולא רצה לקחת את הבגדים מאסתר, אך אסתר פעלה בשמחה, ולמרות שצריך לצום ולהתפלל, צריך לדעת באיזה אופן עושים את זה. וזאת העבודה של דורנו.

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ד' מרץ 20, 2019 3:09 pm
על ידי תורה מפוארת
הפירוש של הרה"ק מרוזין שרווח והצלה יעמוד ליהודים בטוח אך זה יהיה ממקום אחר, את יכולה לגרום שזה יבוא מסטרא דקדושה ואם לא אז את ובית אביך תאבדו, והפירוש ברוח חסידית שלא תזכה לתקן חטאה של סבה שאול המלך.

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ה' מרץ 21, 2019 8:51 am
על ידי עושה חדשות
ירחון האוצר א.png
ירחון האוצר א.png (116.35 KiB) נצפה 6664 פעמים

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ה' מרץ 21, 2019 11:35 am
על ידי חרסון
החבר כתב:בחסידות מוסבר, שמרדכי הלך בקו המרירות, ולא רצה לקחת את הבגדים מאסתר, אך אסתר פעלה בשמחה, ולמרות שצריך לצום ולהתפלל, צריך לדעת באיזה אופן עושים את זה. וזאת העבודה של דורנו.


דומני בשם הרה"ק מרדומסק. אך אינני מבין מה שייך לשאלת פותח האשכול.

וראה עוד ביאור חסידי בקישור המצו"ב (אות כה): https://www.lahak.org/templates/lahak/a ... id/2926675

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ו' מרץ 22, 2019 1:00 am
על ידי עושה חדשות
ומענין לענין, הרי הגזירה עמדה לצאת לפועל ח"ו רק כעבור שנה, אז מה באמת הנחיצות להיכנס אל המלך כבר עכשיו אף שלא נקראת וכו', במקום להמתין לשעת הכושר, ובפרט שזה גורר בעקבותיו צום בפסח וכו'.

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ו' מרץ 22, 2019 2:42 am
על ידי כח עליון
עושה חדשות כתב:ומענין לענין, הרי הגזירה עמדה לצאת לפועל ח"ו רק כעבור שנה, אז מה באמת הנחיצות להיכנס אל המלך כבר עכשיו אף שלא נקראת וכו', במקום להמתין לשעת הכושר, ובפרט שזה גורר בעקבותיו צום בפסח וכו'.

מהבהילות של הרצים לצאת עם האיגרות השניות, נראה שהוראה מחודשת מהמלך מתקבלת במשך זמן רב, אולי המקומות המרוחקים, אולי בתוספת חוקים שונים (לאימות האיגרות?).

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ש' מרץ 23, 2019 7:57 pm
על ידי עושה חדשות
כח עליון כתב:
עושה חדשות כתב:ומענין לענין, הרי הגזירה עמדה לצאת לפועל ח"ו רק כעבור שנה, אז מה באמת הנחיצות להיכנס אל המלך כבר עכשיו אף שלא נקראת וכו', במקום להמתין לשעת הכושר, ובפרט שזה גורר בעקבותיו צום בפסח וכו'.

מהבהילות של הרצים לצאת עם האיגרות השניות, נראה שהוראה מחודשת מהמלך מתקבלת במשך זמן רב, אולי המקומות המרוחקים, אולי בתוספת חוקים שונים (לאימות האיגרות?).

ראיתי בטעמא דקרא (הגרח"ק) שכ' ע"ז שהחשש היה משום אימת מוות ופחד לרבים, ולכן סבר מרדכי שחייבים להזדרז בביטול הגזירה.

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ד' מרץ 11, 2020 11:02 pm
על ידי ונתנו ידידים
סטפנסקי כתב:פשט המשא ונתן של מרדכי ואסתר בנושא של ללכת לאחשורוש? איך טענת מרדכי עונה על טענת אסתר ? ודברים מרדכי עצמם לא ברורים למה אם יהיה רווח והצלה ממקום אחר היא תאבד. לא מובן לי אודה לאשר יבארנו

עושה חדשות כתב:ומענין לענין, הרי הגזירה עמדה לצאת לפועל ח"ו רק כעבור שנה, אז מה באמת הנחיצות להיכנס אל המלך כבר עכשיו אף שלא נקראת וכו', במקום להמתין לשעת הכושר, ובפרט שזה גורר בעקבותיו צום בפסח וכו'.

עיין בכל זה בספר הנפלא מלבי"ם שביאר הכל בטוב טעם ודעת

Re: ואת ובית אביך תאבדו

פורסם: ה' מרץ 12, 2020 12:27 am
על ידי כולל יונגערמאן
כח עליון כתב:
עושה חדשות כתב:ומענין לענין, הרי הגזירה עמדה לצאת לפועל ח"ו רק כעבור שנה, אז מה באמת הנחיצות להיכנס אל המלך כבר עכשיו אף שלא נקראת וכו', במקום להמתין לשעת הכושר, ובפרט שזה גורר בעקבותיו צום בפסח וכו'.

מהבהילות של הרצים לצאת עם האיגרות השניות, נראה שהוראה מחודשת מהמלך מתקבלת במשך זמן רב, אולי המקומות המרוחקים, אולי בתוספת חוקים שונים (לאימות האיגרות?).


א"כ למה המתינו חודשיים מתליית המן לשלוח האגרות השניות?