ומצאתי שבפמ"ג סי' תקנ"א א"א סק"ב כתב:
ומבואר מדבריו דחלוק ענין 'ריע מזליה' האמור לענין מאן דאית ליה דינא בהדי גוי שמתחיל משעת המולד, מענין 'מיעוט שמחה' בפועל שמתחיל בר"ח אב ממש. ומאחר שריבוי שמחה דחודש אדר נלמד מחודש אב, אף אנו נאמר דלדעת הפמ"ג ענין 'בריא מזליה' מתחיל משעת המולד, אבל ה'מרבין בשמחה' אינו שייך כי אם מר"ח אדר עצמו.ואחשוב אני דאמר משנכנס אב היינו מן המולד ריע מזליה, ומר"ח ממש הוא דממעטין במו"מ ובנין שמחה כו', וז"א דממעטין מר"ח דווקא, ובר ישראל א"ש משנכנס