משולש כתב:לא הבנתי את הטענה, הרי כל העסק שעוסקים במצה הוא לשם מצת מצווה, ואם כן הכל כלול, גם השימור והמהירות.
בברכה המשולשת כתב:הרי ההדרכה היא ליזהר בכל האפשר במהירות וכו', אז ברור שהעוסקים בזה חושבים גם על זה- הלא כן?
גימפעל כתב:בלא שימור מחמץ אינו מצה (אלא לחם), וא"כ בכלל מצות מצוה כלול גם השמירה מחימוץ (בכלל מאתיים מנה).
ישראל אליהו כתב:גימפעל כתב:בלא שימור מחמץ אינו מצה (אלא לחם), וא"כ בכלל מצות מצוה כלול גם השמירה מחימוץ (בכלל מאתיים מנה).
תעשה סקר, תשאל את עושי המלאכה מה התכוונו כשאמרו לשם מצת מצוה, ולא יגידו שכוונתם על השימור, אלא על עצם העשייה.
לדוגמא, האופה צריך להזהר שלא להשהות כנגד התנור, וזה צריך להיות למ"מ, אולם אם יכוין שהוא מניח את המצה על קרקעית התנור למ"מ, לא מהני.
ישראל אליהו כתב:רוב ככל הראשונים כותבים שהשימור מחימוץ [כלומר המהירות, העסק שלא יחמיץ וכו'] הוא שצריך להיות לשמה. ולא כרוב העולם שמכוונים שהעשייה לשמה.
והוי חשש ברכה לבטלה, וביטול מ"ע דאורייתא.
עושה חדשות כתב:ומעשה ששאלו את הפועל, מה כוונתך לשם מצת מצוה? והשיב - "לשם המצוה לאפות מצות".
איך הדין?
(אגב, אכן נהר הירדן חלק מימיו למי שרצה לעסוק במצוה לאפות מצות, חולין ד"ז, אבל מ"מ זה לא השימור והלשמה, כמובן).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים