משה ובני ישראל כתב:עושה חדשות כתב:ואימתי צריכין הסיבה בשעת אכילת כזית מצה ובשתיית ארבעה כוסות האלו, ושאר אכילתו ושתייתו אם היסב הרי זה משובח ואם לאו אינו צריך.
כך הוא לש' הר"מ, חו"מ ז-ח.
ולא הבנתי, מה הכוונה "אינו צריך"? היה צד להצריך אותו לחזור ולאכול שוב את כל אכילתו ושתייתו בהסיבה?
אם היה חיוב היה צריך לחזור ולאכול כמו לגבי (למי שלא יודע) כזית מצה.
אוי ווי לנו, מה פירוש
צריך לחזור ולאכול?.
ואם כבר הייתי מפרש שהייתה הו"א שכל אכילתו מצטרפת לכזית מצה, ואם לא היסב הוי כאילו לא היסב אף בכזית מצה דכולה כחדא אכילתא דמיא שמיסב אתכא דרחמנא.
ולפי זה אפשר שייצא חידוש, שאם כן מיסב בכל הסעודה הוי מעלה לא רק במצות ההסיבה, אלא גם באכילת המצה ובד' כוסות, ועי' ברי"ז הלוי הל' חמץ ומצה,
[ויש לעי' אם לפי זה מיושבים דברי הרמ"א שכידוע מזכי שטרא לבי תרי לדברי הרי"ז].