יושב ירושלים כתב:אכן האמת הברורה כדברי הרב אפשר שאין העניין המדובר שם עניין לנידון דידן, אך מ"מ ניתן להוכיח משם בדרך אגב שהמצות היו אכן יותר רכות מהמצות הקשות דידן [דהיינו שנתנו יותר מים בעיסה], שכן במצות שלנו לא תיתכן כלל השאלה של 'חוטין נמשכין' שכן גם בהיותם בצק גמור אין חוטין נמשכין מהן, מחמת הכמות המאוד מועטת של מים שיש בבצק, ומתוך הנידון שם מבואר שהיו חוטין נמשכים מהמצה והכשירה החזו"א מהטעם המבו' שם, מ"מ ע"פ דרכנו למדנו שהיה יותר רך ממצות דידן שכל שאלה זו לא שייכת בהם.
דרך אגב לא הבנתי מש"כ הרב אפשר שאחת הבעיות שיכולות להיות ב'רכות' הוא 'חוטין נמשכין', אדרבה, ב'רכות' ניתן לברר היטיב אם נאפו ע"פ הסימן הנ"ל המבו' בגמ', משא"כ ב'קשות' הסימן הנ"ל לא תורם מאומה שהרי גם בהיותן בצק אין חוטים נמשכים, ועל כרחנו אנו נזקקים לסימנים אחרים כגון 'קרמו פניה'.
אפשר כתב:אמנם לא אכחד שבאשכול אחר שהיה על מצות רכות, מישהו טען כן דכל המצות הרכות והעבות יש להם בעיה של חוטין נמשכים, ואולי השיבו לו ע"כ, והיה ויכוח בדבר, צריך לחפש.
מעט דבש כתב:אפשר כתב:אמנם לא אכחד שבאשכול אחר שהיה על מצות רכות, מישהו טען כן דכל המצות הרכות והעבות יש להם בעיה של חוטין נמשכים, ואולי השיבו לו ע"כ, והיה ויכוח בדבר, צריך לחפש.
viewtopic.php?p=351801#p351801
משנה ברורה סימן תפו
(ג) ובירקות צריך למעך חלל האויר - וה"ה [ו] אם יש חלל במצה אינו מצטרף החלל לשיעור כזית וצריך למעכו אבל אם אין חלל במצה [ז] אפילו היא רכה ועשויה כספוג א"צ למעכו:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים