נתבקשי ע"י מע"כ ידידי הגה"צ רבי עמיחי ישראל כנרתי שליט"א להכניס את הדברים הבאים:
בס"ד
הידור בשתי חרוסות בפסח שחל בשבת?
יל"ע בפסח שחל בשבת, כהשנה, לגבי הכנת החרוסת.
דהנה בחרוסת צריכה שתהיה עבה זכר לטיט (בבלי), ועם משקה זכר לדם (ירושלמי)
ומכח זה כתבו תוס' פסחים והרמ"א, שמביאים אותה לשלחן עבה, ולפני הטיבול של המרור בחרוסת מקלשים אותה ביין.
וכך מרוויחים, ע"י שני זמנים, את הסמיכה שתהיה ממש סמיכה, וגם חרוסת עם משקה.
ובפסח שחל בשבת שיש בעיה של "לש", כתבו הפוסקים שיכין החרוסת מבעוד יום עם משקה.
ויל"ע האם יש עצה יותר טובה מזה, שהרי לכאורה באופן זה לא מתקיים לגמרי "לסמוכיה" ממש כמו שאר השנים,
ולכא' [כך שאלני בחור אחד] אם נכין שני צלחות של חרוסת, אחת סמיכה ממש, ואחת עם משקה, יתקיים יותר בהידור ה"עבה זכר לטיט, לסמוכיה", ותהיה גם חרוסת רכה זכר לדם!
[ובזמנו שמעתי מחבר בישוב, מיוצאי מרוקו, שאצלם במשפחה נהגו בכל פסח בשני חרוסות, אחת סמיכה, ואחת דלילה לטיבול. ולא ראיתי עדיין מקור למנהג זה]
וצ"ע.
בתומ"ר על הערות והארות בענין
עמיחי כנרתי