מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

האם גוי יכול לשרוף החמץ בשביל יהודי?

הלכות חג בחג, חקרי מנהג, מאמרים לעיון והורדה
קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

האם גוי יכול לשרוף החמץ בשביל יהודי?

הודעהעל ידי קראקובער » ה' מרץ 29, 2018 9:42 am

דבר מצוי אצל קשישים שעובד זר שורף בשבילו החמץ ויש מחלוקת אחרונים (רע"א ואבנ"ז ועוד) אם מקיימים מצות השבתה אם נתבער בגרמתו וזה מעניין כי האבני נזר בעצמו אוחז שמצוות מחיית עמלק הוי מצוה שהז"ג כי בשבת אסור להרוג ולכאורה על ידי גרמה כן מותר וגם מקיים מצוות מחיית עמלק בכה"ג.

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: האם גוי יכול לשרוף החמץ בשביל יהודי?

הודעהעל ידי פלגינן » ה' מרץ 29, 2018 9:55 am

קראקובער כתב:דבר מצוי אצל קשישים שעובד זר שורף בשבילו החמץ ויש מחלוקת אחרונים (רע"א ואבנ"ז ועוד) אם מקיימים מצות השבתה אם נתבער בגרמתו וזה מעניין כי האבני נזר בעצמו אוחז שמצוות מחיית עמלק הוי מצוה שהז"ג כי בשבת אסור להרוג ולכאורה על ידי גרמה כן מותר וגם מקיים מצוות מחיית עמלק בכה"ג.

עוד קודם לכן תלוי בגר"ח בתשביתו.

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: האם גוי יכול לשרוף החמץ בשביל יהודי?

הודעהעל ידי קראקובער » ה' מרץ 29, 2018 10:04 am

אתה מתכוון להמנ"ח? בכל אופן נפק"מ לאחר הזמן.

ההוא דאמר
הודעות: 1533
הצטרף: ד' נובמבר 29, 2017 4:09 am

Re: האם גוי יכול לשרוף החמץ בשביל יהודי?

הודעהעל ידי ההוא דאמר » ו' מרץ 30, 2018 9:07 am

קראקובער כתב:דבר מצוי אצל קשישים שעובד זר שורף בשבילו החמץ ויש מחלוקת אחרונים (רע"א ואבנ"ז ועוד) אם מקיימים מצות השבתה אם נתבער בגרמתו וזה מעניין כי האבני נזר בעצמו אוחז שמצוות מחיית עמלק הוי מצוה שהז"ג כי בשבת אסור להרוג ולכאורה על ידי גרמה כן מותר וגם מקיים מצוות מחיית עמלק בכה"ג.


הדבר תלוי בחקירת המנחת חינוך, האם המצוה היא להשבית בפועל ויש לקנות חמץ למי שאין בידו, על מנת לקיים את המ"ע. או שעיקר המצוה היא שלא יהא חמץ בעולם, ואם אין לו חמץ כלל אשריו ואשרי חלקו, ואינו צריך להטריח עצמו לקנות חמץ ולבערו.
ואם כן י"ל, דהאבנ"ז סובר שלגבי מחיית עמלק העיקר הוא בתוצאה שיסורו מן הארץ ויכרתו, ואם כן אף בגרמא מתקיים המצוה, שעמלק וכל הרשעה כעשן תכלה. [ויש לי בזה קצת הוספות, במידת הצורך אדרש לזה].
בשונה מביעור חמץ שיסבור שזה מצוה ככל מ"ע להשבית בפועל.
ויתכן, שגם זו כוונתכם, אלא שרציתם לעורר שהאבנ"ז עושה 'פלגינן' בתוכן המצוות.


חזור אל “פסח”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים