קאצ'קלה כתב:יש על זה בתפארת שלמה (ליקוטים חדשים, דרוש לפסח), ובמהר"ש מבעלזא (קלפהולץ, פסח עמ' ק), כמובן בדרך חסידות.
בכרם חמד לר' יואל הורוויץ, ירושלים תרס"ג, חלק א דף יג ע"ב, מובא כך:
החיד"א בהגדש"פ בתי הנפש
אפשר דהני תנאי שלמים הם היו מתעסקין ברזין עילאין ביציאת מצרים דברים מופלאים, ולרוב קדושתם לא רצו לספר בסודות עליונים בפני התלמידים, ולא נתנו להם רשות לישב אצלם, וע"כ לא היו עמהם התלמידים, ואח"כ בבוקר באו ואמרו רבותינו הגיע זמן ק"ש של שחרית
פרי יהושע כתב:קאצ'קלה כתב:יש על זה בתפארת שלמה (ליקוטים חדשים, דרוש לפסח), ובמהר"ש מבעלזא (קלפהולץ, פסח עמ' ק), כמובן בדרך חסידות.
בכרם חמד לר' יואל הורוויץ, ירושלים תרס"ג, חלק א דף יג ע"ב, מובא כך:
ייש"כ, אולי ע"ד חסידות יותר טוב מהמשתמע מהפשט כאן, מהיכן בדיוק באו מחוץ לתחום? צריך עיון.
טברייני כתב:למפרשים ש'בני ברק' אינו שם מקום אלא כרים וכסתות עשויים משי, לא יקשה.השאלה למה כולם באו לשם?
ולעיקר השאלה נראה לי שאינה, דיתכן מאוד לומר שהיו תלמידיהם עמהם, ולא הוזכרו בתחילה, ומה שכתוב אחר כך 'עד שבאו' אין הכוונה שבאו ממקום אחר, אלא שבאו לומר הדבר.לא נראה
עוד אפשר, דתלמיד בפני רבו אינו מסב, ואם כן יתכן שערכו הסדר בחדר אחר לקיים מצות הסיבה.פלא כי איזה עניין לקיים ההסבה, אם לא צריך לא צריך, אטו אישה לא תאכל עם בעלה כדי לקיים ההסבה
פרי יהושע כתב:טברייני כתב:למפרשים ש'בני ברק' אינו שם מקום אלא כרים וכסתות עשויים משי, לא יקשה.השאלה למה כולם באו לשם?
ולעיקר השאלה נראה לי שאינה, דיתכן מאוד לומר שהיו תלמידיהם עמהם, ולא הוזכרו בתחילה, ומה שכתוב אחר כך 'עד שבאו' אין הכוונה שבאו ממקום אחר, אלא שבאו לומר הדבר.לא נראה
עוד אפשר, דתלמיד בפני רבו אינו מסב, ואם כן יתכן שערכו הסדר בחדר אחר לקיים מצות הסיבה.פלא כי איזה עניין לקיים ההסבה, אם לא צריך לא צריך, אטו אישה לא תאכל עם בעלה כדי לקיים ההסבה
טברייני כתב:פרי יהושע כתב:טברייני כתב:למפרשים ש'בני ברק' אינו שם מקום אלא כרים וכסתות עשויים משי, לא יקשה.השאלה למה כולם באו לשם?
ולעיקר השאלה נראה לי שאינה, דיתכן מאוד לומר שהיו תלמידיהם עמהם, ולא הוזכרו בתחילה, ומה שכתוב אחר כך 'עד שבאו' אין הכוונה שבאו ממקום אחר, אלא שבאו לומר הדבר.לא נראה
עוד אפשר, דתלמיד בפני רבו אינו מסב, ואם כן יתכן שערכו הסדר בחדר אחר לקיים מצות הסיבה.פלא כי איזה עניין לקיים ההסבה, אם לא צריך לא צריך, אטו אישה לא תאכל עם בעלה כדי לקיים ההסבה
א. לאן באו? אי נימא שבני ברק אינו שם מקום אלא שהיו מסובים על כרים וכסתות, מה השאלה למה באו תלמידיהם?
ב. לא נראה, לעשירות דעתך...
ג. מה עדיף טפי להסב, או להסתופף בצל רבו?!
פרי יהושע כתב:אם לא צריך להסב, אין בזה שום מצווה ואין עניין לחזר אחרי זה, ופשיטא שכיון וכך צורת האכילה אצל רבו, זה חיובו, ובכך יוצא, ואז אם כן למה לא יבחר מלהסתופף שם. (לא חושב שצריך 'עושר' דעה בשביל לפרוך משהו מופרך, שבאו תלמידיהם הכוונה שאמרו להם, אבל אם ערב עליך פירושך לא התווכח עוד).
משתמשים הגולשים בפורום זה: גוד אסיק ו־ 49 אורחים