הודעהעל ידי חלמישצור » ד' מרץ 27, 2019 8:57 pm
אם אני מבין כעת נכונה את כוונתך, הרי בשו"ע הלשון 'הגיע עת לעמוד בבהמ"ד' מתפרשת כנראה כעל הת"ח - שעליו לקום מלימודו להתחיל בליל הסדר מוקדם, בשביל התינוקות כדי שלא ישנו. אבל נראה שהרמב"ם מפרשה על התשב"ר, שעליהם אמר ר"ע שיש לבטלם בערבי החג, וכפי שפסק בהל' ת"ת ב, ב 'ולא יבטלו התינוקות כלל, חוץ מערבי שבתות וערבי ימים טובים בסוף היום, ובימים טובים' (ע"ע בבלי סוכה כח, א).