שו"ע אורח חיים תעב - בן אצל אביו צריך הסיבה אפילו הוא רבו מובהק. תלמיד לפני רבו "אינו צריך" הסיבה, אפילו אינו רבו מובהק, אלא אם כן יתן לו רבו רשות כו'
עיין משנה ברורה ד"ה אינו צריך הסיבה - "משום דברישא אמר צריך נקט הכא אינו צריך" אבל באמת איסורא נמי איכא להסב בפניו דמורא רבו כמורא שמים.
מבואר מדברי המ"ב שכוונת המחבר ש"אסור" להסב לפני רבו (רק נקט לשון "אינו צריך" אגב רישא), ולפי"ז המשך דברי המחבר כך הוא, אם יתן לו רבו רשות "מותר" להסב. ופשוט.
אולם עיין בשער הציון אות כ' שאם נתן לו רבו רשות "חייב" להסב, ובסו"ד כתב וז"ל "וכן משמע לישנא דהמחבר מדכתב אינו צריך אא"כ כו' משמע דבזה צריך" עכ"ל, וצריך עיון.
ועוד יש להעיר דהנה בב"י מבואר שאם רבו נתן רשות "שרי" להסב, ואם כן איך דייק השער הציון מהשלחן ערוך ש"צריך" להסב (אם לא שנאמר שחזר המחבר ממש"כ בבית יוסף)
[אגב עיין viewtopic.php?f=45&t=39939#p453376]