הודעהעל ידי גביר » א' אפריל 07, 2019 8:18 am
כתב הרמ"א - נהגו במדינות אלו להחמיר שלא לאכול שום פירות יבשים אם לא שידוע שנתייבשו בדרך שאין לחוש לחמץ (או"ח תסז ח נתבאר להדיא דהיכא דידוע שנתייבשו בדרך שאין לחוש לחמץ שרי [ואינו כקטניות דבכל גווני נהגו שלא לאכול], והנה בחזון עובדיה כתב שנהגו אשכנזים שלא לאכול פירות יבשים, ולא חילק בין היכא דידיע שנתייבשו בדרך שאין לחוש לחמץ ובין היכא דאינו ידוע [וכן שמעתי ממנו זצ"ל בעל פה לפני שנים הרבה ב'יזדים', ש'אשכנזים אינם אוכלים פירות יבשים בפסח', והאריך בכך שלקטנים מותר, ותאר בחן ובציוריות כדרכו אשכנזי המגיע לביתו של ספרדי בפסח עם ילדו הקטן, ועל השולחן ישנם פירות יבשים, והילד מבקש לאכול מהם, והורה שמותר לתת לו], וצ"ב מפני מה אינו מחלק כפי שעולה בבירור מהרמ"א.