הנה ידוע ספיקו של הרב בעל מנחת חינוך במצוה ש' האם דומה מי ששכח ברכת שהחיינו בפסח למי ששכח שהחיינו בסוכות וכו׳ עי"ש.
והנה להצד שיש לסדרו על הכוס בקידוש ליל שביעי של פסח, יש לכאורה לצדד שלא יעשה כן, שהרי יכול לבוא לידי טעות שהרואים יאמרו שמברכים זמן בשביעי של פסח, וכדברים האלה מצאתי בספר פסקי תשובות מובאים בשם ספר יפה ללב, אמנם מדיוק לשון הגמרא יש לכאורה לומר להיפך, שהרי בעירובין שם נאמר שאם נזכר שלא אמר שהחיינו, יכול לאומרו ׳אפילו בשוק׳, ולכאורה למה נאמר ׳אפילו׳ ולא ׳גם בשוק׳, ואפשר לומר שאולי הכוונה דלא רק בקידוש בליל שבת חול המועד או בליל שש"פ ששם מסברא ההינו אומרים שאם שכח לברך ישאיר הברכה לאומרה על הכוס בהם, אלא אפילו בשוק בלא כוס וכדו׳.
ועדיין צריך הדבר לפנים, ואודה למי מחו"ר אק"ה שיאיר אוזן ועין באיזהו מקומן.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער