הודעהעל ידי ישראל אליהו » ב' אפריל 29, 2019 8:44 am
שלוה היא חטה תפוחה, שנתפחה בלחץ חום.
וא"כ היא תפחה! ואולי באנו בזה למחלוקת בדין פפושדו, שהאוסרים טוענים [בין היתר] שיש לאסור משום שנותנים שם חומר התפחה. והן אמת שמי פירות לא מחמיצים, אבל אם תגרום בכ"ז להתפחה עם שמרים וכדו', הרי יש כאן תפיחה. ולא דומה לקמח תפו"א שתתן בו חומרי התפחה, כי קמח תפו"א אינו יכול 'בעצם' להחמיץ, ואין זה אלא 'סרחון' בעלמא. משא"כ קמח חטה יכול להחמיץ, רק שמי פירות לא יכולים לגרום לו החמצה, אבל עם חומרי התפחה שבמציאות ישנה החמצה, יש לאסור.
וא"כ גם בשלוה, הרי רואים בחוש שהחמיצה, וכנ"ל.
ודין קליות זה כשאינו תופח ומחמיץ, אלא רק קולים את החטה בתנור או ע"ג מחבת וכדו', ולא שנתפחה החטה. ויש לעיין.
נערך לאחרונה על ידי
ישראל אליהו ב ד' מאי 01, 2019 11:44 am, נערך פעם 1 בסך הכל.