טברייני כתב:ר' שמעון לביא, פותח כל בית בפיוטו במילים 'בר יוחאי'
והנה, ברש"י פר' שלח (במדבר יג ל) כתב שאמר כלב 'וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם, השומע היה סבור שבא לספר בגנותו'.
ומשמע שקריאת אדם בשם אביו גנאי הוא לו, וכיצד א"כ ייסדו הפייט באופן זה?
אמר דוד: עד מתי אתם מכלימים בכבודי וקורין אותי בן ישי?! מדוע לא בא בן ישי (שמואל א' כ כז), ראיתי בן לישי (שמואל א' טז יח), גם לכלכם יתן בן ישי (שמואל א' כב ז), לית לי שם?!
טברייני כתב:ר' שמעון לביא, פותח כל בית בפיוטו במילים 'בר יוחאי'
והנה, ברש"י פר' שלח (במדבר יג ל) כתב שאמר כלב 'וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם, השומע היה סבור שבא לספר בגנותו'.
ומשמע שקריאת אדם בשם אביו גנאי הוא לו, וכיצד א"כ ייסדו הפייט באופן זה?
יש לי שתי תשובות בדבר, אך עדיין לא יישבו את ליבי. (בעז"ה בהקדם אכתוב אותם.)
דרומי כתב:ברש"י בפ' בשלח מוזכר שאמרו ישראל "אין לנו אלא דברי בן עמרם" לחיוב ועיין במפרשים שם (נראה לי באר בשדה)
פלתי כתב:לא יודע מהיכי תיתי שהמילים בן עמרם משמעותם לגנאי. גם אם היה אומר וכי זו בלבד עשה לנו משה... היו סוברים שבא לספר בגנותו.
לייטנר כתב:ולכיוון אפשרי לתשובה ראה: מעילה יז ע"ב ופסחים קיב ע"א.
טברייני כתב:פלתי כתב:לא יודע מהיכי תיתי שהמילים בן עמרם משמעותם לגנאי. גם אם היה אומר וכי זו בלבד עשה לנו משה... היו סוברים שבא לספר בגנותו.
א. זוהי פשטות דברי רש"י (שהם למעשה דברי הגמ' סוטה לה א), וכך מקובלנו ללומדם.
ב. מכל קושיות האחרונים הנזכרים בהודעתי הקודמת, נראה שלמדו כך.
ג. רש"י תהלים ד ג כתב, "עד מה כבודי לכלימה" - עד מתי אתם מבזים אותי (שמואל א כב) הראיתם את בן ישי (שם כה) מי דוד ומי בן ישי (שם כב) בכרות בני עם בן ישי (שם כ) כי בוחר אתה לבן ישי אין לי שם.
לייטנר כתב:טברייני כתב:ר' שמעון לביא, פותח כל בית בפיוטו במילים 'בר יוחאי'
והנה, ברש"י פר' שלח (במדבר יג ל) כתב שאמר כלב 'וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם, השומע היה סבור שבא לספר בגנותו'.
ומשמע שקריאת אדם בשם אביו גנאי הוא לו, וכיצד א"כ ייסדו הפייט באופן זה?
וביתר חוזקה בפסיקתא דרב כהנא יח:אמר דוד: עד מתי אתם מכלימים בכבודי וקורין אותי בן ישי?! מדוע לא בא בן ישי (שמואל א' כ כז), ראיתי בן לישי (שמואל א' טז יח), גם לכלכם יתן בן ישי (שמואל א' כב ז), לית לי שם?!
ולכיוון אפשרי לתשובה ראה: מעילה יז ע"ב ופסחים קיב ע"א.
טברייני כתב:לייטנר כתב:ולכיוון אפשרי לתשובה ראה: מעילה יז ע"ב ופסחים קיב ע"א.
תשש כוחנו מקצרות...
לייטנר כתב:טברייני כתב:פלתי כתב:לא יודע מהיכי תיתי שהמילים בן עמרם משמעותם לגנאי. גם אם היה אומר וכי זו בלבד עשה לנו משה... היו סוברים שבא לספר בגנותו.
א. זוהי פשטות דברי רש"י (שהם למעשה דברי הגמ' סוטה לה א), וכך מקובלנו ללומדם.
ב. מכל קושיות האחרונים הנזכרים בהודעתי הקודמת, נראה שלמדו כך.
ג. רש"י תהלים ד ג כתב, "עד מה כבודי לכלימה" - עד מתי אתם מבזים אותי (שמואל א כב) הראיתם את בן ישי (שם כה) מי דוד ומי בן ישי (שם כב) בכרות בני עם בן ישי (שם כ) כי בוחר אתה לבן ישי אין לי שם.לייטנר כתב:טברייני כתב:ר' שמעון לביא, פותח כל בית בפיוטו במילים 'בר יוחאי'
והנה, ברש"י פר' שלח (במדבר יג ל) כתב שאמר כלב 'וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם, השומע היה סבור שבא לספר בגנותו'.
ומשמע שקריאת אדם בשם אביו גנאי הוא לו, וכיצד א"כ ייסדו הפייט באופן זה?
וביתר חוזקה בפסיקתא דרב כהנא יח:אמר דוד: עד מתי אתם מכלימים בכבודי וקורין אותי בן ישי?! מדוע לא בא בן ישי (שמואל א' כ כז), ראיתי בן לישי (שמואל א' טז יח), גם לכלכם יתן בן ישי (שמואל א' כב ז), לית לי שם?!
ולכיוון אפשרי לתשובה ראה: מעילה יז ע"ב ופסחים קיב ע"א.טברייני כתב:לייטנר כתב:ולכיוון אפשרי לתשובה ראה: מעילה יז ע"ב ופסחים קיב ע"א.
תשש כוחנו מקצרות...
נראה שגם כשמצטטים באופן תשש כוחך מלקרוא, עד שאתה נאלץ לצטט בשנית...
מחולת המחנים כתב:עיין ליקוטי מוהר"ן ח"א תורה (א) 'לכו חזו'
http://breslev.eip.co.il/?key=2559
טברייני כתב:מחולת המחנים כתב:עיין ליקוטי מוהר"ן ח"א תורה (א) 'לכו חזו'
חסום לי.
האם אפשר יותר מיקוד?
מִסּוֹד גְּדֻלַּת הַתַּנָּא הָאֱלקִי רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי זַ''ל
לְכוּ חֲזוּ מִפְעֲלוֹת ה הִתְגַּלּוּת נִפְלָא מִסּוֹד גְּדֻלַּת הַתַּנָּא הָאֱלקִי רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי זַ''ל רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי הִבְטִיחַ שֶׁלּא תִּשְׁתַּכַּח תּוֹרָה מִיִּשְׂרָאֵל עַל יָדוֹ כַּמּוּבָא בְּדִבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (שַׁבָּת קלח:) : כְּשֶׁנִּכְנְסוּ רַבּוֹתֵינוּ לַכֶּרֶם בְּיַבְנֶה אָמְרוּ: עֲתִידָה תּוֹרָה שֶׁתִּשְׁתַּכַּח מִיִּשְׂרָאֵל וְאָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי שֶׁלּא תִּשְׁתַּכַּח (נָשׂא קכד:) : בְּהַאי חִבּוּרָא דְּאִיהוּ סֵפֶר הַזּהַר יִפְקוּן בֵּהּ מִן גָּלוּתָא וְעַתָּה בּוֹא וּרְאֵה וְהָבֵן נִפְלְאוֹת נִסְתָּרוֹת שֶׁל תּוֹרָתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה כִּי עַל כֵּן סָמַךְ רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי עַצְמוֹ עַל זֶה הַפָּסוּק כִּי לא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ כִּי בֶּאֱמֶת בְּזֶה הַפָּסוּק בְּעַצְמוֹ מְרֻמָּז וְנִסְתָּר סוֹד הַזֶּה שֶׁעַל יְדֵי זַרְעוֹ שֶׁל יוֹחַאי שֶׁהוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי עַל יָדוֹ לא תִּשְׁתַּכַּח הַתּוֹרָה מִיִּשְׂרָאֵל כִּי סוֹפֵי תֵּבוֹת שֶׁל זֶה הַפָּסוּק כִּי לּא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוּ הֵם אוֹתִיּוֹת יוֹחַאי וְזֶה שֶׁמְּרַמֵּז וּמְגַלֶּה הַפָּסוּק כִּי לא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ, מִפִּי זַרְעוֹ דַּיְקָא הַיְנוּ מִפִּי זַרְעוֹ שֶׁל זֶה בְּעַצְמוֹ שֶׁהוּא מְרֻמָּז וְנִסְתָּר בְּזֶה הַפָּסוּק שֶׁהוּא הַתַּנָּא יוֹחַאי כִּי עַל יְדֵי זַרְעוֹ שֶׁל יוֹחַאי שֶׁמְּרֻמָּז בְּזֶה הַפָּסוּק בְּסוֹפֵי תֵּבוֹת כַּנַּ''ל שֶׁהוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי וְדַע שֶׁסּוֹד רַבִּי שִׁמְעוֹן בְּעַצְמוֹ הוּא מְרֻמָּז בְּפָסוּק אַחֵר כִּי דַּע כִּי הַתַּנָּא הַקָּדוֹש רַבִּי שִׁמְעוֹן הוּא בְּחִינַת (דָּנִיֵּאל ד) : עִיר וְקַדִּישׁ מִן שְׁמַיָּא נָחִית רָאשֵׁי תֵּבוֹת שִׁמְעוֹן וְכוּ
טברייני כתב:פלתי כתב:לא יודע מהיכי תיתי שהמילים בן עמרם משמעותם לגנאי. גם אם היה אומר וכי זו בלבד עשה לנו משה... היו סוברים שבא לספר בגנותו.
א. זוהי פשטות דברי רש"י (שהם למעשה דברי הגמ' סוטה לה א), וכך מקובלנו ללומדם.
ב. מכל קושיות האחרונים הנזכרים בהודעתי הקודמת, נראה שלמדו כך.
ג. רש"י תהלים ד ג כתב, "עד מה כבודי לכלימה" - עד מתי אתם מבזים אותי (שמואל א כב) הראיתם את בן ישי (שם כה) מי דוד ומי בן ישי (שם כב) בכרות בני עם בן ישי (שם כ) כי בוחר אתה לבן ישי אין לי שם.
טברייני כתב:ר' שמעון לביא, פותח כל בית בפיוטו במילים 'בר יוחאי'
והנה, ברש"י פר' שלח (במדבר יג ל) כתב שאמר כלב 'וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם, השומע היה סבור שבא לספר בגנותו'. ומשמע שקריאת אדם בשם אביו גנאי הוא לו, וכיצד א"כ ייסדו הפייט באופן זה?
יש לי שתי תשובות בדבר, אך עדיין לא יישבו את ליבי. (בעז"ה בהקדם אכתוב אותם.)
לייטנר כתב:טברייני כתב:ר' שמעון לביא, פותח כל בית בפיוטו במילים 'בר יוחאי'
והנה, ברש"י פר' שלח (במדבר יג ל) כתב שאמר כלב 'וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם, השומע היה סבור שבא לספר בגנותו'.
ומשמע שקריאת אדם בשם אביו גנאי הוא לו, וכיצד א"כ ייסדו הפייט באופן זה?
וביתר חוזקה בפסיקתא דרב כהנא יח:אמר דוד: עד מתי אתם מכלימים בכבודי וקורין אותי בן ישי?! מדוע לא בא בן ישי (שמואל א' כ כז), ראיתי בן לישי (שמואל א' טז יח), גם לכלכם יתן בן ישי (שמואל א' כב ז), לית לי שם?!
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים