האם אסור לנגן בימי העומר בסעודת סיום מסכת?
או שכיון שזה לצורך מצווה מותר אפילו ריקודים ומחולות ממש.
קוגן כתב:האם אסור לנגן בימי העומר בסעודת סיום מסכת?
או שכיון שזה לצורך מצווה מותר אפילו ריקודים ומחולות ממש.
קוגן כתב:האם אסור לנגן בימי העומר בסעודת סיום מסכת?
או שכיון שזה לצורך מצווה מותר אפילו ריקודים ומחולות ממש.
קוגן כתב:קוגן כתב:האם אסור לנגן בימי העומר בסעודת סיום מסכת?
או שכיון שזה לצורך מצווה מותר אפילו ריקודים ומחולות ממש.
כך כותב הרב יצחק יוסף שליט"א:
"אולם בשמחה של מצוה, כגון במסיבת בר מצוה, או ברית מילה, או סיום מסכת וכדומה, מותר לשמוע שירי קודש ונגינות המלוות בכלי נגינה, שמאחר ומדובר בשמחה של מצוה, יש להקל בדבר. שהרי אפילו בעיקר תקנת חז"ל שלא לנגן בכלי שיר מאז שנחרב בית המקדש, במקום שמחה של מצוה היקלו, ואם כן הוא הדין בימי הספירה."
רצוני לדעת מה מנהג האשכנזים?
שמש כתב:כמו"כ זכורני שהשתתפתי לפני יותר מעשור בהכנסת ס"ת לקהילת אברכים שנערכה בר"ח אייר ולוותה בנגינה כרגיל (אאל"ט אמרו אז ששאלו את הגריש"א, ושמא דווקא בר"ח היקלו).
הא לחמא עניא כתב:שמש כתב:כמו"כ זכורני שהשתתפתי לפני יותר מעשור בהכנסת ס"ת לקהילת אברכים שנערכה בר"ח אייר ולוותה בנגינה כרגיל (אאל"ט אמרו אז ששאלו את הגריש"א, ושמא דווקא בר"ח היקלו).
גם השנה כמה ימים לאחר סיום חג הפסח היה באלעד הכנסת ספר תורה של חסידי סלונים, והיה תזמורת כרגיל.
ובעיני העולם היה זה חידוש!!
הא לחמא עניא כתב:קוגן כתב:קוגן כתב:האם אסור לנגן בימי העומר בסעודת סיום מסכת?
או שכיון שזה לצורך מצווה מותר אפילו ריקודים ומחולות ממש.
כך כותב הרב יצחק יוסף שליט"א:
"אולם בשמחה של מצוה, כגון במסיבת בר מצוה, או ברית מילה, או סיום מסכת וכדומה, מותר לשמוע שירי קודש ונגינות המלוות בכלי נגינה, שמאחר ומדובר בשמחה של מצוה, יש להקל בדבר. שהרי אפילו בעיקר תקנת חז"ל שלא לנגן בכלי שיר מאז שנחרב בית המקדש, במקום שמחה של מצוה היקלו, ואם כן הוא הדין בימי הספירה."
רצוני לדעת מה מנהג האשכנזים?
א. על איזה ימים מדבר הרב יצחק יוסף? על הימים עד ל"ג בעומר שגם הספרדים נוהגים מנהגי אבלות, או על אחרי ל"ג בעומר?
ב. לא שמעתי עד עתה שיש קולא אצל האשכנזים לזמר בכלי נגינה בסיום מסכת.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים