ספירת העומר בעבר קו התאריך

הלכות חג בחג. חקרי הלכה ומנהג. מאמרים לעיון והורדה.
סגי נהור
הודעות: 2735
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' מאי 18, 2017 1:12 am

פרי יהושע כתב:
שף ויתיב כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מה שאני לא הבנתי בדברי הרבי מליובאוויטש הוא, שיום שבועות הוא יום הבאת קרבן, והקרבתם מנחה חדשה לה'. האם נאמר שידידינו עובר את קו התאריך יביא שתי הלחם בעצמו, חוץ ממה שיביאו כלל ישראל? איך מצינו חג פרטי לאיש פרטי? הרי החג הוא מקרא קדש, דהיינו שמתאספים ביחד לחוג, וכמו"ש הרמב"ן בפרשת אמור

השאלות לגבי שני הלחם וכו' כמובן שאין שום שאלה, והרי זה בדומה לבן חו"ל שאצלו ביעור חמץ אינו בזמן שמקריבים הפסח בארה"ק, ואין מביא מוסף אחר אם המוסף היה בלילה שלו וכו'.

איזו השוואה יש בין בן חו"ל שאצלו זה ספיקא דיומא, לבין להחליט שאדם יכול להיות לו חג שבועות פרטי, זה הרי לא יעלה על הדעת.

אין שום חג שבועות פרטי. יש חג שבועות כמקום שיצא ממנו, וכמו שמצינו סברא זו לגבי הרבה ענינים, ולדוגמא ההולך לקטבים שאין שם יום ולילה, או היוצא לחלל. ולא גרע מזה ספירת העומר שהיא מצוה ארוכה שנמשכת על פני מ"ט יום (בלי להכנס כעת לחקירות האחרונים בזה), וכלפי מצוה זו חציית קו התאריך היא שיבוש כמו השיבוש של יציאה לקוטב לענין יום ולילה. ומצטרף נידון זה לעוד הרבה נידונים מוזרים שהמציאה לנו ההתפתחות הטכנולוגית, ועוד ידה נטויה להמציא נידונים מוזרים פי כמה, וחלקם נידונים באשכולות שונים בפורום זה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 836
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ו' מאי 19, 2017 5:49 pm

איני יודע מה הקשר בין מצות ביעור חמץ באך ביום הראשון המחייבת אותו לבער אותה בערב פסח, לדין יו"ט שדינו הוא הקרבת קרבן, שאינו שייך אלא לכל ישראל ולא לאיש פרטי.

לא התכוונתי בשאלתי לשאול בהיכי תימצי מה יהיה קרבן האיש הזה שעבר את קו התאריך. הדברים היוו קושיא על דבריו.

הכוונה בההבדל בין איש פרטי לכלל ישראל הוא פירכא על יסוד האדמו"ר מחב"ד שספירת העומר וחג השבועות הוא דבר פרטי ולא דבר כללי של כל ישראל. הספירה היא ספירה להקרבת מנחה חדשה, הקרבה השייכת לכל ישראל ביחד. לומר שהאדם יספור לעצמו ויעשה שבועות בעצמו, ושכל ישראל עושים כן, שכל אחד יש לו חג פרטי ואין לזרים אתו, הוא סתירה ליסוד הדין של קרבנות ציבור.

שומע ומשמיע
הודעות: 1364
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ב' מאי 29, 2017 10:54 pm

שף ויתיב כתב:השאלות לגבי שני הלחם וכו' כמובן שאין שום שאלה, והרי זה בדומה לבן חו"ל שאצלו ביעור חמץ אינו בזמן שמקריבים הפסח בארה"ק, ואין מביא מוסף אחר אם המוסף היה בלילה שלו וכו'.

במחילה לא הבנת את הפואנטה של השאלה. בן חו"ל בודק חמץ ביום ראשון לדוגמא, וגם בארץ ישראל בודקים ביום ראשון. אלא ששם זה כבר יום שני.
פה אצלו ואצל חברו שלידו זה שבת, ואצל אחד זה שבועות ואצל אחד לא. יוצא שביום של השבועות שלו אין קרבן.

ולכן אני גם לא מבין מה אתה אומר.
סגי נהור כתב:אין שום חג שבועות פרטי. יש חג שבועות כמקום שיצא ממנו, וכמו שמצינו סברא זו לגבי הרבה ענינים, ולדוגמא ההולך לקטבים שאין שם יום ולילה, או היוצא לחלל. ולא גרע מזה ספירת העומר שהיא מצוה ארוכה שנמשכת על פני מ"ט יום (בלי להכנס כעת לחקירות האחרונים בזה), וכלפי מצוה זו חציית קו התאריך היא שיבוש כמו השיבוש של יציאה לקוטב לענין יום ולילה. ומצטרף נידון זה לעוד הרבה נידונים מוזרים שהמציאה לנו ההתפתחות הטכנולוגית, ועוד ידה נטויה להמציא נידונים מוזרים פי כמה, וחלקם נידונים באשכולות שונים בפורום זה.


השאלה היא לא איך יצא הלכה מוזרה. השאלה היא מהותית, ביום עצמו. איך ייתכן שנקבע יום מסויים כיום שבועות המוזכר בתורה, בשעה שהאופן שבו הוא נקבע בתורה, מתקיים ביום אחר.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15886
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' מאי 29, 2017 11:20 pm

אני בעניותי לא הבנתי את הפואנטה. למה אין קרבן ביום שלו. אצלו עכשיו שבועות ובשבועות יש קרבן. וזה בדיוק אותו יום. רק אותו היום אינו באותן שעות דהיינו שאם ידברו בטלפון עם הנמצאים במקדש הם יאמרו אצלנו כבר השתנה היום והוא יאמר אצלי רק עכשיו שבועות אבל מה הבעייה בזה זה אותו יום.

משל למה הדבר דומה בבני ברק לקחו שור ושלחו אותו לירושלים וכשהשור מגיע לירושלים מדבר השולח עם הכהן ואומר לו אצלי השור היה לפני שעתים והכהן אומר לו אצלי השור עכשיו. אז מה? אז זה לא אותו שור? זה אותו שור. כך גם ביחס ליום זה אותו יום. קודם הוא היה בירושלים ועכשיו הוא ביפן.

אני רואה עכשיו שלא קראתי בדקדוק את דברי שומע ומשמיע. הוא דיבר לפי מה שהקשו על הרעיון שאדם סופר לעצמו ויש לו שבועות לעצמו אע"פ שאצל שניהם שבת. רק איני מבין מה יש להביא ראיות לזה זה סתם לא יתכן.

פרי יהושע
הודעות: 2768
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am
שם מלא: משה מרדכי אייכנשטיין

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי פרי יהושע » ב' מאי 29, 2017 11:30 pm

אוצר החכמה כתב:אני בעניותי לא הבנתי את הפואנטה. למה אין קרבן ביום שלו. אצלו עכשיו שבועות ובשבועות יש קרבן. וזה בדיוק אותו יום. רק אותו היום אינו באותן שעות דהיינו שאם ידברו בטלפון עם הנמצאים במקדש הם יאמרו אצלנו כבר השתנה היום והוא יאמר אצלי רק עכשיו שבועות אבל מה הבעייה בזה זה אותו יום.

משל למה הדבר דומה בבני ברק לקחו שור ושלחו אותו לירושלים וכשהשור מגיע לירושלים מדבר השולח עם הכהן ואומר לו אצלי השור היה לפני שעתים והכהן אומר לו אצלי השור עכשיו. אז מה? אז זה לא אותו שור? זה אותו שור. כך גם ביחס ליום זה אותו יום. קודם הוא היה בירושלים ועכשיו הוא ביפן.

אינו כן בכלל, כיון והוא מצווה אותו להוסיף יום בגלל שאיבד אותו בעברו את קו התאריך וגם אם יחזור לירושלים.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15886
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' מאי 29, 2017 11:44 pm

אבל הרעיון הזה בלאו הכי אינו נכון. מי שאיבד יום לא מצווה להוסיף יום וכמ"ש סגי נהור לעיל.

שומע ומשמיע
הודעות: 1364
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ב' מאי 29, 2017 11:46 pm

אוצר החכמה כתב:אני בעניותי לא הבנתי את הפואנטה. למה אין קרבן ביום שלו. אצלו עכשיו שבועות ובשבועות יש קרבן. וזה בדיוק אותו יום. רק אותו היום אינו באותן שעות דהיינו שאם ידברו בטלפון עם הנמצאים במקדש הם יאמרו אצלנו כבר השתנה היום והוא יאמר אצלי רק עכשיו שבועות אבל מה הבעייה בזה זה אותו יום.

משל למה הדבר דומה בבני ברק לקחו שור ושלחו אותו לירושלים וכשהשור מגיע לירושלים מדבר השולח עם הכהן ואומר לו אצלי השור היה לפני שעתים והכהן אומר לו אצלי השור עכשיו. אז מה? אז זה לא אותו שור? זה אותו שור. כך גם ביחס ליום זה אותו יום. קודם הוא היה בירושלים ועכשיו הוא ביפן.

לא מבין מה אתה אומר.
אין שום הבדל בין היום שלו לבין היום של מישהו אחר.
פשוט אצלו הספירת העומר הייתה שונה.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15886
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' מאי 29, 2017 11:50 pm

שומע ומשמיע כתב:
אוצר החכמה כתב:אני בעניותי לא הבנתי את הפואנטה. למה אין קרבן ביום שלו. אצלו עכשיו שבועות ובשבועות יש קרבן. וזה בדיוק אותו יום. רק אותו היום אינו באותן שעות דהיינו שאם ידברו בטלפון עם הנמצאים במקדש הם יאמרו אצלנו כבר השתנה היום והוא יאמר אצלי רק עכשיו שבועות אבל מה הבעייה בזה זה אותו יום.

משל למה הדבר דומה בבני ברק לקחו שור ושלחו אותו לירושלים וכשהשור מגיע לירושלים מדבר השולח עם הכהן ואומר לו אצלי השור היה לפני שעתים והכהן אומר לו אצלי השור עכשיו. אז מה? אז זה לא אותו שור? זה אותו שור. כך גם ביחס ליום זה אותו יום. קודם הוא היה בירושלים ועכשיו הוא ביפן.

לא מבין מה אתה אומר.
אין שום הבדל בין היום שלו לבין היום של מישהו אחר.
פשוט אצלו הספירת העומר הייתה שונה.


אתה צודק כתבתי למעלה שלא הבנתי את כוונתך. העניין הוא שאיני מבין בכלל איך עולה הרעיון הזה על הדעת שספירת העומר תהיה שונה. מי שעבר את קו התאריך חזר ליום הקודם איך הוא יכול לספר יום קדימה. ולכן לא חשבתי שעל זה אתה מדבר.

אני גם רואה שכל העניין הזה נידון כבר בארוכה באשכול הזה וגם אני בעניותי התערבתי בו לפני כמה שנים ולא זכרתי שכבר דובר בכל.

שומע ומשמיע
הודעות: 1364
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' מאי 30, 2017 12:16 am

האדמו"ר מליובאוויטש אחז, שמי שלמשל אחרי שספר יום ארבעים, על מטוס ליפן והגיע ליום הארבעים ואחת וספר. ועכשיו הוא עולה על מטוס לאמריקה ושם עדיין אוחזים ביום הארבעים, ועכשיו מגיע לילה חדש, הוא סופר ארבעים ושניים.
[יתקנו אותי אם לא הצגתי נכון].

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15886
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' מאי 30, 2017 12:24 am

לא תפסתי איך הצלחת לעשות פער של שני ימים. אלא אם כן אתה מבין שלדעתו כל פעם שבא הלילה אפילו הוא מחמת נסיעתו סופר יום אחר. כלומר שאם מישהו על מטוס מהיר שעושה הקפת הכדור כל שלוש שעות יהיה לו שבועות בשביעי של פסח?
אני לא הבנתי שטען כך אבל אני מבין שאתה בא לטעון שבעצם אין בררה וזה העולה מדבריו?

שומע ומשמיע
הודעות: 1364
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' מאי 30, 2017 12:28 am

עשיתי פער של יום אחד.
אני קראתי בסיפור מכלי ראשון של החוזר ר' יואל כהן.
שסיפר שהיה אצלו אורח שהגיע מארץ ישראל דרך יפן. היה שבת לפני שבועות.
והאורח אמר לאדמו"ר 'גוט שבת- באתי מארץ ישראל והייתי בדרך ביפן'.
אמר לו האדמו"ר 'גוט שבת גוט יו"ט'. ואח"כ מסר לו הוראות איך לנהוג.

סגי נהור
הודעות: 2735
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי סגי נהור » ג' מאי 30, 2017 12:29 am

שומע ומשמיע כתב:
סגי נהור כתב:אין שום חג שבועות פרטי. יש חג שבועות כמקום שיצא ממנו, וכמו שמצינו סברא זו לגבי הרבה ענינים, ולדוגמא ההולך לקטבים שאין שם יום ולילה, או היוצא לחלל. ולא גרע מזה ספירת העומר שהיא מצוה ארוכה שנמשכת על פני מ"ט יום (בלי להכנס כעת לחקירות האחרונים בזה), וכלפי מצוה זו חציית קו התאריך היא שיבוש כמו השיבוש של יציאה לקוטב לענין יום ולילה. ומצטרף נידון זה לעוד הרבה נידונים מוזרים שהמציאה לנו ההתפתחות הטכנולוגית, ועוד ידה נטויה להמציא נידונים מוזרים פי כמה, וחלקם נידונים באשכולות שונים בפורום זה.


השאלה היא לא איך יצא הלכה מוזרה. השאלה היא מהותית, ביום עצמו. איך ייתכן שנקבע יום מסויים כיום שבועות המוזכר בתורה, בשעה שהאופן שבו הוא נקבע בתורה, מתקיים ביום אחר.

זה הענין, שזה לא יום אחר.

נניח שבפסח היה באוסטרליה, ובימי הספירה חצה את קו התאריך ובשבועות הוא באמריקה. הנה כשחגג את הפסח באוסטרליה הרי באותו הזמן באמריקה היה יום חול כמובן. ועתה, כיון שחג השבועות אין לו תאריך משל עצמו ואינו תלוי אלא בחג הפסח, וכאילו יחד עם התקדשות הפסח מתקדש גם יום החמישים שלו להיות חג השבועות, הרי גם עתה חג השבועות הוא ביום החמישים דידיה, דהיינו כבאוסטרליה (ששם היה בפסח), וכשם שאין תימה על זה שכשחגג את הפסח (בהיותו באוסטרליה) באמריקה היה יום חול, כך אין תימה שכשחוגג שבועות עכשיו (כבאוסטרליה) באמריקה זהו יום חול. ואינו חוגג ביום אחר מהחג המוזכר בתורה, אלא ביום המוזכר בתורה לפי המקום שיצא ממנו. ומה שזהו תאריך אחר אינו משנה, אחר שחה"ש אינו תלוי בתאריך.

מה שכתבתי "אין תימה" הוא לשון הפרזה, שבוודאי לכל הדעות יש בזה תימה וזהו דבר מוזר ויוצא דופן.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15886
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' מאי 30, 2017 12:30 am

גתבת שהם סופרים ארבעים והוא יספור ארבעים ושנים. כנראה התכוונת שהגיע ביום הארבעים והגיע לילה שבו הם סופרים ארבעים ואחד.

שומע ומשמיע
הודעות: 1364
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' מאי 30, 2017 12:36 am

אוצר החכמה כתב:גתבת שהם סופרים ארבעים והוא יספור ארבעים ושנים. כנראה התכוונת שהגיע ביום הארבעים והגיע לילה שבו הם סופרים ארבעים ואחד.

אכן

שומע ומשמיע
הודעות: 1364
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' מאי 30, 2017 12:39 am

סגי נהור כתב:
שומע ומשמיע כתב:
סגי נהור כתב:אין שום חג שבועות פרטי. יש חג שבועות כמקום שיצא ממנו, וכמו שמצינו סברא זו לגבי הרבה ענינים, ולדוגמא ההולך לקטבים שאין שם יום ולילה, או היוצא לחלל. ולא גרע מזה ספירת העומר שהיא מצוה ארוכה שנמשכת על פני מ"ט יום (בלי להכנס כעת לחקירות האחרונים בזה), וכלפי מצוה זו חציית קו התאריך היא שיבוש כמו השיבוש של יציאה לקוטב לענין יום ולילה. ומצטרף נידון זה לעוד הרבה נידונים מוזרים שהמציאה לנו ההתפתחות הטכנולוגית, ועוד ידה נטויה להמציא נידונים מוזרים פי כמה, וחלקם נידונים באשכולות שונים בפורום זה.


השאלה היא לא איך יצא הלכה מוזרה. השאלה היא מהותית, ביום עצמו. איך ייתכן שנקבע יום מסויים כיום שבועות המוזכר בתורה, בשעה שהאופן שבו הוא נקבע בתורה, מתקיים ביום אחר.

זה הענין, שזה לא יום אחר.

נניח שבפסח היה באוסטרליה, ובימי הספירה חצה את קו התאריך ובשבועות הוא באמריקה. הנה כשחגג את הפסח באוסטרליה הרי באותו הזמן באמריקה היה יום חול כמובן. ועתה, כיון שחג השבועות אין לו תאריך משל עצמו ואינו תלוי אלא בחג הפסח, וכאילו יחד עם התקדשות הפסח מתקדש גם יום החמישים שלו להיות חג השבועות, הרי גם עתה חג השבועות הוא ביום החמישים דידיה, דהיינו כבאוסטרליה (ששם היה בפסח), וכשם שאין תימה על זה שכשחגג את הפסח (בהיותו באוסטרליה) באמריקה היה יום חול, כך אין תימה שכשחוגג שבועות עכשיו (כבאוסטרליה) באמריקה זהו יום חול. ואינו חוגג ביום אחר מהחג המוזכר בתורה, אלא ביום המוזכר בתורה לפי המקום שיצא ממנו. ומה שזהו תאריך אחר אינו משנה, אחר שחה"ש אינו תלוי בתאריך.

מה שכתבתי "אין תימה" הוא לשון הפרזה, שבוודאי לכל הדעות יש בזה תימה וזהו דבר מוזר ויוצא דופן.

יום זה סיבוב שלם של כדור הארץ, עם חושך ואור. זה לא משנה אם זה יום של תאריך או יום של ספירת העומר.
הנושא של קו התאריך אומר שבמקומות מסויימים נמצאים במקום אחר בסיבוב.
אבל אדם שנמצא בירושלים, לא נמצא במקום הסיבוב שבו היה בפסח.

סגי נהור
הודעות: 2735
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי סגי נהור » ג' מאי 30, 2017 12:46 am

שומע ומשמיע כתב:
סגי נהור כתב:נניח שבפסח היה באוסטרליה, ובימי הספירה חצה את קו התאריך ובשבועות הוא באמריקה. הנה כשחגג את הפסח באוסטרליה הרי באותו הזמן באמריקה היה יום חול כמובן. ועתה, כיון שחג השבועות אין לו תאריך משל עצמו ואינו תלוי אלא בחג הפסח, וכאילו יחד עם התקדשות הפסח מתקדש גם יום החמישים שלו להיות חג השבועות, הרי גם עתה חג השבועות הוא ביום החמישים דידיה, דהיינו כבאוסטרליה (ששם היה בפסח), וכשם שאין תימה על זה שכשחגג את הפסח (בהיותו באוסטרליה) באמריקה היה יום חול, כך אין תימה שכשחוגג שבועות עכשיו (כבאוסטרליה) באמריקה זהו יום חול. ואינו חוגג ביום אחר מהחג המוזכר בתורה, אלא ביום המוזכר בתורה לפי המקום שיצא ממנו. ומה שזהו תאריך אחר אינו משנה, אחר שחה"ש אינו תלוי בתאריך.

מה שכתבתי "אין תימה" הוא לשון הפרזה, שבוודאי לכל הדעות יש בזה תימה וזהו דבר מוזר ויוצא דופן.

יום זה סיבוב שלם של כדור הארץ, עם חושך ואור. זה לא משנה אם זה יום של תאריך או יום של ספירת העומר.
הנושא של קו התאריך אומר שבמקומות מסויימים נמצאים במקום אחר בסיבוב.
אבל אדם שנמצא בירושלים, לא נמצא במקום הסיבוב שבו היה בפסח.

תזכור שאדם שחוצה את קו התאריך עובר בבת אחת עשרים וארבע שעות קדימה או אחורה, היינו שנשאר באותו מקום בסיבוב אלא שמחליף יום.
נכון שכדי להגיע עד קו התאריך יש לזוז בתוך שעות אותו היום (אגב, לא בהכרח הרבה. מאלסקה לאוסטרליה לדוגמא התזוזה לא גדולה), אבל גם כשנוסעים מירושלים לב"ב זזים קצת ולא נמצאים באותו מקום בדיוק. ומה שנוגע לעניננו הוא רגע המעבר של קו התאריך שהוא מעבר של יום שלם.
אגב מטעם זה אם יעשה את נסיעתו בכיוון הנגדי באופן שלא יעבור את קו התאריך אלא יזוז בתוך היום, לכו"ע חוגג שבועות כמקום שנמצא בו עתה.

בן ראובן
הודעות: 377
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי בן ראובן » ג' מאי 30, 2017 7:33 am

אוצר החכמה כתב:מי שעבר את קו התאריך חזר ליום הקודם


ולדעתך פטור מק"ש ותפלה כל אותו היום?

שף ויתיב
הודעות: 174
הצטרף: ג' יוני 23, 2015 1:14 am
מיקום: נסע מקדש וישב שם

Re: ספירת העומר בעבר קו התאריך

הודעהעל ידי שף ויתיב » ו' יוני 02, 2017 9:26 am

שומע ומשמיע (ומתוך כך גם לאחרים) איני מונח בסוגיא כעת אולם זכורני שישנו עם זה מענה של הרבי (ופלפול של הרב עזרא שוחט) שאין שייך שיעבור יותר מיום אחד מכיון שגדר של יום הוא שיעבור 24 שעות ורק שייך שיעבור מיום אחד לפניו, ואיני מרחיב יותר כי איני זוכר הביאור, ומסתמא בן ראובן או סגי נהור יוכלו לצטט הלשון ולציין להביאור.


חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים