מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הלכות חג בחג. חקרי הלכה ומנהג. מאמרים לעיון והורדה.
איטשע טבריאנער
הודעות: 186
הצטרף: ו' דצמבר 11, 2015 1:02 am

מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי איטשע טבריאנער » ד' מאי 04, 2016 12:46 pm

מה המקור לכך?
האם יש מקור מתלמידי הבעש"ט או משאר צדיקי קמאי?

גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי גימפעל » ד' מאי 04, 2016 1:01 pm

אריז"ל.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2250
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ה' מאי 05, 2016 12:58 pm

גימפעל כתב:אריז"ל.

האם אפשר לפרט יותר בבקשה?

דרומי
הודעות: 9073
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי דרומי » ה' אפריל 26, 2018 11:16 am

קיבלתי במייל
קבצים מצורפים
סיפור לימי הספירה.pdf
(264.6 KiB) הורד 1376 פעמים

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ו' אפריל 27, 2018 10:16 am

דרומי כתב:קיבלתי במייל

הרבה אמונה הביא סיפור זה,
והשליח לזה היה הטכנולוגיה של קווי הטלפונים,
שזכו להיות שליחים לדבר טוב.
אשריכם ישראל!!!

צפוני
הודעות: 87
הצטרף: ד' מאי 13, 2015 10:47 am

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי צפוני » ש' אפריל 28, 2018 11:07 pm

מדרשי חז"ל מלאים בענייני בין אדם לחבירו בפרשיות שבועות אלו. וזה חוץ מפטירת תלמידי ר"ע על שלא נהגו כבוד זה בזה.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » א' אפריל 29, 2018 10:56 am

דרומי כתב:קיבלתי במייל

רק מלראות כמה פעמים הורידו את זה עד עכשיו [ולהכפיל זאת כל אחד לכמה שהוא שלח והפיץ עוד],
צריך להגיד בקול רם: "אשריכם ישראל".

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » א' אפריל 29, 2018 6:16 pm

איירי דעסקינן בעניני מחילה, אעלה פה סיפור ממה שמצאתי במחשב שלי,
ואולי יביא לחיזוק בענינים טובים בס"ד.
תא חזי!!!
קבצים מצורפים
אצבע אלקים היא.pdf
מעניני בין אדם לחבירו
(6 MiB) הורד 218 פעמים

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ב' מאי 07, 2018 9:50 am

מצאתי באמתחתי עוד 2 סיפורים בעניני מחילה, שיש בהם כדי ללמוד מהם הלכה למעשה האיך להתנהג בענינים שבין אדם לחבירו.
ולמען זיכוי הרבים אעלה זאת לטובת הציבור,
ונזכה כולנו להתעטר במידות טובות - דרך ארץ קדמה לתורה.
קבצים מצורפים
עד שירצה.pdf
(190.23 KiB) הורד 202 פעמים
כחה של מחילה.pdf
(1.69 MiB) הורד 214 פעמים

דרומי
הודעות: 9073
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי דרומי » ד' מאי 09, 2018 11:53 am

[העתקתי מאיזה פרסום שהתפרסם לאחרונה, איני יודע עד כמה הדברים מדוייקים]


כותב הרב חיים הבר מבאר שבע, אתמול שמעתי מהרב משה דיקשטיין סיפור שהיה עימו :

מנדי בן ה-3 התעורר מסויט בלילות, זועק בבהלה "אבא, השרוף פה?". זה קרה אחרי שראה את "השרוף" בבית הכנסת של הרבי מליובאוויטש - 770. "השרוף" היה אדם שנפגע מפיצוץ בלון גז, התעוור ופניו התעוותו בצורה מזעזעת - הפנים נשרפו, האף והשפתיים התנפחו. ילדים היו פורצים בבכי היסטרי למראהו.

משה דיקשטיין, אביו של מנדי, ביקש ברכה מהרבי שהטראומה לא תזיק לילד. הרבי השיב שיתפלל למענו.

משה שם לב לתופעה חריגה. דרכו של הרבי עשרות שנים הייתה להתרכז בסידור בזמן שהחזן חוזר על תפילת העמידה. לשם ריכוז, היה תמיד, אבל תמיד, מכסה את המצח בידו.

והנה היו פעמים בודדות בהם הרבי לא כיסה את המצח, משום מה. משה עקב וגילה, כי אלו היו רק הפעמים ש"השרוף" נכח בתפילה מול הרבי.

שאל משה את הרבי מדוע יש פעמים שאינו מכסה את המצח, והרבי השיב ש"זה קשור בעניין של אהבת ישראל". מתוך רגישות אינסופית, הרבי חשש שיחשבו שהוא מכסה את עיניו כדי שלא להביט ב"שרוף".

המפליא הוא, ש"השרוף" עצמו היה עיוור. ובכל זאת הרבי נזהר בכבודו, שמא יבוא אורח ויפרש את כיסוי העיניים בצורה לא נכונה.

עכשיו אפשר לגלות את שמו - קוראים לו שמעון פחימה, והשבוע הלך לעולמו. יהיו הדברים לעילוי נשמתו.

ואנו נלמד מכך בימי ספירת העומר עד כמה עלינו להיות "שרופים" בנתינת כבוד זה לזה.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ה' מאי 10, 2018 9:26 am

מויראדיג!!! נורא!!

סגי נהור
הודעות: 5657
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' מאי 10, 2018 1:44 pm

דרומי כתב:[העתקתי מאיזה פרסום שהתפרסם לאחרונה, איני יודע עד כמה הדברים מדוייקים]

הסיפור אמת, כפי ששמעתי השבוע הן מעדי ראייה שזוכרים זאת והן ממכר של ר' שמעון פחימה הנ"ל ששמע מפיו בעצמו.
ככל הנראה הפרט שאינו מדויק (ושאינו נוגע לעיקר הסיפור) הוא האופן שבו עוותו פניו של ר' שמעון. זה לא אירע כתוצאה משריפה אלא ממחלה כלשהי.

דרומי
הודעות: 9073
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי דרומי » ה' מאי 10, 2018 4:25 pm

אך האם באמת היה עיוור (ל"ע)? פרט המוסיף קצת במשמעות הסיפור

סגי נהור
הודעות: 5657
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' מאי 10, 2018 8:23 pm

היה עיוור (מובן שאין הכרח שמישהו סיפר עובדה זו לרבי).

יהודה בן יעקב
הודעות: 2918
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ו' מאי 11, 2018 4:07 pm

היום ראיתי דברים נפלאים במשך חכמה ויקרא כג, כא, וחשבתי שיש בהם מקור לחיזוק בבין אדם לחבירו בימים אלו, אף לפני פטירת תלמידי ר"ע.
דע, דבדת האלקי יש מצוות המקשרין ישראל לאביהם שבשמים, ויש מצוות המקשרים ישראל זה לזה. כגון ציצית ותפילין ומזוזה - הן מצוות המקשרין ישראל להשם יתברך, וגמילות חסדים ותרומות ומעשרות - המה מקשרין זה לזה. ונמשל זה יש בין שבת ליום טוב: שבשבת הלא (שמות טז, כט) "אל יצא איש ממקומו", והוצאה אסורה, ומלאכת אוכל נפש אסורה. ואם כן, כל איש ואיש בפני עצמו הוא, לבדו הוא יושב ועוסק בתורה, שהמה מקושרים אל השם יתברך המרכז האמיתי, אשר כל ישראל המה קוים נפרדים המגיעים למרכז אחד - הוא השם יתברך. ולסיבת זה המה קשורים יחדיו, כמו שאמרו במדרש רבה: בני יעקב שעובדים לאל אחד נקראים "נפש".
אבל יום טוב הוא מן המצוות המקשרין האומה זה לזה, לכן מלאכת אוכל נפש מותר. ואם יבואו אלף אורחים יאפה לחם, עד כי אמרו (פסחים מו, ב) האופה מיום טוב לחול אינו לוקה הואיל וחזי לאורחים. וכולם חייבים לעלות לרגל ולשמוח ולשמח. לכן הותרה הוצאה והבערה, שאם לא כן לא יהיו מקושרים ומאוגדים זה לזה כאחד.
והנה, בהתבוננך תראה, כי בפסח שהוראתו היה על שפסח המקום על בתי בני ישראל במצרים, הלא אז עדיין לא היתה האומה נקשרת, כי היו בודדים איש באהלו, "אל יצא איש מפתח ביתו עד בוקר" (שמות יב, כב). רק שכולם היו מוסכמים בדיעה אחת בלקיחת הקרבן ומקושרים לאדון אחד - הוא ה' א - לקי ישראל. ולכך הפסח שבא בהוראה זו, כתיב ביה שאינו נאכל אלא למנויו, והאוכלים אותו צריכים למנות מערב פסח. והוא כמו שבת, שמי שטרח בערב שבת יאכל בשבת (עבודה זרה ג, א). והאומה אינה מקושרת זה לזה רק באופן רחוק, שהם מקושרים זה לזה על ידי כך שמקושרין למרכז אחד. לכן כתוב "וספרתם לכם ממחרת השבת" - זה פסח, שהוא בהוראתו כמו שבת. "עד ממחרת השבת השביעית" - שאז תהיו מקושרים זה לזה בהתגלות - "לא תכלה פאת שדך, לעני ולגר תעזוב וכו'" (פסוק כב).
אמנם בכל האומות, התקשרותם זה לזה הוא נימוסיי וענין לאומי הבא מצד התולדה והדירה בארץ אחת והשתוות בדיעות. לא כן חלק יעקב, כי התקשרות הלאומי הוא גדול כל כך כי התורה נתונה להאומה, וכפי הסכמת חכמיה וגדוליה כן נמשכים דרכי האלקים והשגחתו. וכמו שאמרו (דברים רבה ב, ט): נרד אני ואתם לבית דין של מטה ונדע אימת ראש השנה ויום הכיפורים. ו"אתם" (פסוק לז) - אפילו שוגגים (ראש השנה כה, א). ו"לא תסור... ימין ושמאל" (דברים יז, יא), וכמו שפירשו הך דאמרו 'השליך אמת ארצה', שכפי הוראת בית דין כן האמת.
והנה מצאנו, דאימתי התחילה התורה להתנהג על פי חכמי האומה - וזהו תורה שבעל פה - מששי בסיון, שמשה חידש יום אחד, ודרש "יום" כ"מחר" שיהא לילו עמו, ולא שרתה שכינה עד יום שלישי צפרא דשבתא [שבת פז, א]. וזה קשור האומה זה לזה באופן א - לקי, על פי הוראת תורה שבעל פה שמסרוה לגדולי האומה לדרוש על פי המסורה להם מסיני, ו"לא תסור". והחמירה תורה בדברי סופרים יותר מדברי תורה [ירושלמי ברכות], שזקן ממרא במיתה, ודברי תורה יש שהם בעשה ויש מהם בלא תעשה. שההתחלה היה מיום ששה בסיון, שבו לא שרתה שכינה עד צפרא דשבתא, וכמו שדרש משה מגזירה שוה.
ולכן אם האומה מקושרת באופן נפלא כזה, הלא צריכים להיות מקושרים על ידי שמחה והתרבות ההכנות מאחד לחבירו. וזה שאמרו (פסחים סח, ב): הכל מודים בעצרת דבעינן "לכם", שיהיה כל האומה מקושרים זה לזה, מאי טעמא? יום שניתנה בו תורה לישראל. פירוש, ניתנה להם שיהא ההלכה כפי מה שיאמרו, ויתנהגו דרכי ההשגחה האלקית בהאומה על פי הוראת ישראל וגדוליה. "ואל תבוז כי זקנה אמך" (משלי כג, כב). ולזה קרבנו שתי הלחם משאור וחמץ, דלמזבח אסור ואינו קרב כלל (ויקרא ב, יא), רק נאכל לכהנים, להורות דעיקר החג הוא "לכם", והוי לבעלים, וכהנים במקום בעלים קיימי.

וא"כ חלק מההכנה מפסח ועד שבועות, הוא להיות האומה מקושרת זה לזה, אשר כמובן אינו נעשה ביום א', ונדרשת לזה עבודה בכל ימי הספירה.


חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים