עוד העיד לפני מה"ר אייז"ק לוי על מהרי"ו בערפור"ט חל שבועות ביום א' וביום ב', ובע"ש נכנסו למרחץ ומיח' בבחורים מלהקיז משם מהרי"ל ס"ל דחשיב כערב י"ט ולא אשגחו ביה והקיזו ונסתכנו, ואמר תיתי להו דעברו אדמו"ר מהרי"ל ז"ל
משמע קצת מלשונו דלא תלי לסיבת הזיקם בזיקא ושמיה טבוח (שבת קכט:) אלא משום דעברי אדברי מהרי"ל.
ויש להס' בטעם הדבר להקדים יציאת הטבוח לערב שבת, וצ"ע. (והאם זה 'משליך' על הסגולות של ערב שבועות...)
ויש לחקור האם איסור ההקזה הוא משום דטבוח מזיק גם עתה ולכן הוי סכנתא, (ומי שיקבל ע"ע את התורה כראוי אינו צריך לחוש לזה), או דאין הטבוח יוצא גם עכשיו, (ונוס' הגמ' הוא בלש' עבר), ומ"מ הוי זמן המסוגל להיזק מפני שאז יצא האי זיקא.