דמפיק ביה זיקא ושמיה טבוח דאי לא קבלו ישראל את התורה הוה טבח להו לדמייהו ולבשרייהו.
י. ראש השנה כא א (ד ח):
בכל הקרבנות כתיב חטא ובעצרת אין כתיב חטא א"ל הקב"ה מכיון שקבלתם עליכם עול תורה מעלה אני עליכם כאילו לא חטאתם מימיכם.
דמפיק ביה זיקא ושמיה טבוח דאי לא קבלו ישראל את התורה הוה טבח להו לדמייהו ולבשרייהו.
בכל הקרבנות כתיב חטא ובעצרת אין כתיב חטא א"ל הקב"ה מכיון שקבלתם עליכם עול תורה מעלה אני עליכם כאילו לא חטאתם מימיכם.
אבא יודן כתב:שבת קכט ב:
דמפיק ביה זיקא ושמיה טבוח דאי לא קבלו ישראל את התורה הוה טבח להו לדמייהו ולבשרייהו.
עושה חדשות כתב:לש' הגמ' (קבלו, לא - יקבלו), משמע דבזמן מ"ת נפק זיקא, ולכן גם עתה הוי זמן מסוכן, אבל לא נראה שבכל שנה יוצא האי זיקא ושמיה טבוח לסיבוב... מה גם שלא נזכר בשום מקום חובת קבלת התורה בערב שבועות, מלבד הסכנה שבהקזה.
אם זיקא-טבוח זה רק בגלל אז,יל"ע דהאידנא הרי אינו באותו יום של אז, ויל"פ.עושה חדשות כתב:אבא יודן כתב:שבת קכט ב:
דמפיק ביה זיקא ושמיה טבוח דאי לא קבלו ישראל את התורה הוה טבח להו לדמייהו ולבשרייהו.
לש' הגמ' (קבלו, לא - יקבלו), משמע דבזמן מ"ת נפק זיקא, ולכן גם עתה הוי זמן מסוכן, אבל לא נראה שבכל שנה יוצא האי זיקא ושמיה טבוח לסיבוב... מה גם שלא נזכר בשום מקום חובת קבלת התורה בערב שבועות, מלבד הסכנה שבהקזה.
עושה חדשות כתב:אם זיקא-טבוח זה רק בגלל אז,יל"ע דהאידנא הרי אינו באותו יום של אז, ויל"פ.עושה חדשות כתב:אבא יודן כתב:שבת קכט ב:
דמפיק ביה זיקא ושמיה טבוח דאי לא קבלו ישראל את התורה הוה טבח להו לדמייהו ולבשרייהו.
לש' הגמ' (קבלו, לא - יקבלו), משמע דבזמן מ"ת נפק זיקא, ולכן גם עתה הוי זמן מסוכן, אבל לא נראה שבכל שנה יוצא האי זיקא ושמיה טבוח לסיבוב... מה גם שלא נזכר בשום מקום חובת קבלת התורה בערב שבועות, מלבד הסכנה שבהקזה.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים