אם נגיע למצב של חבורת בני ישיבות שיאמרו תיקון המקוצר הכולל בתוכו כל מגילת רות האם יוכלו לקרוא רות בברכה בלילה או שהמנהג הוא דווקא ביום, דהלא במסכת סופרים פי"ד מובא שהיו קוראים בלילות מגילות, ואולי שם מירי ביחיד ובלא ברכה, אבל בציבור בברכה כפי מנהג אשכנז הקדום דווקא ביום שהוא זמן התאספות, אבל בלילה גם בליל שבועות לא, ואולי באמת אין נפק"מ. ולא דמיא לאיכה שיש שכתבו שדווקא בלילה יש לברך, מפני שאלו שקראו בלילה סמכו מנהגם על מה שנא' בכה תבכה בלילה.
שלא לדבר שלמה שנתבאר ע"פ מרן רי"ז הלוי בספרו הלכות ברכות שהברכה אינה על המנהג אלא עצם המגילה טעונה ברכה בכל פעם שקורים אותה בציבור ודי לברכת התורה ע"פ חידשו של הגר"ח, אם כן אפשר לברך ואפשר לכל הפחות לצרף זאת, ואולי לחסוך נמנום של רבים בשעת הקריאה...
מה דעת חכמי הפורם על כך?.