עמוד 1 מתוך 2

אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 9:05 am
על ידי נקדש את שמך בעולם
בשנים האחרונות בתקופה שלפני ל"ג בעומר מופצים בבתי כנסיות עלונים של כמה ארגונים הפועלים במירון סביב הציון של הרשב"י , ובחלק מן העלונים שמתי לב לתופעה מוזרה וחמורה שמתיחסים לרשב"י בלשונות של אלוהות רח"ל,
ברור לי שזה לא במודע ומתוך אידאולוגיה אלא כנראה היסחפות בעקבות גדלותו העצומה של רשב"י, מ"מ מי שיש בידו למחות חייב למחות ואם יש פה מאן דהוא שיש לו השפעה על אותם ארגונים מצוה גדולה יעשה אם יעמידם על נקודה זו, מכיון שזה מופץ בעותקים רבים ומי יודע עד לאיפה זה יחדור בפרט בקרב צעירים ותמימים,

שמרתי משנה שעברה את אחד העלונים הנ"ל של ארגון בשם 'אור הרשב"י' והדגשתי בו כמה קטעים שלהבנתי הינם בעיתיים,
אני רוצה לציין שהראיתי בעבר את העלון לאחד מגדולי ישראל שהזדעזע ביותר (ולאחמ"כ לימד עליהם זכות שזה בולט שהם עושים את זה רק בשביל לקבל כסף).

(יתכן שהדיון שייך לאספקלריה, לדעתי הוא יותר קשור לל"ג בעומר, אך אם המנהלים סבורים אחרת ניתן להעבירו לשם)

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 9:13 am
על ידי המעיין
נקדש את שמך בעולם כתב:אני רוצה לציין שהראיתי בעבר את העלון לאחד מגדולי ישראל שהזדעזע ביותר (ולאחמ"כ לימד עליהם זכות שזה בולט שהם עושים את זה רק בשביל לקבל כסף).

למה אם לדעתו זה ע"ז או מענייני ע"ז, העובדה שהם מרמים אנשים בענייני ע"ז בשביל להוציא מהם כסף זה לימוד זכות ולא רעה על רעה.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 9:19 am
על ידי נקדש את שמך בעולם
המעיין כתב:
נקדש את שמך בעולם כתב:אני רוצה לציין שהראיתי בעבר את העלון לאחד מגדולי ישראל שהזדעזע ביותר (ולאחמ"כ לימד עליהם זכות שזה בולט שהם עושים את זה רק בשביל לקבל כסף).

למה אם לדעתו זה ע"ז או מענייני ע"ז, העובדה שהם מרמים אנשים בענייני ע"ז בשביל להוציא מהם כסף זה לימוד זכות ולא רעה על רעה.

יתכן שסבר שמוכח מתוכו שזה לא ברצינות ולכן אין חשש שאנשים יטעו בזה, אולם אני דוקא סבור כמוך כי אם הם מפרסמים את זה ככה כנראה שכן משתכנעים מזה לכה"פ אנשים תמימים.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 10:10 am
על ידי יושב ירושלים
אחרי העלון הנ"ל בטח המודעה הזו כבר לא תצליח לזעזע אתכם..
IMG-20170423-WA0011.jpg
IMG-20170423-WA0011.jpg (113.79 KiB) נצפה 8366 פעמים

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 1:34 pm
על ידי תרגימא
החוברת הנ"ל באמת נראית מוגזמת מבחינת השימוש בסגונן המזכיר את ברסלב של המטורף...

יש אמת בכך שהעולם לא מתקיים בלא תפילות הצדיקים שבג"ע.
ושביום ההילולא יש משקל מיוחד שמי שעושה מצווה לזכות הצדיק.
ושיש עניין להודות גם לצדיק על מופת שחולל, על משקל חמרא למריה, ואף יותר מכך (ואכמ"ל בזה).
ושאדם המתייחס לצדיק כמו לאביו, יכול לגרום לו נחת (כמו שלא יאמרו שאם רוצה לגרום נחת לאביו זה כפירה).

אבל כאמור, הצורה והסגנון בה הם השתמשו באמת צורמים ולכאורה אינם ראויים..

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 2:00 pm
על ידי מחולת המחנים
זוה"ק ח"ב דף ל"ח ע"א
וכתיב (שמות לד כג) יראה כל זכורך את פני האדון ה', מאן פני האדון ה', דא רבי שמעון בר יוחאי.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 2:28 pm
על ידי אום אני חומה
בעיקר הנידון אם לכתוב על צדיק תארים (ואפילו כינויים) שנאמרו כלפי שמיא יעויין מגילה יח. ויקרא לו א-ל וכו', ירוש' ביכורים ג-ג וה' בהיכל קדשו וכו', רבינו בחיי כי תשא עה"פ 'והיה כל מבקש ה'', שאילת יעבץ ח"א סי' קע, ספר חסידים תתקלו, ובהגהות ברית עולם (להחידא) שם. ובעיקרי הד"ט (יו"ד, כו, ל).

אולם כמובן שכל זה לא מתקרב למה שנראה בעלון המטורף הנ"ל כביכול כל העבודה היא לרשב"י והוא בעל הכוחות רח"ל.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 2:44 pm
על ידי אוצר החכמה
מחולת המחנים כתב:זוה"ק ח"ב דף ל"ח ע"א
וכתיב (שמות לד כג) יראה כל זכורך את פני האדון ה', מאן פני האדון ה', דא רבי שמעון בר יוחאי.


מימרא זו כבר נידונה כאן בפורום עיי"ש.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 3:04 pm
על ידי בקרו טלה
אוצר החכמה כתב:
מחולת המחנים כתב:זוה"ק ח"ב דף ל"ח ע"א
וכתיב (שמות לד כג) יראה כל זכורך את פני האדון ה', מאן פני האדון ה', דא רבי שמעון בר יוחאי.

מימרא זו כבר נידונה כאן בפורום עיי"ש.

viewtopic.php?f=7&t=618&p=3853#p3853
viewtopic.php?f=28&t=5037&p=40786#p40764
viewtopic.php?f=28&t=22057&p=279767#p216983

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 3:25 pm
על ידי קראקובער
וודאי גניבה וספק ע"ז.

http://www.kikar.co.il/%D7%9E%D7%95%D7% ... D7%99.html

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ש' אפריל 29, 2017 11:10 pm
על ידי ברים
לדאבוננו מלאה הארץ בשטויות כאלו, והאפשרות למחאה פסה מן הארץ, כאשר כל צרוע וזב חוטם יכול לשבת בביתו ולהפיק ספרים אין קץ ולקשקש כל העולה במוחו, בפרט אצל אחינו מעדות המזרח ששם (מסיבות שונות) המודעות לבקר ולעצור תופעות כאלו ממש נדירה.
ואם נרצה להתייחס לכל פרסום שמגיע לבתי הכנסת חדשים לבקרים, נצטרך לעזוב גם את הגמרא וגם את הפרנסה.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: א' אפריל 30, 2017 1:05 pm
על ידי איש גלילי
נקדש את שמך בעולם כתב:מ"מ מי שיש בידו למחות חייב למחות ואם יש פה מאן דהוא שיש לו השפעה על אותם ארגונים מצוה גדולה יעשה אם יעמידם על נקודה זו, מכיון שזה מופץ בעותקים רבים ומי יודע עד לאיפה זה יחדור בפרט בקרב צעירים ותמימים,

לגבי העלון שהזכרתם - אין יראת אלקים לנגד עיניהם, ואין שום תועלת לדבר עמם שוב בענין. ביודעם ומכירם קאמינא.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2017 10:48 pm
על ידי שומע ומשמיע
נקדש את שמך בעולם כתב:בשנים האחרונות בתקופה שלפני ל"ג בעומר מופצים בבתי כנסיות עלונים של כמה ארגונים הפועלים במירון סביב הציון של הרשב"י , ובחלק מן העלונים שמתי לב לתופעה מוזרה וחמורה שמתיחסים לרשב"י בלשונות של אלוהות רח"ל,
ברור לי שזה לא במודע ומתוך אידאולוגיה אלא כנראה היסחפות בעקבות גדלותו העצומה של רשב"י, מ"מ מי שיש בידו למחות חייב למחות ואם יש פה מאן דהוא שיש לו השפעה על אותם ארגונים מצוה גדולה יעשה אם יעמידם על נקודה זו, מכיון שזה מופץ בעותקים רבים ומי יודע עד לאיפה זה יחדור בפרט בקרב צעירים ותמימים,

שמרתי משנה שעברה את אחד העלונים הנ"ל של ארגון בשם 'אור הרשב"י' והדגשתי בו כמה קטעים שלהבנתי הינם בעיתיים,
אני רוצה לציין שהראיתי בעבר את העלון לאחד מגדולי ישראל שהזדעזע ביותר (ולאחמ"כ לימד עליהם זכות שזה בולט שהם עושים את זה רק בשביל לקבל כסף).

(יתכן שהדיון שייך לאספקלריה, לדעתי הוא יותר קשור לל"ג בעומר, אך אם המנהלים סבורים אחרת ניתן להעבירו לשם)

איכס איכס איכסהלקה. רואים ברור שזה אנשים שיעשו הכל בשביל כסף.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2017 11:15 pm
על ידי ברים
מי לימד אותך איך כותבים את זה? תמיד התלבטתי...

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2017 11:29 pm
על ידי שומע ומשמיע
זה מגיע באינטואיציה

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ב' אפריל 30, 2018 2:53 pm
על ידי סגי נהור
הבעיה כאן היא לא ע"ז אלא גזל... וק"ל.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ב' אפריל 30, 2018 9:40 pm
על ידי לענין
.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ב' אפריל 30, 2018 9:49 pm
על ידי יושב סתר
אינני מבין את הזעזוע הגדול, ניחא שזה כותבים על רשב"י שעליו נא' "יראה כל זכורך את פני אדון ד' - דא רשב"י" [וכמובן אינן לנו תפיסה בזה] אז מה שכותבים ההזויים זה עדיין נסלח, אבל כל מה שמצוטט ומודגש בלורד נכתב בימינו ועוד הרבה יותר על שטפנשט\קרעסטיר\דינוב\ספינקא ועוד פחותים מהם, אם יש מקום לזעקה - אז על זה.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ב' אפריל 30, 2018 10:27 pm
על ידי טברייני
גא"מ להנ"ל בענין אור הרשב"י (וארגון האם שלו) ביודעם ומכירם קאמינא.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 01, 2018 1:51 am
על ידי חיימשה
למי זה שייך?

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ב' ינואר 02, 2023 5:09 pm
על ידי אור עולם
כמדומה שגם אצל מוסדות רחל אימנו יש כיו"ב,
"אבא לא אומר לא לאמא"
...

וזה גם קשור ל"בין פסח לעצרת" - לאומרים שאז יום פטירתה. ואכמ"ל.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 7:56 am
על ידי הרואה
.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 4:58 pm
על ידי כדכד
זו לא עבודה זרה
הוא לא מתפלל לרשב"י אלא לה' שרשב"י יסכים להליץ עליו יושר
צדיקים במיתתם קרויים חיים
אם אני מתפלל לה' שהעו"ד שלי ימליץ עלי טוב בפני השופט - זו ע"ז? ודאי שלא!

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 5:13 pm
על ידי צופה_ומביט
"ויהפוך הצדיק כל רע וכל מכאוב לטוב"...
ואמנם הכוונה שם על פי תורת מוהר"ן שבכוח הצדיק לראות טוב בכל דבר וממילא להפוך אותו לטוב ושזו עבודה מיוחדת של הצדיק אשר בארץ [בחייו או במותו, כצ"ל], אבל קשה מאד להבין איך מוסרים לשונות כאלה להמון עם בורים ועמי ארצות, ומכשילים את הציבור התמים בעבודה זרה ממש.

וכמובן הכותרת:
תפילה לרשב"י הקדוש.

ובכל מקרה, המשל הנכון הוא שהנידון מבקש מהשופט שישכנע את העו"ד שלו שימליץ טוב בפני השופט...
עד שאתה מבקש ככה בקש ישירות מהקב"ה שיראה בך טוב וימליץ עליך.
וראה בתנחומא קדושים סו"ס יב:
"אָמַר לָהֶם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְיִשְׂרָאֵל, אֲנִי הָיִיתִי מְלַמֵּד עֲלֵיכֶם סָנֵיגוֹרְיָא, וְהֵיאַךְ עֲשִׂיתֶם אוֹתִי לְקַטְרֵג עֲלֵיכֶם".

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 5:50 pm
על ידי עץ הזית
צופה_ומביט כתב:ובכל מקרה, המשל הנכון הוא שהנידון מבקש מהשופט שישכנע את העו"ד שלו שימליץ טוב בפני השופט...
עד שאתה מבקש ככה בקש ישירות מהקב"ה שיראה בך טוב וימליץ עליך.
יעקב אבינו ביקש מהקב"ה שהמלאך יברך את הנערים.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 5:53 pm
על ידי כדכד
צופה_ומביט כתב:"ויהפוך הצדיק כל רע וכל מכאוב לטוב"...
ואמנם הכוונה שם על פי תורת מוהר"ן שבכוח הצדיק לראות טוב בכל דבר וממילא להפוך אותו לטוב ושזו עבודה מיוחדת של הצדיק אשר בארץ [בחייו או במותו, כצ"ל], אבל קשה מאד להבין איך מוסרים לשונות כאלה להמון עם בורים ועמי ארצות, ומכשילים את הציבור התמים בעבודה זרה ממש.

וכמובן הכותרת:
תפילה לרשב"י הקדוש.

ובכל מקרה, המשל הנכון הוא שהנידון מבקש מהשופט שישכנע את העו"ד שלו שימליץ טוב בפני השופט...
עד שאתה מבקש ככה בקש ישירות מהקב"ה שיראה בך טוב וימליץ עליך.
וראה בתנחומא קדושים סו"ס יב:
"אָמַר לָהֶם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְיִשְׂרָאֵל, אֲנִי הָיִיתִי מְלַמֵּד עֲלֵיכֶם סָנֵיגוֹרְיָא, וְהֵיאַךְ עֲשִׂיתֶם אוֹתִי לְקַטְרֵג עֲלֵיכֶם".

הכותרת ודאי בעייתית ואיני חושב שהוסיף אותה מי שחיבר התפילה.
בדבר הבקשה מהשופט - המתפלל חושב שזכותו לבד לא מספיקה לזכות במשפט ולכן הוא מחפש לעצמו מליצי יושר

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 6:02 pm
על ידי צופה_ומביט
אלה שני פסוקים צמודים, משפט אחד ארוך, שכולו פונה אל הקב"ה:
וַיֹּאמַר: הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר הִתְהַלְּכוּ אֲבֹתַי לְפָנָיו אַבְרָהָם וְיִצְחָק הָאֱלֹהִים הָרֹעֶה אֹתִי מֵעוֹדִי עַד הַיּוֹם הַזֶּה. הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ.

אולי מעלתו הבין שכל הפסוק הראשון הוא קריאה אחת ארוכה: "אלקים!" ואז מתחילה הבקשה והיא שהמלאך יברך. ולא היא. יעקב מברך את יוסף שהאלקים יברך את הנערים. ובתוך דבריו מוסיף שאותו האלקים שלח לו תמיד מלאך להצילו מכל רע וכן יעשה גם לנערים.

וכך כתב שם ר"א בן הרמב"ם:
אין זו תפלה אל המלאך אלא תפלה אל שולחו של המלאך לעזור לו ולשמור אותו שיברך אותם בדוגמת אותה ההשגחה אשר הביאה לשליחות המלאך ליטפל בשמירתו; וזה הוא טעם מאמר ר׳ סעדיה ז״ל בתרגומו.


והטור הביא עוד פירוש:
י״מ כמו במלאך פי׳ האלהים הרועה אותי מעודי עד היום הזה במלאך הגואל אותי, שרועה אותי על ידי מלאך.


והנצי"ב כתב:
האי ״יברך״ קאי גם על ״האלהים״ אשר במקרא הקודם וגם על המלאך, אלא שלא אמר ׳יברכו׳, שהרי גם המלאך אינו מברך אלא מדעת קונו יתברך, אלא שהוא בבחינה נמוכה ממעשה הבא ע״י הקב״ה בכבודו יתברך, משום הכי כתיב בלשון יחיד. וכיוצא בזה בספר שמות (יד,כ).


וראה גם ביאור הרש"ר הירש שם.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 6:04 pm
על ידי צופה_ומביט
כדכד כתב:הכותרת ודאי בעייתית ואיני חושב שהוסיף אותה מי שחיבר התפילה.

רק "בעייתית"?
ולמאי נפק"מ מי חיבר אותה?
מוסדות אור הרשב"י חיברו אותה ופרסמו אותה וגרמו לה להיות תלויה בסלון של עמך בית ישראל!
וזו בדיוק הכותרת של האשכול:
אור הרשב"י ועבודה זרה.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 6:24 pm
על ידי עץ הזית
צופה_ומביט כתב:אלה שני פסוקים צמודים, משפט אחד ארוך, שכולו פונה אל הקב"ה:
וַיֹּאמַר: הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר הִתְהַלְּכוּ אֲבֹתַי לְפָנָיו אַבְרָהָם וְיִצְחָק הָאֱלֹהִים הָרֹעֶה אֹתִי מֵעוֹדִי עַד הַיּוֹם הַזֶּה. הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ.

אולי מעלתו הבין שכל הפסוק הראשון הוא קריאה אחת ארוכה: "אלקים!" ואז מתחילה הבקשה והיא שהמלאך יברך. ולא היא. יעקב מברך את יוסף שהאלקים יברך את הנערים. ובתוך דבריו מוסיף שאותו האלקים שלח לו תמיד מלאך להצילו מכל רע וכן יעשה גם לנערים.
ודאי שהפשטות היא שזה משפט אחד ארוך שתחילתו (כל מה שבפסוק הראשון) הוא פניה אל ה', והמשכו הוא בקשה מה' שהמלאך יברך את הנערים.
ולענ"ד כך פירש גם ר' אברהם בן הרמב"ם שציטטת.
ואם הבנת שהפירוש שהבאת מהטור שונה מעט מהפירוש שלך (שייחסתו גם לראב"ם) - אז אין לי שום מושג מה הפירוש שלך.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 6:29 pm
על ידי צופה_ומביט
למה מעלתו מדקדק איתי בקטנות. אכן הפירוש "שלי" ושל ראב"מ ושל הטור הכל חד.
לענ"ד במקום להביא פסוקים קשים ולייסד מהם יסודות קשים, הכיוון צריך להיות הפוך, לבאר וליישב פסוקים אלו לפי היסודות שבידינו, וכל שכן כאשר טרחו ועשו כן גדולי המפרשים.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 6:32 pm
על ידי עץ הזית
צופה_ומביט כתב:למה מעלתו מדקדק איתי בקטנות. אכן הפירוש "שלי" ושל ראב"מ ושל הטור הכל חד.
לענ"ד במקום להביא פסוקים קשים ולייסד מהם יסודות קשים, הכיוון צריך להיות הפוך, לבאר וליישב פסוקים אלו לפי היסודות שבידינו, וכל שכן כאשר טרחו ועשו כן גדולי המפרשים.
אני מבין שהטור הביא פירוש מחודש (שלצורכו יש לידחק ש"המלאך" היינו כמו "במלאך") ואף אתה פירשת כזאת או כיוצא בזאת, אבל הראב"ם פירש את הפסוק כפשוטו (כמו שאני הבנתי) ורק הסביר למה זה לא נחשב לתפילה אל המלאך, וכן פירוש הנצי"ב קרוב יותר (או אף זהה) לפירוש הפשוט, ואינו כפירוש המחודש שהביא הטור.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 6:38 pm
על ידי צופה_ומביט
צריך להיכנס כאן לכל הנושא של מלאכים בכלל, ואלו ש"שמי בקרבו" בפרט, וברכת המלאכים בפרטי פרטות [ברכוני לשלום מלאכי השלום ממלך מלכי המלכים הקב"ה].
לדעת מה בכלל הכוונה, ואיזה שפע עובר דרך המלאכים וכיצד, ומה בדיוק היחס בינם לקב"ה בזה,
וממילא יהיה אפשר לדון בפשר בקשה כזו מהקב"ה שהמלאך יברך.
וכולי האי ואולי שיהיה אפשר להוציא מילים כאלה מהפה בלי להיכשל בעבודה זרה ממש.
הרי לא משנה כמה נפלפל ונבאר [מפרשים או מקובלים וכו'] את המילים האלה - השאלה של עבודה זרה תלויה בכוונה, בהכרה, בהבנה, בקדושה, מה בדיוק מונח במחשבתו של האומר, בשעת האמירה או בכלל.
אני אישית אין איתי יודע עד מה, ורובא דרובא דעלמא אין איתם יודע עד מה, ולכן לפרסם דברים כאלו להמון עם זהו פשע בל יכופר!
מי ה.... שלוקח אחריות על ההפקרות הזו? להכשיל את הרבים בחמורי חמורות, עיקר כל התורה כולה?!
את הדברים הכי דקים וחמורים לפרסם ככה בגסות ובלי שום הבנה ופירוש לידי הכל?
ולחשוב שזה "אור הרשב"י". זה חושך כפול ומכופל בשם רשב"י. רחמנא ליצלן.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 7:51 pm
על ידי כדכד
צופה_ומביט כתב:
כדכד כתב:הכותרת ודאי בעייתית ואיני חושב שהוסיף אותה מי שחיבר התפילה.

רק "בעייתית"?
ולמאי נפק"מ מי חיבר אותה?
מוסדות אור הרשב"י חיברו אותה ופרסמו אותה וגרמו לה להיות תלויה בסלון של עמך בית ישראל!
וזו בדיוק הכותרת של האשכול:
אור הרשב"י ועבודה זרה.

א. רק בעייתית
מפני שמעיון בתפילה עצמה מתבאר שהתפלה לה' לא לע"ז
ולכן מה שכתבו "לרשב"י" הוא נושא התפילה ולא מי שמתפללים אליו כמו "תפ]לה לזווג הגון" "תפלה לפרנסה טובה" שכמובן הם תפלות לה' על ענין זה.
מה שכתבתי בעייתית היא שזה נשמע ע"ז אבל לא באמת
מכך שהכותרת לא נדפסה בגוף התפלה אלא תיאור חיצוני אני מבין שמחבר התפלה כתבה בתמימות ובא מישהו אחר והוסיף אותה.
גם הבא"ח שאין חולק על צדקותו וקדושתו חיבר פיוט שנכתב בו "תורתתו מגן לנו היא מאירת עינינו הוא ימליץ טוב בעדנו" הרי שלבקש שרשב"י ימליץ טוב עלינו אינו דבר פסול

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 7:59 pm
על ידי ישראליק
צופה_ומביט כתב: ובכל מקרה, המשל הנכון הוא שהנידון מבקש מהשופט שישכנע את העו"ד שלו שימליץ טוב בפני השופט...
עד שאתה מבקש ככה בקש ישירות מהקב"ה שיראה בך טוב וימליץ עליך.
וראה בתנחומא קדושים סו"ס יב:
"אָמַר לָהֶם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְיִשְׂרָאֵל, אֲנִי הָיִיתִי מְלַמֵּד עֲלֵיכֶם סָנֵיגוֹרְיָא, וְהֵיאַךְ עֲשִׂיתֶם אוֹתִי לְקַטְרֵג עֲלֵיכֶם".


מחבר הפיוט "ואמרתם כה לחי" מסיים: "הוא ימליץ טוב בעדינו"
אני לא חושב שלא ידע ממדרש תנחומא הזה

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 8:08 pm
על ידי ישראליק
כדכד כתב:הכותרת ודאי בעייתית ואיני חושב שהוסיף אותה מי שחיבר התפילה

כותרת מאת מחבר התפילה היא:
מה טוב לאומרה על קברו הקדוש של רשב"י ז"ל, מי שזוכה לבוא לשם, אך גם בכל מקום האומרה לא הפסיד, כי התפשטות נשמת הצדיק הוא בכל העולם, כמובן בזוה"ק

ומה שהובא לעיל זה קטע קטן מהתפילה, וגם שינו בו מהתפילה המקורית

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 8:14 pm
על ידי צופה_ומביט
מיותר להביא הוכחות שצדיקים ממליצים טוב על ישראל, והדברים פשוטים וידועים.
הטעם לפגם בעיניי הוא כשזו פניה ישירה לקב"ה: ריבונו של עולם תעשה שצדיק פלוני ימליץ עליי טוב לפניך.
זה עניין של טעם, ושכל אחד יעשה מה שנראה לו.
אני רק אומר שככל שיותר מנפחים את הדברים האלה [שבכל מקרה טעונים תמיד ביאור ובירור ובהירות הכוונה] ועושים מהם מרכזיים יותר, ככה נפרץ הגדר עוד ועוד, בכרסום זוחל, בדברים הכי עדינים בתורה, יסידות היהדות.
מי שזה לא מפריע לו - אז לא.
מי שזה לא אכפת לו - אז לא.
ואולי כבר איחרנו מזמן את הרכבת, וככה הגענו למצב הזה, וממילא אין טעם לדבר.
ובכ"ז קמפיינים וביטויים כמו של המוסדות האלה וכיוצא בהם [קופות צדקה שונות] - בפרסום כזה לרבים המון עם - אלה דברים מחודשים שהתחילנו בזמננו יחסית לאחרונה.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 8:44 pm
על ידי עץ הזית
זה בהחלט מפריע לי, ולא באתי לומר אלא שאם מישהו יביא חטאת עבודה זרה על אמירת תפילה זו אני לא אסכים [ככהן] להקריב אותה בלי לשמוע פסק ברור מהסנהדרין בעניין.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 8:48 pm
על ידי צופה_ומביט
עץ הזית כתב:זה בהחלט מפריע לי, ולא באתי לומר אלא שאם מישהו יביא חטאת עבודה זרה על אמירת תפילה זו אני לא אסכים [ככהן] להקריב אותה בלי לשמוע פסק ברור מהסנהדרין בעניין.

לכאורה באותה מידה ממש אתה אמור לומר שאתה גם לא מוכן לומר את התפילה הזו עד שתשמע פסק ברור של הסנהדרין בעניין.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 9:09 pm
על ידי ישראליק
מעניין שאתה משוה כותבים המסתתרים תחת ניקם בפורום, להרה"ק איש אלקים מוהרנ"ת מברסלב זצוק"ל - מחבר התפילה...

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 9:14 pm
על ידי עץ הזית
צופה_ומביט כתב:
עץ הזית כתב:זה בהחלט מפריע לי, ולא באתי לומר אלא שאם מישהו יביא חטאת עבודה זרה על אמירת תפילה זו אני לא אסכים [ככהן] להקריב אותה בלי לשמוע פסק ברור מהסנהדרין בעניין.
לכאורה באותה מידה ממש אתה אמור לומר שאתה גם לא מוכן לומר את התפילה הזו עד שתשמע פסק ברור של הסנהדרין בעניין.
ברור שאין לי הו"א לומר את התפילה הזאת (ולא הבנתי מה גרם לך לחשוד בי).