אריה הכהן כתב:הנוהגים שלא להסתפר עד סיון, האם לכבוד שב"ק יהא מותר להם? וארחיב מעט, הרי מצינו ברמ"א בסי' תצג' שאם לג' בעומר חל ביום א' מותר להסתפר ביום ו' לכבוד שבת. מפני שלא נאה להסתפר ביום א' משום לג' בעומר, ולכבוד שבת קודש שהיה יום קודם יהא אסור. וא"כ אולי ה"ה הכא, שהרי מסתפרים ביום ה' מפני לג' בעומר. ויום אח"כ לכבוד שבת יהא אסור?
הא לחמא עניא כתב:אריה הכהן כתב:הנוהגים שלא להסתפר עד סיון, האם לכבוד שב"ק יהא מותר להם? וארחיב מעט, הרי מצינו ברמ"א בסי' תצג' שאם לג' בעומר חל ביום א' מותר להסתפר ביום ו' לכבוד שבת. מפני שלא נאה להסתפר ביום א' משום לג' בעומר, ולכבוד שבת קודש שהיה יום קודם יהא אסור. וא"כ אולי ה"ה הכא, שהרי מסתפרים ביום ה' מפני לג' בעומר. ויום אח"כ לכבוד שבת יהא אסור?
לשיטתך צריכים לשאול שאלה זו כל ערב שבת מימי הספירה,
וזה הרי כלל לא נכון,
כי כל ההיתר של תספורת לל"ג בעומר הוא בשביל יום ל"ג בעומר,
אבל לאחר שכבר עבר יום ל"ג בעומר, ושוב אין פה הטעם של ל"ג בעומר,
מהיכי תיתי להתיר תגלחת בעש"ק שהוא כבר יום למחרת ל"ג בעומר...
כך נראה לי לענ"ד.
אריה הכהן כתב:הא לחמא עניא כתב:אריה הכהן כתב:הנוהגים שלא להסתפר עד סיון, האם לכבוד שב"ק יהא מותר להם? וארחיב מעט, הרי מצינו ברמ"א בסי' תצג' שאם לג' בעומר חל ביום א' מותר להסתפר ביום ו' לכבוד שבת. מפני שלא נאה להסתפר ביום א' משום לג' בעומר, ולכבוד שבת קודש שהיה יום קודם יהא אסור. וא"כ אולי ה"ה הכא, שהרי מסתפרים ביום ה' מפני לג' בעומר. ויום אח"כ לכבוד שבת יהא אסור?
לשיטתך צריכים לשאול שאלה זו כל ערב שבת מימי הספירה,
וזה הרי כלל לא נכון,
כי כל ההיתר של תספורת לל"ג בעומר הוא בשביל יום ל"ג בעומר,
אבל לאחר שכבר עבר יום ל"ג בעומר, ושוב אין פה הטעם של ל"ג בעומר,
מהיכי תיתי להתיר תגלחת בעש"ק שהוא כבר יום למחרת ל"ג בעומר...
כך נראה לי לענ"ד.
מכיון שהשנה יוצא ל"ג בעומר ביום ה', ולמחרת לכבוד שבת יהא אסור? הרי הרמ"א מתיר באופן הפוך
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים