עמוד 1 מתוך 1

המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 6:19 pm
על ידי אלישר
מצאתיבספר ממחבר בן זמננו שכותב שהמעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י, היה נהפך כל ערש"ק ממים ליין בכדי שיוכלו לקדש ולהבדיל.[חיפשתי לכך מקור אך לצערי לא מצאתי. האם לאי מי ידוע על מקור לזה?

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 7:02 pm
על ידי חנבין
יש משהו דומה במדרש תלפיות ע' חרוב, שבכל ע"ש היה נהפך העץ מחרובים לתמרים,
ובאמת לשון המדרש קהלת רבה פרשה י' (א ח): והוון אכלן חרובין ותמרים.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 7:05 pm
על ידי אלישר
זה מובא בעוד מס' מקומות רק העניין של המעיין לא כ"כ ברור. שאלתי רבים וטובים ולא ידעו המקור. כמו"כ חיפשתי בכל מאגר אפשרי ולא נמצא.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 8:09 pm
על ידי חכם באשי
אלישר,
ב'עלים לתרופה', לפני כמה שנים, בגליון שיצא בסמיכות לל"ג בעומר, הם האריכו בנושא.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 8:20 pm
על ידי אלישר
איפה אני משיג?

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 8:28 pm
על ידי חכם באשי
שאלה טובה,
רק העלונים של השנים תשסג-תשסה (כדומני) נכרכו לספר, וחלקם מופיע באוצר.

אולי תפנה אליהם במייל (הרשום בעלון, לזכרוני), והם ייענו לך?

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 8:31 pm
על ידי כותב
מייל שלהם בבלגיה: alim@skynet.be

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 8:35 pm
על ידי הפלא ופלא
בחיפוש באוצר ראיתי בספר בן זמננו שמביא ממדרש הגדול שבשבת היה העץ נהפך ללחם והמעין ליין

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 8:41 pm
על ידי אלישר
אשמח לראות הדברים בתוכו. איזה ספר? תודה

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 8:59 pm
על ידי יאיר
אלישר כתב:איפה אני משיג?

חפש כאן: http://www.alonolam.com/p/31.htm
או כאן: http://www.ladaat.net/gilionot.php

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 9:02 pm
על ידי הפלא ופלא
אלישר כתב:אשמח לראות הדברים בתוכו. איזה ספר? תודה


שער ראובן, חלק א, עמ' 548 בעמודי ה'אוצר', בהערות טור א'.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ג' פברואר 22, 2011 9:38 pm
על ידי יאיר
עיין ב"שערי הוראה" -ח' עמ' רז (204 בדפי האוצר) ד.ה "והנה"

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ה' פברואר 24, 2011 12:16 am
על ידי דראל
עכ"פ, אם ציון קברו של רשב"י הוא הוא המערה שבה התחבא, יבש המעין.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ש' פברואר 26, 2011 10:07 pm
על ידי זקן ששכח
דראל כתב:עכ"פ, אם ציון קברו של רשב"י הוא הוא המערה שבה התחבא, יבש המעין.

ומתוך דבריך למדתי שאם הוא בפקיעין - עדיין הוא נובע.

המעיין הפך ליין

פורסם: א' מאי 03, 2020 8:47 pm
על ידי אוהב אוצר
קראתי באיזה ספר שלרשב"י, בכל ע"ש היה המעיין נהפך ליין - האם מישהו שמע אי פעם דבר זה??

Re: המעיין הפך ליין

פורסם: א' מאי 03, 2020 8:55 pm
על ידי לענין
תורתו מגן לנו עמ' ל''ד.PNG
תורתו מגן לנו עמ' ל''ד.PNG (21.42 KiB) נצפה 5866 פעמים

אור תורה.PNG
אור תורה.PNG (22.47 KiB) נצפה 5866 פעמים
ויכתוב מרדכי - הגרח''ק.PNG
ויכתוב מרדכי - הגרח''ק.PNG (24.75 KiB) נצפה 5866 פעמים

Re: המעיין הפך ליין

פורסם: א' מאי 03, 2020 9:11 pm
על ידי בקרו טלה
-

Re: המעיין הפך ליין

פורסם: א' מאי 03, 2020 9:31 pm
על ידי עזריאל ברגר
בקרו טלה כתב:המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י
נא לצרף אשכולות

צירפתי. יישר כח.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: א' מאי 03, 2020 9:38 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
וע"ע בספר האשל להגר"ש ליפשיץ (מערכת ר, אות טו), שכתב וז"ל: ואפשר לומר דאליהו זכור לטוב הביא להם פת ויין בעת שהיו צריכין, דאליהו אתי לגבייהו ב' פעמים בכל יום כמו שאמרו ז"ל בתיקונים, עכ"ל. [מספרי הקט בוצינא קדישא]

Re: המעיין הפך ליין

פורסם: א' מאי 03, 2020 10:47 pm
על ידי אוהב אוצר
עזריאל ברגר כתב:
בקרו טלה כתב:המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י
נא לצרף אשכולות

צירפתי. יישר כח.

סליחה, אני לא מבין מה הפריע ולמי זה הפריע? העיקר לבקר? וכי אני טלה שצריכים לבקר אותי? מה חטאתי שאני באמצע כתיבה על משהו וצריך לחפש את מה שכתבתי ולפנות למנהלים שבכדי שיסבירו לי שעברתי עבירה חמורה ששאלתי שאלה? בגלל ששאלתי על המעיין ממילא אני או מישהו אחר צריכים לאחד את השאלה הזאת עם עוד מקום שאוזכרה המילה 'מעיין'?
יש פה איזה חוק של איחוד אשכולות? אולי מישהו ימסור לנו הלכות אלו בכדי שלא נעבור עליהם עוד פעם חס ושלום?
המבקר ו/או המטפל טוב היו עושים אם היו מצרפים קישור לאשכול האסור שפתח הניק הסורר. היה מועיל בהרבה.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: א' מאי 03, 2020 11:02 pm
על ידי חיימשה
זקן ששכח כתב:
דראל כתב:עכ"פ, אם ציון קברו של רשב"י הוא הוא המערה שבה התחבא, יבש המעין.

ומתוך דבריך למדתי שאם הוא בפקיעין - עדיין הוא נובע.
מה שלא כ''כ מסתדר, זה המיקום של המעיין בפקיעין כיום, אשר די רחוק מפתח המערה המקובל שם.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: א' מאי 03, 2020 11:05 pm
על ידי אוהב אוצר
עוד משהו שלא הסתדר לי הרבה זמן, שממש בתחילת תיקוני הזוהר כתוב שרשב"י ברח למערה בלוד גם אם יתחילו להתפלפל פה ששני לוד הוו, וכי הזוהר לא יכול היה להזכיר את המילה 'פקיעין'?
ויש סיכוי שיש ע"ז דיבורים בפורום זה, יבואו המבקרים והמנהלים ויעזרו למצוא אותו, כי ירא אני לנפשי לפתוח אשכול חדש ובחיפושים אינני מומחה.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: א' מאי 03, 2020 11:08 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון

Re: המעיין הפך ליין

פורסם: ב' מאי 04, 2020 7:32 am
על ידי עזריאל ברגר
אוהב אוצר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
בקרו טלה כתב:המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י
נא לצרף אשכולות

צירפתי. יישר כח.

סליחה, אני לא מבין מה הפריע ולמי זה הפריע? העיקר לבקר? וכי אני טלה שצריכים לבקר אותי? מה חטאתי שאני באמצע כתיבה על משהו וצריך לחפש את מה שכתבתי ולפנות למנהלים שבכדי שיסבירו לי שעברתי עבירה חמורה ששאלתי שאלה? בגלל ששאלתי על המעיין ממילא אני או מישהו אחר צריכים לאחד את השאלה הזאת עם עוד מקום שאוזכרה המילה 'מעיין'?
יש פה איזה חוק של איחוד אשכולות? אולי מישהו ימסור לנו הלכות אלו בכדי שלא נעבור עליהם עוד פעם חס ושלום?
המבקר ו/או המטפל טוב היו עושים אם היו מצרפים קישור לאשכול האסור שפתח הניק הסורר. היה מועיל בהרבה.

הבהרת דעתי:
איחוד אשכולות הוא לא עונש!
איחוד אשכולות נועד להקל על הלומדים שיוכלו לקרוא את שני הדיונים כאחד.
ובזה לכאורה תסור קפידתכם.

Re: המעיין שזרם בפתח המערה דרשב"י

פורסם: ב' מאי 04, 2020 7:38 am
על ידי עזריאל ברגר
ועוד הערה חשובה:
למען הדורות הבאים עלינו לטובה, יותר יועיל אם במקום להגיב באשכול ולכתוב "נא לאחד" וכיו"ב - ישלחו הודעה פרטית לא' המנהלים עם פרטי שני האשכולות המועמדים לאיחוד.
לחילופין - ישנה אפשרות להשתמש בכפתור ה"דיווח" (כפתור עם סימן קריאה) המופיע בכל הודעה.

אני מנסה לנהל את הפורום מתוך מחשבה איך הוא יהיה נוח לקריאה עבור הלומדים, ובפרט עבור אלו שיקראו את ההודעות האלו בעוד כמה שנים.

ונא לא להמשיך כאן בדיונים אישיים. אפשר לפנות אלי באופן פרטי - בהודעות פרטיות, בדוא"ל azrielb@gmail.com ובטלפון 0545678218 (אפשר גם בהודעות כתובות למיניהן).