עמוד 1 מתוך 1

מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 3:00 pm
על ידי פרי יהושע
משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 3:27 pm
על ידי הא לחמא עניא
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

ותו קשה למה אין קוראים את הפרשה של שתי הלחם???

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 5:11 pm
על ידי כדכד
כי בפ' ראה נזכר "חג שבועות" ויש המצווה לשמוח בו

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 8:14 pm
על ידי נוטר הכרמים
בר"ן מגילה:
ולפי שכבר קראו בפסח בפרשת מועדות שבתו"כ קורין בעצרת בפרשת מועדות שבמשנה תורה.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 8:45 pm
על ידי פרי יהושע
נוטר הכרמים כתב:בר"ן מגילה:
ולפי שכבר קראו בפסח בפרשת מועדות שבתו"כ קורין בעצרת בפרשת מועדות שבמשנה תורה.

לפו"ר אינו מובן טעם הר"ן, דמה בכך שקראו, ולמה קורים בסוכות, עכ"פ זו הייתה תקנת משה,
ואם מפני שעצרת היא כהמשך של פסח, (כדברי הרמב"ן והתנחומא).
הלא כפי הנראה ממתני' בכל חוה"מ פסח קורים בפרשת המועדות, ומאי שנא עצרת?

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 9:03 pm
על ידי דרומי
ראה פרי חדש סי' תצד. וכתבתי על כך בעבר בפורום זה באריכות

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 9:25 pm
על ידי פרי יהושע
דרומי כתב:ראה פרי חדש סי' תצד. וכתבתי על כך בעבר בפורום זה באריכות

יישר כוח, ראיתי שם הוא מפרש קושית פסקי תוס' שהקשה כנ"ל על מנהגינו ופלפל בזה
עכ"פ אין לזה שייכות לקושיתינו על המשנה

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 9:27 pm
על ידי דרומי
כמו שכתבתי, יש אשכול שפתחתי בנושא זה בדיוק והארכתי שם.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 10:10 pm
על ידי פרי יהושע
דרומי כתב:כמו שכתבתי, יש אשכול שפתחתי בנושא זה בדיוק והארכתי שם.

כ"ז שלא תעשה לינק לשם לא נוכל לקרוא את האריכות
כשאפי' את הקיצור לא כתבת כעת.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 11:17 pm
על ידי מעט דבש

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ד' מאי 15, 2019 11:50 pm
על ידי פרי יהושע
הרב מעט דבש כדרכו בקודש לינקק בשבילנו, ותוכן דברי הרב דרומי שם הן דברי דרוש שאין משיבין עליהן שלא רצו למעט את השמחה של שבועות עם שמ"ע הממעט את השמחה שבו מסיימים התורה מתוך עמל ויגיעה.
כמובן שלכל זה אין שייכות למשנה כמנהגם שהיו מסייימים פעם בג' שנים, מה גם, שאם לא היו חפצים היו יכולים לסיים את הקריאה לפני שמ"ע, אבל כאמור אין משיבין על הדרוש.

לעניין מה שהעירו שם שלא נזכר שמ"ע בפרשת ראה, נראה פשוט ששם איירי לעניין עליה לרגל וזו ג' פעמים בשנה.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ו' יוני 14, 2019 3:46 am
על ידי ביני
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

זה פשוט שקוראין בשבועות כל הפרשיות של המועדים בפרשת ראה. ורק אולי נתקשתה למה לא אמרה המשנה פרשת מועדות שבמשנה תורה כמו שאמרה לתורת כהנים. וכבר העיר כן בחי' רבי משה מאימראן [הוצאת אהבת שלום]. עיי"ש.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ו' יוני 14, 2019 7:17 am
על ידי מעט דבש
ביני כתב:
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

זה פשוט שקוראין בשבועות כל הפרשיות של המועדים בפרשת ראה. ורק אולי נתקשתה למה לא אמרה המשנה פרשת מועדות שבמשנה תורה כמו שאמרה לתורת כהנים. וכבר העיר כן בחי' רבי משה מאימראן [הוצאת אהבת שלום]. עיי"ש.

הנידון כאן היה, שאמנם קוראים את כל פרשת המועדות שבמשנה תורה, אבל למה עושים כן רק בשבועות, ולא בפסח וסוכות.
השאלה שהבאת היא על לשון המשנה למה קראה לפרשה זו 'שבעה שבועות' ולא 'פרשת המועדות'; זו שאלה אחרת.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ג' יוני 18, 2019 12:33 am
על ידי מוטוש
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

לגבי פסח זה מדובר על יום (טוב) שני של פסח!
וכך גם בחג שבועות!

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ג' יוני 18, 2019 12:34 am
על ידי פרי יהושע
מוטוש כתב:
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

לגבי פסח זה מדובר על יום (טוב) שני של פסח!
וכך גם בחג שבועות!

מהיכי תיתי
שמשנה שחוברה בא"י מדברת על יו"ט שני,
ואי נימא כן, האיך לא ביארה המשנה לנו לכה"פ מה הדין של יו"ט ראשון
ולמה בשבועות דברו על היום הראשון דווקא
אתמהה?

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ג' יוני 18, 2019 12:42 am
על ידי מוטוש
פרי יהושע כתב:
מוטוש כתב:
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

לגבי פסח זה מדובר על יום (טוב) שני של פסח!
וכך גם בחג שבועות!

מהיכי תיתי
שמשנה שחוברה בא"י מדברת על יו"ט שני,
ואי נימא כן, האיך לא ביארה המשנה לנו לכה"פ מה הדין של יו"ט ראשון
ולמה בשבועות דברו על היום הראשון דווקא
אתמהה?

כי זה המציאות!
שלא קוראים את הדברים האלו!
איזה פרשה קוראים ביום טוב ראשון של פסח?!
ואיזה ביום טוב ראשון של שבועות?!

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ג' יוני 18, 2019 12:44 am
על ידי פרי יהושע
מוטוש כתב:
פרי יהושע כתב:
מוטוש כתב:
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

לגבי פסח זה מדובר על יום (טוב) שני של פסח!
וכך גם בחג שבועות!

מהיכי תיתי
שמשנה שחוברה בא"י מדברת על יו"ט שני,
ואי נימא כן, האיך לא ביארה המשנה לנו לכה"פ מה הדין של יו"ט ראשון
ולמה בשבועות דברו על היום הראשון דווקא
אתמהה?

כי זה המציאות!
שלא קוראים את הדברים האלו!
איזה פרשה קוראים ביום טוב ראשון של פסח?!
ואיזה ביום טוב ראשון של שבועות?!

בקשר למציאות עי' בגמ' ובתוס' ועוד בראשונים שבהרבה דברים איננו נוהגים כבמשנה ואכמ"ל.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ג' יוני 18, 2019 12:44 am
על ידי פרי יהושע
מוטוש כתב:
פרי יהושע כתב:
מוטוש כתב:
פרי יהושע כתב:משנה מגילה פ"ג, ד
    פֶסַח קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁל תּוֹרַת כֹּהֲנִים.
    בַּעֲצֶרֶת, שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת.
    בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ.
    בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אַחֲרֵי מוֹת.
    בְּיוֹם טוֹב הָרִאשׁוֹן שֶׁל חָג קוֹרִין בְּפָרָשַׁת מוֹעֲדוֹת שֶׁבְּתוֹרַת כֹּהֲנִים, וּבִשְׁאָר כֹּל יְמוֹת הֶחָג בְּקָרְבְּנוֹת הֶחָג.
מאי שנא שבועות מפסח וסוכות שאין קורין בו פרשת המועדות, אלא שבעה שבועות שבפרשת ראה?

לגבי פסח זה מדובר על יום (טוב) שני של פסח!
וכך גם בחג שבועות!

מהיכי תיתי
שמשנה שחוברה בא"י מדברת על יו"ט שני,
ואי נימא כן, האיך לא ביארה המשנה לנו לכה"פ מה הדין של יו"ט ראשון
ולמה בשבועות דברו על היום הראשון דווקא
אתמהה?

כי זה המציאות!
שלא קוראים את הדברים האלו!
איזה פרשה קוראים ביום טוב ראשון של פסח?!
ואיזה ביום טוב ראשון של שבועות?!

באשר למציאות עי' בגמ' ובתוס' ועוד בראשונים שבהרבה דברים איננו נוהגים כבמשנה ואכמ"ל.

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ג' יוני 18, 2019 1:12 am
על ידי מוטוש
אז מה בכלל השאלה?!

Re: מאי שנא קריאת התורה דשבועות משאר רגלים?

פורסם: ג' יוני 18, 2019 1:28 am
על ידי פרי יהושע
השאלה היא על המשנה מאי שנא לדידה שבועות מפסח וסוכות שבהם קורים בפרשת המועדות ובה לא
מה לא מובן בזה
אתה מהאנשים שלא חושבים שיש לדון רק על המציאות הנראית כאן ועכשיו?