דרומי כתב:למיטב זכרוני המג"א מקשר את מאכלי חלב עם שתי הלחם
שופרא כתב:דרומי כתב:למיטב זכרוני המג"א מקשר את מאכלי חלב עם שתי הלחם
הרמ"א מביא את הקישור לשני הלחם
אבל אין הכוונה שצריך לחם חלבי כמבואר שם
אמנם המג"א באמת כתב שנוהגים לאפות את הלחם עם חמאה
אבל לענ"ד לא נוהגים כן בפועל וכל הנידון הוא על מאכלי חלב או משקה חלב ובזה נ"ל שאין חילוק לטעם זה
בן אדם כתב:שופרא כתב:דרומי כתב:למיטב זכרוני המג"א מקשר את מאכלי חלב עם שתי הלחם
הרמ"א מביא את הקישור לשני הלחם
אבל אין הכוונה שצריך לחם חלבי כמבואר שם
אמנם המג"א באמת כתב שנוהגים לאפות את הלחם עם חמאה
אבל לענ"ד לא נוהגים כן בפועל וכל הנידון הוא על מאכלי חלב או משקה חלב ובזה נ"ל שאין חילוק לטעם זה
הרמ"א קישר אותו לשתי הלחם כיון שנקט כדבר פשוט שהמנהג היא בלחם חלבי,
מגן אברהם תצד סק"ח כתב:דאסור לאכול בשר וחלב מלחם א' ולכן נהגו לאפותו עם חמאה דאז בודאי יצטרך להביא לחם אחר לאכול עם בשר
ש"ע יו"ד סימן צא ס"ג כתב:צריך להזהר שלא יגע בשר בלחם שאם יגע בו אסור לאכלו עם גבינה וכן יזהר שלא יגע בו גבינה שאם יגע בו אסור לאכלו עם בשר
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים