הודעהעל ידי מבית לוי » ב' אפריל 20, 2020 6:13 pm
מטו דהקשו כן לפני מרן הגרי"ז, וענה דביום מצאנו הלכה דמקצת היום ככולו ולכן מיד בתחילת היום שייך לסופרו, משא"כ בשבועות דלא מצינו האי הלכה א"א לספור רק בסופם.
והדברים צ"ב דנמצא דכל הספירה בלילה הוא מדין מקצת היום ולכאו' צ"ע דהרי מעיקר הדין צריך לספור אז מדין 'תמימות' כמו שנפסק להלכה.
והנראה בזה, דביום שייך לספור כבר מתחילתו כי כבר התחיל אותו היום וחל השם יום לענין ספירה, משא"כ שבועות לא חל שם השבוע אלא בסופו, והיינו דרק אחרי שבוע ימים של ספירה איכא שבוע ולא שייך קודם. ודו"ק.