הרבה דיו נשפך על מי התכוון שלמה ע"ה בכתבו את הפרק אשת חיל
ולמה לא נגיד שפשוט הוא ע"ה התכוון לזקנתו רות, דגבה כתיב כי אשת חיל את ?
{ו} (1) ובחמשה עשר יום לחדש הזה חג המצות לה' שבעת ימים מצות תאכלו:
{ז} ביום הראשון מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבדה לא תעשו:
{ח} והקרבתם אשה לה' שבעת ימים (2) ביום השביעי מקרא קדש כל מלאכת עבדה לא תעשו:
{ט} וידבר ה' אל משה לאמר:
{י} דבר אל בני ישראל ואמרת אלהם כי תבאו אל הארץ אשר אני נתן לכם וקצרתם את קצירה והבאתם את עמר ראשית קצירכם אל הכהן:
{יא} והניף את העמר לפני ה' לרצנכם (3) ממחרת השבת יניפנו הכהן:
עזריאל ברגר כתב:אמר קרא (ויקרא כג, ו ואילך):{ו} (1) ובחמשה עשר יום לחדש הזה חג המצות לה' שבעת ימים מצות תאכלו:
{ז} ביום הראשון מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבדה לא תעשו:
{ח} והקרבתם אשה לה' שבעת ימים (2) ביום השביעי מקרא קדש כל מלאכת עבדה לא תעשו:
{ט} וידבר ה' אל משה לאמר:
{י} דבר אל בני ישראל ואמרת אלהם כי תבאו אל הארץ אשר אני נתן לכם וקצרתם את קצירה והבאתם את עמר ראשית קצירכם אל הכהן:
{יא} והניף את העמר לפני ה' לרצנכם (3) ממחרת השבת יניפנו הכהן:
לכאורה סדר הדברים אומר, ש"ממחרת השבת" אמור להיות אחרי שביעי של פסח, ומהיכי תיתי לומר שהוא לפניו?
ואפילו הצדוקים מודים בזה!
הכיצד?
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים