עמוד 1 מתוך 1

שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ה' מרץ 22, 2012 11:30 pm
על ידי י. רבינוביץ
מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ו' מרץ 23, 2012 10:07 am
על ידי יגל
מה האיסור בימי הספירה מעבר לשאר ימות השנה?

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ש' מרץ 24, 2012 10:35 pm
על ידי ארי שבחבורה
י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?

וכן היא דעת הגאון ר' הלל זקס שליט"א.

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' מרץ 25, 2012 2:17 pm
על ידי חיים
עוד בהרחבה בענין זה מספר "אלה הם מועדי":
אלה הם מועדי.pdf
(2.21 MiB) הורד 815 פעמים
הרב בעלסקי:

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ב' אפריל 23, 2012 10:42 pm
על ידי יאיר

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ג' מאי 22, 2012 8:52 pm
על ידי יודל'ה
מהיום מתחילים גם שמחות נישואין.
האם היום הותר גם לכל אדם אפילו לא בסעודת נישואין או שמא יש לחלק?

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ג' מאי 22, 2012 9:09 pm
על ידי לבב
בספר הליכות שלמה מבואר שדעת רבינו הגרשז"א שכל שאין בו הבאה לידי ריקוד ומחול - אין בו איסור.
ולכן חזנות ונגינות קלאסיות - ודאי מותר.

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ו' אפריל 26, 2013 3:46 pm
על ידי שחר קמתי
לאחרונה יצא לאור ס' הליכות אבן ישראל - הליכות והלכות מהגרי"י פישר זצ"ל, ושם בדיני ספה"ע עמ' רט"ו כ' דדעתו דשמיעת קללטות של תזמורת נכלל באיסור רקודין ומחולות, ובהע' שם ביארו דהיינו אף באופן שאין בו איסור של כל השנה משום חורבן הבית [כגון שומע באופן עראי] מ"מ בימי הספירה אסור משום דנכלל בכלל ריקודין ומחולות
ועי"ש דאף שירה בפה בחבורה, הורה דמסתבר שיש לאסור

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ה' אפריל 30, 2015 12:07 am
על ידי פלתי
הקפצה

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ה' אפריל 30, 2015 2:19 pm
על ידי ישראל אליהו
י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?

וכן דעת הגרב"ץ אבא שאול [למדקדק בספרו. וכן שאלוהו בע"פ], שבני ספרד לא נהגו בחומרת המג"א לאסור רקודים ומחולות.
חוץ מזה, י"ל שיש הבדל גדול בין שמחת 'ריקודין ומחולות' לשמיעת מוזיקא כיום שאיך שנכנסים לרכב, מפעילים את המוזיקא.

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' אפריל 23, 2017 2:11 pm
על ידי לעומקו של דבר
חיים כתב:עוד בהרחבה בענין זה מספר "אלה הם מועדי":
אלה הם מועדי.pdf


נתפרסם עתה תשובת הגאון מוה"ר שלמה אבינר שליט"א מורה ודאין בעואב"י בית אל יצ"ו בעניי"ז דמוזיקה בין פסח לעצרת, וכתב בתו"ד שאין כדאי הרב שלזינגר הנ"ל לחלוק על להבחל"ח המנחת יצחק שאוסר (וכן השבט הלוי).

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' אפריל 23, 2017 2:43 pm
על ידי יבנה
ישראל אליהו כתב:
י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?

וכן דעת הגרב"ץ אבא שאול [למדקדק בספרו. וכן שאלוהו בע"פ], שבני ספרד לא נהגו בחומרת המג"א לאסור רקודים ומחולות.
חוץ מזה, י"ל שיש הבדל גדול בין שמחת 'ריקודין ומחולות' לשמיעת מוזיקא כיום שאיך שנכנסים לרכב, מפעילים את המוזיקא.

להאמור בספרו ח"ג פרק ל' הלכה ג', סבר שמעיקר הדין אסור לשמוע שום כלי זמר במשך כל השנה, ולא התייחס כלל לענין של ריקודין ומחולות.

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' אפריל 23, 2017 2:48 pm
על ידי קראקובער
לעומקו של דבר כתב:
חיים כתב:עוד בהרחבה בענין זה מספר "אלה הם מועדי":
אלה הם מועדי.pdf


נתפרסם עתה תשובת הגאון מוה"ר שלמה אבינר שליט"א מורה ודאין בעואב"י בית אל יצ"ו בעניי"ז דמוזיקה בין פסח לעצרת, וכתב בתו"ד שאין כדאי הרב שלזינגר הנ"ל לחלוק על להבחל"ח המנחת יצחק שאוסר (וכן השבט הלוי).


וגם מביא פסק מלוס אנג'לס, קליפורניה לגבי שיעורי התעמלות.

ש: מה עם שיעורי התעמלות?
ת: הג"ר צבי רייזמן נוטה להתיר (שו"ת רץ כצבי מועדים חלק ג), אך זה חידוש. במיוחד שלעיתים קרובות המוזיקה שם מאוד רעשנית.

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' אפריל 23, 2017 2:55 pm
על ידי ישראל אליהו
יבנה כתב:
ישראל אליהו כתב:
י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?

וכן דעת הגרב"ץ אבא שאול [למדקדק בספרו. וכן שאלוהו בע"פ], שבני ספרד לא נהגו בחומרת המג"א לאסור רקודים ומחולות.
חוץ מזה, י"ל שיש הבדל גדול בין שמחת 'ריקודין ומחולות' לשמיעת מוזיקא כיום שאיך שנכנסים לרכב, מפעילים את המוזיקא.

להאמור בספרו ח"ג פרק ל' הלכה ג', סבר שמעיקר הדין אסור לשמוע שום כלי זמר במשך כל השנה, ולא התייחס כלל לענין של ריקודין ומחולות.

באול"צ ח"ג פי"ז ה"א הביאו:
שמלבד שריקודין וחמולות לא הוזכרו בדברי מרן השו"ע, ולדבריו אין איסור אלא בנישואין ותספורת.
ובפרט למי שקשה לו בלא זה.
ולא היה מנהג בני ספרד כדעת המג"א [לאסור ריקודין ומחולות].
מ"מ לכבוד ברית וכדו' נראה שאף להמג"א שרי וכו'..

ומכל סגנון דבריו משמע דס"ל להתיר מעיקר הדין לבני ספרד אפילו ריקודין ומחולות. [ולענ"ד יש חילוק בין ריקודין ומחולות לבין שמיעת מוזיקה כיום]

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' אפריל 23, 2017 4:08 pm
על ידי יבנה
ישראל אליהו כתב:
יבנה כתב:
ישראל אליהו כתב:וכן דעת הגרב"ץ אבא שאול [למדקדק בספרו. וכן שאלוהו בע"פ], שבני ספרד לא נהגו בחומרת המג"א לאסור רקודים ומחולות.
חוץ מזה, י"ל שיש הבדל גדול בין שמחת 'ריקודין ומחולות' לשמיעת מוזיקא כיום שאיך שנכנסים לרכב, מפעילים את המוזיקא.

להאמור בספרו ח"ג פרק ל' הלכה ג', סבר שמעיקר הדין אסור לשמוע שום כלי זמר במשך כל השנה, ולא התייחס כלל לענין של ריקודין ומחולות.

באול"צ ח"ג פי"ז ה"א הביאו:
שמלבד שריקודין וחמולות לא הוזכרו בדברי מרן השו"ע, ולדבריו אין איסור אלא בנישואין ותספורת.
ובפרט למי שקשה לו בלא זה.
ולא היה מנהג בני ספרד כדעת המג"א [לאסור ריקודין ומחולות].
מ"מ לכבוד ברית וכדו' נראה שאף להמג"א שרי וכו'..

ומכל סגנון דבריו משמע דס"ל להתיר מעיקר הדין לבני ספרד אפילו ריקודין ומחולות. [ולענ"ד יש חילוק בין ריקודין ומחולות לבין שמיעת מוזיקה כיום]

יש כמה נושאים. יש את נושא ספירת העומר, ויש את נושא כל השנה.
מצד ספירת העומר, ריקודים ומחולות הוזכרו לראשונה במ"א, ודוקא של רשות וכמבואר בדבריו. מצד שירה בספירת העומר, הוזכר לראשונה כמדומני באג"מ ואחרים שבזמנו.
מצד כל השנה, הוזכר איסור של כלי זמר כל א' כדאית ליה, ולא הוזכר כלל ריקודים ומחולות.
לאול"צ יש איסור כל השנה של כלי זמר כשאינו למצוה, ומאידך סבור שאין איסור של ריקודים ומחולות לבני ספרד אף בספירת העומר. אך לא רצה לחלוק להדיא על המ"א ואחרונים שהעתיקו את דבריו, ולכן התיר ריקודים ומחולות דוקא במקום מצוה.
נמצא שבספירת העומר לדעתו אין להתיר לא כלי זמר ולא ריקודים ומחולות אלא במקום מצוה.

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' אפריל 23, 2017 5:18 pm
על ידי ישראל אליהו
יבנה כתב:יש כמה נושאים. יש את נושא ספירת העומר, ויש את נושא כל השנה.
מצד ספירת העומר, ריקודים ומחולות הוזכרו לראשונה במ"א, ודוקא של רשות וכמבואר בדבריו. מצד שירה בספירת העומר, הוזכר לראשונה כמדומני באג"מ ואחרים שבזמנו.
מצד כל השנה, הוזכר איסור של כלי זמר כל א' כדאית ליה, ולא הוזכר כלל ריקודים ומחולות.
לאול"צ יש איסור כל השנה של כלי זמר כשאינו למצוה, ומאידך סבור שאין איסור של ריקודים ומחולות לבני ספרד אף בספירת העומר. אך לא רצה לחלוק להדיא על המ"א ואחרונים שהעתיקו את דבריו, ולכן התיר ריקודים ומחולות דוקא במקום מצוה.
נמצא שבספירת העומר לדעתו אין להתיר לא כלי זמר ולא ריקודים ומחולות אלא במקום מצוה.

לכתחילה יש איסור כל השנה, כי זה בכלל 'משמיעי קול שיר',
אבל הוא מסיים שהמנהג להקל בזה, וכן יש להקל אף לכתחילה למי שסובל ממנוחת הנפש וכו' [שהם רוב בנ"א כיום],

נמצא דדיני העומר לענין זה שוים לדיני כל השנה. [וכך אמר ג"כ בע"פ]

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: א' אפריל 23, 2017 5:40 pm
על ידי יורד ומתעה
ואכתי מידי מנהג לא יצאנו.

Re: שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר - דעת הגר"י פישר זצ"ל

פורסם: ד' מאי 09, 2018 11:16 pm
על ידי פייביש אופטובסקי