חידושי הר"ן מסכת סנהדרין דף סט עמוד א
אלא שעדיין קשה לפי שהוכיחו בגמרא שלפנינו שדורו' הראשוני' היו מולידים בני ח' שנים וא"כ היאך נתמעטו כאן קטנים שאין צריך לחזר אחריהם דאפשר דאולידו בן ח' או בן ט' דאין לומר שלאחר שנתנה התור' ירדה חולשה לעול' מיד שהרי לקמן למדו מבת שבע ועל כרחין ילפינן מהתם דבני ט' אולידו. וי"ל דמאי דאמרי' דדורות הראשונים אולידו מקמי גדולות היינו דוקא באותם שמוכרח לנו לומר כן מכח הפסוק אבל באחרים לא אולידו אלא בני י"ג שנה ויום אחד ואם ימצא קטן מוליד הוי מיעוטא דמיעוטא ולא חיישינן לו ואם יוליד הקטן על צד הזרות הוא מיד גדול דבנים הרי הם כסימנים וכדאיתא ביבמות. וכן לענין ביאת הקטן נחלקו ב"ש וב"ה דב"ש סברי ילפינן מדורות הראשונים וביאת בן שמנה הוי ביאה לחייב האשה וב"ה סברי לא גמרינן ואם היו הדורות בזמן התורה כך מה טעם שלא נלמוד מהם אלא ודאי יחידים היו באותן הדורות שאירע להם כך ואין ללמוד מהן שדיני התורה אינן אלא על הרוב. ולפיכך אמרו כאן בקטן שאין צריך לחזר אחריו אם יש לו גואלים שאין לחוש לאותו המיעוט ואף ב"ש מודים בזה אלא שלענין ביאתו ביא' הוא שנחלקו:
בתבונה כתב:ב. אפשר לומר שחלוקים בסימנים לפני שנים אי חשיב גדול
אשדודי כתב:מישהו שאל אותי שאלה יפה
הרי פער השנים בין אברהם לשרה היה 10 שנים
שרה היתה בתו של הרן
הרן היה אחיו של אברהם
א"כ במידה והרן היה אחיו הקטן של אברהם. הוא נולד כשנה לאחריו וא"כ הרן היה כבן 9 כאשר נולדה בתו שרה.
אולם אין זה איה ברורה מכיון שלא נכתב בתורה שאברהם היה גדול מהרן.
רק אם נמצא ראיה ברורה לכך שאברהם היה גדול נוכל להביא ראיה שקטן בן 9 יכול להוליד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים