מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ברכות מו ע"א

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

ברכות מו ע"א

הודעהעל ידי לייטנר » ד' ספטמבר 19, 2012 3:28 pm

'לישרי לן מר' הוא ביטוי שמופיע גם בדף זה וגם בדף לא ע"א במובנים שונים - בציעה ושירה, ע"פ רש"י בשני המקומות.
האם יש מי שמפרש את אותה המשמעות בשני המקומות?

ביקורת תהיה
הודעות: 2514
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: ברכות מו ע"א

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ד' נובמבר 28, 2018 2:29 pm

רש"י בסוף העמוד:
כמו שיש בקדוש כי הוא יום תחלה למקראי קודש והנחילנו:
מה פשרה של המלה 'והנחילנו'? כלום אין כאן טעות סופר?

סמל אישי של המשתמש
אהרן תאומים
הודעות: 2563
הצטרף: ב' יולי 30, 2018 9:15 am
מיקום: בארא פארק
שם מלא: אהרן פרנקל תאומים
יצירת קשר:

Re: ברכות מו ע"א

הודעהעל ידי אהרן תאומים » ד' נובמבר 28, 2018 5:52 pm

לייטנר כתב:'לישרי לן מר' הוא ביטוי שמופיע גם בדף זה וגם בדף לא ע"א במובנים שונים - בציעה ושירה, ע"פ רש"י בשני המקומות.
האם יש מי שמפרש את אותה המשמעות בשני המקומות?

שים לב בדף מו רש"י כותב "כלומר"

סמל אישי של המשתמש
אהרן תאומים
הודעות: 2563
הצטרף: ב' יולי 30, 2018 9:15 am
מיקום: בארא פארק
שם מלא: אהרן פרנקל תאומים
יצירת קשר:

Re: ברכות מו ע"א

הודעהעל ידי אהרן תאומים » ד' נובמבר 28, 2018 6:04 pm

ביקורת תהיה כתב:רש"י בסוף העמוד:
כמו שיש בקדוש כי הוא יום תחלה למקראי קודש והנחילנו:
מה פשרה של המלה 'והנחילנו'? כלום אין כאן טעות סופר?

רש"י מתכווין לשני הנושאים שהשבת ניתנה בשבילם "זכר ליציאת מצרים" וזה מבוטא יום תחילה למקראי קוש הראשון למועדים שכולם זכר ליציאת מצריים,
והנחילנו - הדבר השני שהשבת היא נחלה זכר למעשה בראשית , המילה הזאת "הנחילנו" מופיע בחלק מהנוסחים פעם אחת ובחלק פעמיים ובחלק הנחלתנו, עכ"פ אין כאן שום ט"ס

ביקורת תהיה
הודעות: 2514
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: ברכות מו ע"א

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ד' נובמבר 28, 2018 10:56 pm

לייטנר כתב:'לישרי לן מר' הוא ביטוי שמופיע גם בדף זה וגם בדף לא ע"א במובנים שונים - בציעה ושירה, ע"פ רש"י בשני המקומות.
האם יש מי שמפרש את אותה המשמעות בשני המקומות?

1. באין עומדין: לִישָׁרֵי לן מר; בשלשה שאכלו: לִישְׁרֵי לן מר.
2. השאלה בשורה האחרונה בלתי מובנת.


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 145 אורחים

cron