עמוד 1 מתוך 1

שבת כא:

פורסם: ש' אוקטובר 27, 2012 6:50 pm
על ידי אTKH
אר"ז וכו' אמר רב פתילות ושמנים שאמרו חכמים וכו' מדליקין בהם בחנוכה בין בחול בין בשבת, וכו' קסבר כבתה אין זקוק לה ואסור להשתמש לאורה.
וברש"י ואסור להשתמש לאורה, שיהא ניכר שהוא נר מצוה וליכא למיחש להטיה.
וכן נפסק להלכה תרע"ג ס"א.
אמנם עיין שם בהמשך הסעיף, אפי' תשמיש של קדושה כגון ללמוד לאורה אסור, ויש מי שמתיר בתשמיש של קדושה.
ולכאו' א"כ שוב ניחוש להטייה (ואמנם ללמוד לאורה בשבת אסור, אבל שאר תשמישים של מצוה יש לחוש).

Re: שבת כא:

פורסם: ש' אוקטובר 27, 2012 7:52 pm
על ידי סורגים
דומני שעמד בזה הר"ן והרז"ה יעו"ש.

Re: שבת כא:

פורסם: ב' אוקטובר 29, 2012 12:11 am
על ידי אTKH
יישר כח
אכן, הרז"ה אוחז שאפשר לשימוש של מצוה, והר"ן שואל עליו כנ"ל.
אבל התימה על השו"ע שפסק שניהם.

Re: שבת כא:

פורסם: ג' אוקטובר 30, 2012 12:06 am
על ידי רחמים
אולי י''ל שעצם זה שרק דבר קדושה מותר ודבר חול אסור הוי היכרא וזה מזכירו שלא להטות.