מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי כדכד » ג' פברואר 14, 2017 4:54 pm

הגמרא אומרת שהיה מקום לחשוב שבגלל גזירה דרבה שאין קוראים מגילה בפורים שחל בשבת שמא יביא את המגילה ברה"ר גם אין לדרוש בעניני הפורים בהשבת זו ומזה בא ריב"ל להוציא.
הקשה החברותא שלי: מדוע לא נאמר אותו דבר גם בר"ה ובסוכות שכשם שגזרו לא ליטול לולב ולא לתקוע בשופר כך נאמר שאין לדרוש בעניניהם ויבוא ריב"ל לאפוקי מזה

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' פברואר 14, 2017 8:34 pm

כאן זה עשייה וכאן זה לימוד

ישראל אליהו
הודעות: 1795
הצטרף: ב' מרץ 02, 2015 9:32 pm

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי ישראל אליהו » ג' פברואר 14, 2017 10:21 pm

.
נערך לאחרונה על ידי ישראל אליהו ב ג' פברואר 14, 2017 10:34 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

פרי יהושע
הודעות: 3158
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי פרי יהושע » ג' פברואר 14, 2017 10:31 pm

היו דורשים מהמגילה עצמה, כמעשה דרבי במגילת קינות בשבת ת"ב, ולכן בזה הוא דאיכא חשש, [ושייך לזה גם מה שדנו באחרו' לעיין מוקצה בשבת כזו עי' מ"ב בשם פר"ח וצ"ת שם].

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי כדכד » ד' פברואר 15, 2017 1:45 pm

בברכה המשולשת כתב:כאן זה עשייה וכאן זה לימוד

לא הבנתי כוונתו. אם בא להסביר למה למסקנה לא גוזרים -את זה הגמרא כבר אמרה. הוא שואל מדוע בהו"א היה מקום לגזור בלימוד על פורים בשבת יותר מאשר בלימוד על שופר או לולב

ישראל אליהו
הודעות: 1795
הצטרף: ב' מרץ 02, 2015 9:32 pm

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי ישראל אליהו » ד' פברואר 15, 2017 3:34 pm

כדכד כתב:
בברכה המשולשת כתב:כאן זה עשייה וכאן זה לימוד

לא הבנתי כוונתו. אם בא להסביר למה למסקנה לא גוזרים -את זה הגמרא כבר אמרה. הוא שואל מדוע בהו"א היה מקום לגזור בלימוד על פורים בשבת יותר מאשר בלימוד על שופר או לולב

כוונתו כדברי הרב 'פרי יהושע', שלולב הוא 'עשיה', משא"כ לימוד במגילת אסתר עצמה.

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי כדכד » ד' פברואר 15, 2017 5:21 pm

התרוץ של הפרי יהושע נשמע לי הגיוני אך איני מבין איך אפשר להעמיס דבריו בדברי בברכה המשולשת

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 15, 2017 8:15 pm

כדכד כתב:התרוץ של הפרי יהושע נשמע לי הגיוני אך איני מבין איך אפשר להעמיס דבריו בדברי בברכה המשולשת


אכן לכך כיוונתי,


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים