מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

הודעהעל ידי כדכד » ה' מאי 11, 2017 5:49 pm

הגמרא מביאה פסוק זה בשביל להסביר את הדחייה לראיה שאפשר לצמצם בידי אדם ממדות המזבח והכלים שכן אולי שם הקב"ה אמר לאדם לעשות כפי יכלתו.
לא ברורה לי הראיה מהפסוק הזה

פרי יהושע
הודעות: 3158
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

הודעהעל ידי פרי יהושע » א' מאי 21, 2017 8:01 pm

רש"י שם כתב ל"ג ליה הכא.

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

הודעהעל ידי כדכד » ג' מאי 23, 2017 12:36 pm

נכון. אני שואל לפי מי שכן גורס

פלתי
הודעות: 2323
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

הודעהעל ידי פלתי » ג' מאי 23, 2017 1:02 pm

כדכד כתב:הגמרא מביאה פסוק זה בשביל להסביר את הדחייה לראיה שאפשר לצמצם בידי אדם ממדות המזבח והכלים שכן אולי שם הקב"ה אמר לאדם לעשות כפי יכלתו.
לא ברורה לי הראיה מהפסוק הזה

בחידושי הגרי"ז סטענסיל בכורות שם מסביר את הדחייה, שמפסוק זה לא רק לומדים שתבנית המקדש והכלים היה בכתב, אלא גם לומדים שהכל נעשה ברוח הקודש. וממילא אין ראיה שאפשר לצמצם ע"י אדם. ע"ש.

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

הודעהעל ידי כדכד » ה' מאי 25, 2017 5:11 pm

תודה רבה
אז בעצם הגרי"ז מסביר שזה תרוץ אחר ולא התרוץ שמה שאנו יכולים לעשות נעשה? לפי זה מובן גם רש"י שלא גורס כך


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים