מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בבא בתרא דף קכא

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
שמואל דוד
הודעות: 6492
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

בבא בתרא דף קכא

הודעהעל ידי שמואל דוד » ד' מאי 24, 2017 7:00 am

רב מתנה אמר יום שנתנו הרוגי ביתר לקבורה דאמר רב מתנה אותו היום שנתנו הרוגי ביתר לקבורה תקנו ביבנה הטוב והמטיב הטוב שלא הסריחו והמטיב שנתנו לקבורה
ויש לעיין, מדוע "טוב" היינו שלא הסריחו ו"מטיב" היינו שנתנו לקבורה. וצ"ב בזה.
ועוד יש לי להעיר על הרשב"ם שכתב וז"ל דאמר רב מתנה כו' - ולכך שמחו שזכו לקבורה ושלא הסריחו עכ"ל
וקשה, חדא מה כוונתו בזה, ועוד מדוע שינה מלשון הגמרא והקדים קבורה לסרחון. ואולי עיקר ההטבה היתה הקבורה וצ"ע ועיין לשון רשב"ם פסחים דף קד:

שמואל דוד
הודעות: 6492
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

בבא בתרא קכא - יום תבר מגל

הודעהעל ידי שמואל דוד » ד' מאי 24, 2017 8:20 am

יום תבר מגל עיין רשב"ם שנשברו הקרדומות כו'
ויש לעיין , חדא מה הטעם ששברו הקרדומות, ועוד קשה שבל תשחית הוא וצ"ע
נערך לאחרונה על ידי שמואל דוד ב ד' מאי 24, 2017 9:22 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

שמואל דוד
הודעות: 6492
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

בבא בתרא קכא - אליהו לא הוה פנחס (רשב"ם - תוס')

הודעהעל ידי שמואל דוד » ד' מאי 24, 2017 5:55 pm

רשב"ם אחיה השילוני ראה את עמרם ואליהו ראה את אחיה - גמרא. והאי תנא לא סבירא ליה אליהו זה  פנחס דאם איתא לימא "משה ראה עמרם ופנחס ראה משה" ועדיין הוא קיים ולא איצטריך ליה אחיה כלל.
ועיין תוספות בד"ה שבעה קפלו כל העולם. האי תנא סבר דאליהו לא הוה  פנחס דאי הוה פנחס "בבציר משבעה" הוה מצי לאשכוחי "דיאיר ראה יעקב וראה פנחס" וסבר נמי האי תנא דסרח בת אשר אינה חיה לעולם

וצ"ע מדוע לא פירש הרשב"ם כתוספות?


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים