אבןטובה כתב:על בערב תאכלו מצות א"צ לחם עוני ויוצא אף במצה עשירה כמ"ש הר"ן סוכה כז.
וכנראה למדת בדרך הלימוד השוה של חברך מיכאל
וקרקע ד"א אינה שוה מאתיים זוז?
אבןטובה כתב:אין זה מתאים לעילוי שכמותך!
אמרתי אם השאיר לעצמו קרקע ד"א ששוה מאתיים זוז לא מותר בדמאי כיון שאינו עני
ותעיין בר"ן ותראה שיוצאים במצה עשירה לקיים מצות בערב תאכלו מצות וא"כ ל"ה לחם עניות ושוב אי"ב סברת התוס' דהוי לחם עניות ומותר בדמאי.
ומה אתה רוצה?
אבןטובה כתב:הוא מדבר הבל
כי כל שבעת הימים לא מקרי לחם עוני
וא"כ שוב אי"ר לשבעה
והר"ן הוא תי' א' על הקו' לל"ק בערב תאכלו מצות תיפו"ל משום יו"ט ולפי כל שאר הראשנים שתי' תי' אחרים ע"כ ס"ל דאפשר לצאת גם בזה במצה עשירה
אבןטובה כתב:הוא מדבר הבל
כי כל שבעת הימים לא מקרי לחם עוני
וא"כ שוב אי"ר לשבעה
והר"ן הוא תי' א' על הקו' לל"ק בערב תאכלו מצות תיפו"ל משום יו"ט ולפי כל שאר הראשנים שתי' תי' אחרים ע"כ ס"ל דאפשר לצאת גם בזה במצה עשירה
אבןטובה כתב:אתה מן הקראים ח"ו?
הלא ילפי' דבעינן לחם עוני הראוי לשבעה
אבןטובה כתב:א] בודאי לא צריך לחם עוני שבעת ימים רק ביום הראשון
ב] כמעשה דקטינא דאביי כתובות צא:
אבןטובה כתב:א] בודאי לא צריך לחם עוני שבעת ימים רק ביום הראשון
ב] כמעשה דקטינא דאביי כתובות צא:
אבןטובה כתב:לא!!!
אכילת עניות של רשות לא מותר דמאי?
מה אתה סח ידידי?
הלא יש לך שכל ישר וצח
אבןטובה כתב:אתה יודע מי שאינו מרגיש?
פרי יהושע כתב:אבןטובה כתב:אתה יודע מי שאינו מרגיש?
מה אתה רוצה?.
אבןטובה כתב:ומה תעשה עם יתר קושיותיי שאם מפקיר נכסיו הרי הוא פטור מק"פ
והתי' האוילי שישאיר לו קרקע ד"א הוא מופרך מכל הצדדים כאמור
אבןטובה כתב:מהיכי תיתי
אולי צריך להיות לו קרקע בעת אכילת הפסח ג"כ
אבןטובה כתב:זה אינו מחובת הקרבן אלא תנאי צדדי
וראי' יוכיח דילפינן מלא יחמוד איש את ארצך בפסחים ח: ואי"ז דוקא בשעת זריקה
אבןטובה כתב:מה אתה סח?
אבןטובה כתב:עוד ק' דא' שם מגו דאי בעי מפקיר נכסיה והוי עני ולכאו' אי מפקיר לנכסי' שוב אי"ל קרקע ויהיה פטור מקרבן פסח כתוס' ג:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים