וכן היה רבן שמעון בן גמליאל אומר וכו' משה בר עצרי ערבא דכלתיה הוה ורב הונא בריה צורבא מרבנן הוה ודחיקא ליה מילתא אמר אביי ליכא דנסבי עצה לרב הונא דליגרש לדביתהו ותיתבע כתובתה מאבוה ולהדרה מיהדרי א"ל רבא והאנן ידור הנאה תנן ואביי אטו כל דמגרש בבי דינא מגרש לסוף איגלאי מלתא דכהן הוה אמר אביי בתר עניא אזלא עניותא ומי אמר אביי הכי והאמר אביי איזהו רשע ערום זה המשיא עצה למכור בנכסים כרבן שמעון בן גמליאל בריה שאני וצורבא מרבנן שאני
ובפי' רגמ"ה שם בערכין כתב:
בריה שאני. [דסבר] דסוף דבר ראוי הוא ליורשו:
וצורבא מרבנן שאני. דמצוה להשיאו עצה כדי שיהו לו נכסים ויעסוק בתורה:
2 חידושים שמענו כאן:
א. כשבן מרמה את אביו (עושה נגדו קנוניא, מגרש את אשתו ע"מ להחזירה כדי לגבות את הערבות על הכתובה), זה פחות חמור, כי סו"ס הוא ראוי ליורשו.
ב. כדי שיהיו נכסים לצורבא מרבנן ויוכל לעסוק בתורה, מותר וראוי לעשות השתדלות כזו שבמקום אחר יש בה מן הרשעות.
עמדו בזה?