מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

הודעהעל ידי שייף נפיק » א' נובמבר 12, 2017 9:06 am

תוס' כתבו שמה שאמרה הגמ' היכי שאלינן להו הוא בדיני ממונות דבדיני נפשות ניחזי אם התרו בו. ובעניי לא הבנתי, הלא אם לא כוונו להעיד מה אכפת לן בהתראתם, וכי אם היתה התראה חייב להיות שכוונתם להעיד?

שמואל דוד
הודעות: 6489
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

הודעהעל ידי שמואל דוד » א' נובמבר 12, 2017 5:09 pm

עיין מהרש"א ובנתן פריו ועדיין יש לעיין בזה

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

הודעהעל ידי שייף נפיק » א' נובמבר 12, 2017 11:27 pm

מה רצית מהמהרש"א?

שמואל דוד
הודעות: 6489
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' נובמבר 14, 2017 4:34 pm

שייף נפיק כתב:
שמואל דוד כתב:עיינת בגמרא ה.? שם מבואר להדיא שהתראה = כוונה להעיד

לא ראיתי שם דבר כזה

טעיתי, דף ו. רבי אומר אאחד דיני ממונות ואחד דיני נפשות ואימתי בזמן שהתרו בהן אבל בזמן שלא התרו בהן מה יעשו שני אחין שראו באחד שהרג את הנפש וברש"י בזמן שהתרו בהן - ובדיני נפשות כי אמרינן בטלה בזמן שהקרוב או הפסול נשתתף בעדות מתחלה להיות מן המתרין בעוברי עבירה: אבל אם לא התרו בהן ולא כוונו להיות עדים בדבר לא בטלה עדות האחרים בשביל ראייתן של אלו דמה יעשו שני אחין שראו עם שלישי מן השוק באחד שהרג את הנפש


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים