מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

חולין קי"ד ב' - כל שתיעבתי אסור בבל תאחר, האם אפילו בשוא"ת?

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

חולין קי"ד ב' - כל שתיעבתי אסור בבל תאחר, האם אפילו בשוא"ת?

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ד' נובמבר 07, 2018 5:20 pm

בגמרא חולין (קי"ד ב')
שואלת הגמרא אמר רב אשי, מנין לבשר בחלב שאסור באכילה? ומתרצת הגמרא שנאמר לא תאכל כל תועבה - כל שתעבתי לך הרי הוא בבל תאכל.
עיי"ש עוד.

האם סברת כל שתעבתי הוא אפילו בשוא"ת? כלומר, שהוא לא עושה עבירה בפועל, אלא ממילא נעשה עבירה, גם בזה שייך כל שתיעבתי?
או דלמא: דוקא בעושה העבירה בעצמו?

לבי במערב
הודעות: 9233
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: חולין קי"ד ב' - כל שתיעבתי אסור בבל תאכל, האם אפילו בשוא"ת?

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' ספטמבר 16, 2020 11:05 am

ראה צל"ח פסחים כד, א. 'עשירית האיפה - בכורות' (וואלפיש) אות שפט. 'ישועת ברוך - תמורה' סו"ס כג.

אגב: בכותרת האשכול צ"ל, כמובן, 'אסור בבל תאכל'.

שיף
הודעות: 2672
הצטרף: ב' דצמבר 31, 2012 11:21 pm

Re: חולין קי"ד ב' - כל שתיעבתי אסור בבל תאכל, האם אפילו בשוא"ת?

הודעהעל ידי שיף » ב' פברואר 28, 2022 11:59 pm

ערוך לנר יבמות קכ"ב, קהי"י שביעית סי' כ"א


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים