מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קידושין כ"ו. "לא שנו אלא במקום שאין כותבין את השטר"

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

קידושין כ"ו. "לא שנו אלא במקום שאין כותבין את השטר"

הודעהעל ידי כדכד » ג' ינואר 01, 2019 6:09 pm

הלא הגמרא לפני זה למדה את מקור דין קנין כסף בקרקעות מ"שדות בכסף יקנו" ואע"פ שכתוב בהמשך "וכתוב בספר וחתום" זה נאמר אחרי המלה "יקנו" ומשמע שכסף קונה לבד ושטר ראיה בעלמא הוא.
לפי זה הנבואה בירמיהו דברה על מקום שכותבים את השטר ואעפ"כ נקנה השדה בכסף בלבד והשטר רק לראיה ואיך אמרינן בגמרא שבמקום שכותבים השטר כסף לא קונה עד שיכתוב השטר?
בשלמא לדעה שלא קונה עד שיכתוב השטר מדובר בשטר קנין אבל בשטר ראיה כן קונה גםם בלי שטר אז הכל אתי שפיר אבל למ"ד שגם בשטר ראיה אין קונה עד שיכתוב השטר איני מבין

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: קידושין כ"ו. "לא שנו אלא במקום שאין כותבין את השטר"

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 02, 2019 5:52 pm

אח"כ התבוננתי שאינו קשה
המשך הגמ' שם: "ואי פריש פריש" שאפשר לקנות בכסף לבד אלא שבד"כ אין הלוקח סומך עד שיקבל השטר ואפשר לומר שלמדנו מ"שדות בכסף יקנו" שעקרונית אפשר לקנות בכסף לבד גם א6ם אח"כ כותבים שטר (ואולי הנבואה היא שלעתיד יהיו נאמנים ויקנו שדות כך שהלוקח תסמוך דעתו לקנות גם בלא שטר)


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים