אמר רבי יצחק, למה תוקעין בראש השנה.
שואלת הגמרא, למה תוקעין? רחמנא אמר תקעו!
וכו'
תלמוד בבלי מסכת ראש השנה דף טז עמוד א
אלא: למה תוקעין ומריעין כשהן יושבין, תוקעין ומריעין כשהן עומדין? כדי לערבב השטן.
רש"י שם
כדי לערבב - שלא ישטין, כשישמע ישראל מחבבין את המצוות - מסתתמין דבריו.
מה הפירוש בחביבות זו ש"עומדים ויושבים"??
לפום ריהטא חשבתי בגלל שמקדימים תקיעות דמיושב, הגם שעיקר החיוב הוא במוסף, ר"ל תקיעות דמעומד.
והנה ראיתי בפירוש ר"ח שם בענין זה, ופשוט לא הבנתי הבנת הנקרא מה כתוב בו,
כדי לערבב השטן, פי' כיון שמצאנו כי אם יש מלאך מליץ אחד אשר פודה מרדת שחת כן יש מלאך משטין ומכוונין ישראל את לבם ואומר שמא יעמוד משטין עלינו. נדקדק במצות. וכיון שרואה המשטין שמחבבין המצות מיושב ומעומד כאלו מתעכב מלהשטין.