עמוד 1 מתוך 1

מלך מוחל וסולח וכו' מקדש ישראל ויוה"כ, שתי חתימות בברכה?

פורסם: ד' ספטמבר 19, 2012 7:05 pm
על ידי היא שיחתי
בדף היומי של היום צום גדליה דף מט למדנו שאין חותמים ב' דברים בחתימה אחת

והקשה הגרי"ד סאלאביצ'יק מבוסטון על חתימת הברכה בראש השנה דיש ב' חתימות מלכות וקידוש הזמן וביוה"כ דיש בה ב' עניינים חדא מחילה וסליחה ואידך קידוש היום

Re: מלך מוחל וסולח וכו' מקדש ישראל ויוה"כ, שתי חתימות בברכה?

פורסם: ד' ספטמבר 19, 2012 9:53 pm
על ידי בברכה המשולשת
כמדומני שבאמת יש בנוסחאות הגאונים חתימה בחדא.
ואת מנהגנו (שהוא נוסח רבותינו הראשונים) נראה שקדושת ישראל ויה"כ אחת היא במהותה עם היותו של הקב"ה מלך מוחל וסולח לעוונותינו, שהרי אנו בניו ועם קדשו המקדשים את יוהכ"פ.

Re: מלך מוחל וסולח וכו' מקדש ישראל ויוה"כ, שתי חתימות בברכה?

פורסם: א' פברואר 23, 2020 10:14 am
על ידי בקרו טלה
-

Re: מלך מוחל וסולח וכו' מקדש ישראל ויוה"כ, שתי חתימות בברכה?

פורסם: א' פברואר 23, 2020 12:01 pm
על ידי תורה מפוארת
ואמרתי לפרש זה על פי מה שכתב החינוך שטעם סליחת יוה"כ, שלולי יוהכ"פ היה העולם חרב מידי שנה מרוב עוונות, וטובה עשה הקב"ה שפעם בשנה מוחל על העוונות.
וזה הכוונה מלך מוחל וסולח לעוונותינו ולעוונות בית ישראל ומעביר אשמותינו בכל שנה ושנה, ועל ידי זה נהיה למלך על כל הארץ, שיש לארץ המשכיות בכל שנה ושנה. ולפי זה א"ש שהכל עניין אחד.