עמוד 1 מתוך 1

מחזור לימם הנוראים ע"פ מנהג חב"ד

פורסם: ג' אוגוסט 13, 2013 3:07 am
על ידי שבטיישראל
מי הוא בעל המסדר של מחזור לר"ה ויו"כ ע"פ מנהג חב"ד ?
ומתי נדפס לראשונה ?
הרי הבעל התניא זיע"א לא הדפיס כלל פיוטים בסידורו

כמו"כ האם המחזור סודר ע"פ הוראותיהם של אדמו"רי בית חב"ד ?
ולדוגמא מיהו זה שהחליט להשמיט כל פיוטי 'מחיה' לבר מהחרוז האחרון ?

Re: מחזור לימם הנוראים ע"פ מנהג חב"ד

פורסם: ו' אוגוסט 16, 2013 2:59 am
על ידי סגי נהור
מחזור חב"ד נדפס לראשונה בברדיטשוב בשנת תרע"ג, בשם "מאה שערים".

ושם בראש המחזור: ידוע שאצל אנ"ש המתפללים נוסח רבינו - הנקרא בשם נוסח חב"ד - ממעטים באמירת הפיוטים הארוכים, ומעט מהרבה אומרים... ובודאי מה שאומרים מקובל הוא אצל אבותינו שכן היו אומרים אצל רבינו הגדול נ"ע... והנה זה כמה שמענו הרבה אומרים, מי יתן ויוחקו כל מה שאומרים בקונטרס מיוחד, למען לא יהיה בלבול בעת שאומרים, שנעשה ספיקות אצל הרבה מה לומר ומה לא, ומאז נתננו לבנו לזה...

ומכאן אתה למד שהיתה מסורת אצל חסידי חב"ד לומר חלק מהפיוטים, ומסורת זו נשתמרה (לפי עדות המדפיסים) במחזור מאה שערים, ועיקרה נעתק למחזורים המאוחרים יותר.

Re: מחזור לימים הנוראים ע"פ מנהג חב"ד

פורסם: ד' אוקטובר 16, 2019 12:11 am
על ידי לבי במערב
שבטיישראל כתב:כמו"כ האם המחזור סודר ע"פ הוראותיהם של אדמו"רי בית חב"ד?
המחזור המוכר כיום נִסְדַר ע"י כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, ע"פ הוראות חותנו, כ"ק אדמו"ר (מהוריי"צ) נ"ע מליובאוויטש.

שבטיישראל כתב:ולדוגמא מיהו זה שהחליט להשמיט כל פיוטי 'מחיה' לבר מהחרוז האחרון?
כמדומני שהי' בעבר דיון עד"ז במדור 'קוראים כותבים' דעיתון 'כפר חב"ד', זה טוען בכה וזה בכה [ולפי טעמי אז, דברי הטוען להשארת השמטת שאר החרוזים היו נכוחים יותר; ואיני זוכר כרגע טענות וסברות ב' הצדדים].
אך דא עקא, שגליונות 'כפר חב"ד' אינם בהישג יד כלל, ובפרט אלו דשנים האחרונות.